یک منتقد سینما گفت: سیروس مقدم بار دیگر به حوزه داستان ‏های پلیسی قدم گذاشته و این بار درباره قاچاق کالا، مواد مخدر و «شبه پدر خوانده» منطقه ‏ای در حول و حوش جزیره قشم به نام ۶۰ کیلومتر آن را روایت کرده است.
کد خبر: ۷۹۴۳۵۴
«میکائیل» روایت پلیسی شبه‌پدرخوانده ایرانی است

حسین سلطان محمدی منتقد سینما در مورد سریال «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم اظهار داشت: داستان سریال «میکائیل»، داستان خیلی نامتعارفی در گردونه چنین داستان‏ هایی نیست و آنچه ماجرا را برای مخاطبان میلیونی صدا و سیما کنجکاو و جذاب می ‏سازد، چگونگی نحوه روایت است، اوج و فرودهایی که بتوان هر شب در ساعت معین، به تماشای آن نشست.

وی گفت: در این نمونه جدید از سیروس مقدم، ما با همان روش ‏های تصویرپردازی مرسوم وی، بازیگران، شخصیت‏ پردازی ‏های آثار پلیسی او مواجه هستیم.

سلطان محمدی در ادامه بیان داشت: فیلمبرداری با زاویه ‏های معمولاً ناثابت، اعوجاج‏‌گونه، قاب‏های وارونه و در حال چرخش که بیشتر برای القای حس تنش، نگرانی و اضطراب از سوی کارگردان به بینننده به کار می ‏رود یا داشتن قاب ‏های بسته از صورت کاراکترها، تک چشم یا درشت ‏نمایی از او واکنش ‏های صورت، حرکت دست و انگشتان و... بخشی از روش ‏های این کارگردان برای ارائه حداکثر جزئیات یک داستان پرتنش پلیسی و هیجان ‏آفرین است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این، در صحنه‏ های موتورسواری سریال، چه در سطح معابر شهری و چه در سطح فضای طبیعی و بکر جغرافیای منطقه، باز هم این قاب ‏بندی تصویری دیده شده است. بازیگران فیلم نیز همه در نقش ‏های تقریباً قبلی خود فرو رفته ‏اند و همان واکنش ‏های آشنای خود را نشان داده ‏اند.

سلطان محمدی در ادامه یادآور شد: در داستان‏ پردازی نیز موضوع قانون، پلیس یکه و تنها، قهرمان منفی با پوشش انسان مظلوم و البته دراندازه جغرافیای ۶۰ کیلومتری، با یک وردست و پادوی مسلط به پیشبرد جریان خلاف و هدایتگر امور قاچاق، قتل، ترور، صحنه ‏سازی، پاک‏ کردن نشانه‏ ها و اصطلاحاً یک پاک ‏کننده، دراینجا نیز دیده می ‏شود و البته تاکید بسیار مقام بالادستی پلیس که قانون باید رعایت شود و مدرک برای جلب متهم نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین روش زندگی ساکنان محلی، سلطه فقر، فساد و نیز پدرخوانده موجود در منطقه و جالب ‏تر از همه عنصری در خانواده این پدرخوانده که طی سال ها زندگی با او (منظور، همسر اوست)، متوجه امور خلاف شوهرش نشده و اکنون در زمان افلیجی، متوجه غصبی بودن خانه می ‏شود و برای نمازخواندن به مسجد می‏ رود.

حسین سلطان محمدی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: نکته جالب این مجموعه که همچنان باید تا انتها آن را دید، گفته ‏هایی است که از زبان مافوق پلیس شنیدیم و در آن بر سنگ زیرین آسیاب بودن پلیس اشاره داشته و سپس به اینکه اگر مردم به ظاهر با ما نیستند اما در باطن ما را قبول دارند و با ما هستند، تاحدودی به ارتباط پلیس با مردم در جامعه عادی خودمان در سال های اخیر اشاره داشته است. (سینماپرس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها