در مراسم بزرگداشت آغاز شانزدهمین سال انتشار روزنامه جام جم

سرافراز: روزنامه موفق باید خط شکن و جریان ساز باشد

دکتر محمد سرافراز رییس رسانه ملی در مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالگرد انتشار روزنامه جام جم تاکید کرد: روزنامه موفق، روزنامه ای است که علاوه بر شمارگان بالا، در جامعه ، خط شکن و جریان ساز باشد.
کد خبر: ۷۹۳۸۰۵
سرافراز: روزنامه موفق باید خط شکن و جریان ساز باشد

به گزارش جام جم آنلاین، سرافراز که همزمان با آغاز شانزدهمین سال فعالیت موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم در جمع مدیران ، خبرنگاران و کارکنان آن سخن می گفت، ضمن تبریک میلاد مولای متقیان حضرت امیر مومنان علی (ع) اظهارداشت: متحول ترین حوزه در دنیای معاصر، حوزه رسانه است و این تحول به قدری سریع و عمیق صورت می گیرد که همه مردم را در اقصی نقاط دنیا تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی افزود: رسانه به معنای عام آن اعم از روزنامه ، رادیو و تلویزیون، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و اخیرا نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه میزان تعامل مردم با رسانه ها را بیش از پیش افزایش داده است.

سرافراز تصریح کرد: اگر در کنار روزنامه ، تلویزیون ، اینترنت و شبکه های اجتماعی، بازی های رایانه ای را هم به جمع رسانه ها اضافه کنیم، آنگاه در می یابیم هر روز، بخش زیادی از وقت مردم، صرف پرداختن به انواع رسانه می شود.

وی یادآور شد: با وجود شبکه های جدید رسانه ای که در اختیار مردم است، بطور طبیعی، آنهایی که به دنبال کسب اطلاعات و اخبار هستند بیشتر به رسانه های نوین روی می آورند .

رییس سازمان صداوسیما با تأکید بر ضرورت توجه به کارکرد و جایگاه هر یک از رسانه های یادشده در دنیای کنونی گفت: در دنیایی که شبکه های تحت وب و ارتباطات تلفنی گسترده، تأمین کننده اطلاعات و اخبار مورد نیاز بسیاری از افراد است، باید با برنامه ریزی مداوم، توجه داشت که روزنامه چگونه جایگاه و کارکرد خود را تعریف کند که بتواند به فعالیت و حیات ادامه دهد.

سرافراز با بیان اینکه دوران کاغذ اخبار بودن روزنامه ها گذشته است، خاطرنشان کرد: بر خلاف گذشته، روزنامه امروزه منبعی برای ارائه آخرین اخبار به مردم نیست و این نقش را رسانه های جدید ایفا می کنند. به همین دلیل روزنامه ها باید با رویکرد تحلیلی و گزارشی به فعالیت ادامه دهند و با انجام فعالیت های تولیدی، اثرگذاری خود را در بین مخاطبان حفظ کنند.

وی گفت: روزنامه باید در بسیاری از مسائل به عنوان خط شکن و جریان ساز وارد شود تا هم بتواند وظیفه اطلاع رسانی خود را به درستی انجام دهد و هم به تیراژ بالاتری دست یابد.

رییس رسانه ملی که خود از روزنامه نگاران باسابقه کشور است، تصریح کرد: شمارگان بالا به تنهایی برای یک روزنامه کافی نیست زیرا برخی روزنامه های با شمارگان هستند که بر زندگی فرهنگی و اجتماعی مردم تاثیر نمی گذارند.

سرافراز در ادامه سخنانش، به تشریح ویژگیها و توانمندیهای روزنامه جام جم پرداخت و گفت: این موسسه مکمل صدا و سیما است. بنابراین، بخش مربوط به رادیو و تلویزیون باید قویتر،پررنگ تر و با جایگاه بیشتری در روزنامه فعالیت کند.

وی افزود: روزنامه جام جم می تواند در عرصه های جدیدتر نیز فعالیت و موفقیت های بیشتری را بدست آورد.

رییس رسانه ملی، گزینش اخبار تولید شده سایر رسانه ها را در روزنامه، امری مهم دانست و اظهارداشت: گرچه گزینش اخبار تولید شده در رسانه های دیگر یک هنر است اما تولید و تبیین موضوعات مختلف توسط خود روزنامه نکته بسیار مهمی است که باید متناسب با زمان و شرایط انجام گیرد و در نهایت، مخاطب، خود به نتیجه برسد.

وی همچنین خواستار آن شد که روزنامه جام جم برای ورود به عرصه ها و جریان های جدید، خط شکن باشد.

سرافراز تصریح کرد: این ظرفیت بزرگ در روزنامه جام جم، باید بطور مرتب بازنمایی و ارزیابی شود و با استفاده از ظرفیت های صدا و سیما به روزنامه ای موفق تر با تیراژ بالا و اثرگذارتر درعرصه های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.

عنادی: هدف جام جم حضور اثرگذار در میان دانشگاهیان و خانواده های ایرانی

دکتر « مراد عنادی »مدیرمسئول روزنامه جام جم نیز در ادامه جشن آغاز شانزدهمین سال فعالیت این روزنامه گفت: جام جم با توجه به پیوندش با اقیانوس رسانه ملی، باید جایگاه واقعی خود را به عنوان پرتیراژترین و اثرگذارترین روزنامه کشور بدست آورد.

وی با تأکید بر اینکه با همراهی و همدلی دوستان جام جم سعی می کنیم که به جایگاه واقعی خود برسیم و این یک شعار نیست بلکه یک هدف است، افزود: به رغم همه فشارهای دنیای مجازی، معتقدم روزنامه مکتوب هنوز جایگاه خود را در جامعه دارد و ما در راستای تحقق این هدف در کنار رسانه ملی، می توانیم به تحلیل برخی مطالب در فضایی بازتر بپردازیم.

مدیرمسئول روزنامه جام جم گفت: در این راستا، تلاش می کنیم علاوه بر حضور در جمع خانواده های ایرانی در میان دانشگاهیان و نخبگان جامعه نیز جایگاه قابل توجه و اثرگذاری داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم «سیدعلیرضا سادات میر»، مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان رسانه ملی و سایر میهمانان مراسم بزرگداشت پانزده سال فعالیت این روزنامه، یاد و خاطره استاد «حسین قندی» از پیشکسوتان روزنامه نگاری ایران و همکاران روزنامه جام جم که هفته پیش درگذشت، را گرامی داشت.

در این مراسم، «علی اصغر پورمحمدی» معاون سیمای سازمان صدا و سیما، «پدرام کرباسیان» رییس امور مجامع و شرکت های وابسته به سازمان صداوسیما و شماری از مدیران و کارشناسان رسانه ملی، مدیران، خبرنگاران و کارکنان موسسه جام جم حضور داشتند.

رییس رسانه ملی پیش از سخنانش، از بخش های مختلف روزنامه جام جم از جمله تحریریه ، مجموعه جام جم آنلاین، بخش حروف چینی ‌، ویرایش و صفحه بندی، ‌گروه عکس و واحد هنری دیدن کرد و با بریدن کیک، آغاز شانزدهمین سال انتشار روزنامه جام جم را به همکاران آن تبریک گفت.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

سهیلا فلاحی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها