جام جم سرا- فرض کنید حین پیاده‌روی، پایتان به سنگ کوچکی گیر می‌کند و زمین می‌خورید و دیگر نمی‌توانید پایتان را تکان دهید. کم‌کم متوجه می‌شوید مچ‌تان در حال ورم کردن و کبود شدن است. از کجا می‌فهمید پایتان شکسته، پیچ‌خورده یا ضرب دیده است؟ اصلا این آسیب‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟
کد خبر: ۷۹۳۷۵۳
از ضرب‌دیدگی تا شکستگی

بد نیست بدانید تشخیص آسیب‌های وارد شده به مفصل و استخوان و عضلات که تحت عنوان شکستگی، ضرب‌دیدگی، دررفتگی، کوفتگی، رگ‌ به‌ رگ‌ شدن و... آنها را می‌شناسیم اصلا ساده نیست و نیاز به نظر پزشک دارد و نمی‌توانیم با یک نگاه ظاهری متوجه شویم که چه اتفاقی افتاده است.

دکتر مرتضی سلیمی، فیزیوتراپیست در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: دررفتگی همان خارج شدن سر استخوان از حفره مفصلی است که می‌تواند با پارگی و آسیب به رباط‌های نگهدارنده اطراف مفصل همراه باشد. دررفتگی معمولا در مفاصل لگن، قوزک، شانه، انگشتان و آرنج شایع‌ است و علائمی شبیه شکستگی دارد به طوری که در محل مفصل، بدشکلی هم دیده می‌شود. بهترین اقدام هنگام بروز دررفتگی مراجعه به یک متخصص ارتوپد است تا بدون آسیب به مفصل، استخوان در رفته را جا بیندازد. اگر جاانداختن مفصل در‌رفته بخوبی صورت بگیرد و در دوران نقاهت فشاری به مفصل وارد نشود پس از گذراندن یک تا دو هفته مفصل دررفته به حالت اولیه خود برمی‌گردد و جای نگرانی نیست.

دررفتگی را با پیچ‌خوردگی اشتباه نگیرید

به گفته دکتر سلیمی، برخلاف دررفتگی که به دلیل فشار بیش از حد روی مفصل ایجاد می‌شود، پیچ‌خوردگی معمولا آسیبی ورزشی است که بر اثر چرخش یا کشش ناگهانی و بیش از حد معمول عضو در سطح مفصل ایجاد شده و باعث کشیدگی یا پارگی رباط یا لیگامان‌های محافظ مفصل می‌شود. بد نیست بدانید در ورزش‌هایی مثل فوتبال، بسکتبال، دو، تنیس، ژیمناستیک و... بیشتر مفاصل پا در معرض پیچ‌خوردگی قرار می‌گیرند. علائم پیچ‌خوردگی تقریبا شبیه شکستگی است، اما نشانه‌های دیگری هم می‌تواند داشته باشد. به عنوان مثال، احساس گرما و تغییر رنگ پوست در ناحیه آسیب دیده از دیگر علامت‌هاست چون بافت‌ها و مویرگ‌ها به دلیل پارگی دچار خونریزی می‌شود. همچنین تکان‌دادن مفصل آسیب‌دیده درد را تشدید می‌کند. نباید فراموش کنید هر چه اقدامات درمانی پیچ‌خوردگی سریع‌تر شروع شود، شانس پیشگیری از درد مزمن و مشکلات مفصلی بیشتر خواهد بود که این اقدامات شامل استراحت، استفاده از کمپرس یخ و بانداژ کردن عضو آسیب‌دیده از سوی پزشک است. همچنین عضوی که دچار پیچ‌خوردگی شده است باید بعد از بانداژ بالاتر از سطح قلب قرار بگیرد. معمولا با رعایت این نکات مشکل در عرض چند روز حل می‌شود؛ مگر در موارد خاص که پیچ‌خوردگی آسیب‌های دیگری را به همراه داشته باشد و بیمار به جراحی و فیزیوتراپی نیاز پیدا کند.

رگ به رگ شدن؟

به گفته دکتر سلیمی، خیلی‌ها فکر می‌کنند رگ به رگ شدن همان پیچ‌‌خوردگی است در حالی که این آسیب‌ها کاملا با هم متفاوت است و تنها نقطه مشترکشان این است که تقریبا هر دو در گروه آسیب‌های ورزشی قرار می‌گیرد.

رگ به رگ شدن نوعی کشیدگی عضله یا همان ماهیچه است و زمانی روی می‌دهد که یک عضله بیش از محدوده طبیعی کشیده شده و رشته‌های عضلانی دچار پارگی شود. صدای پاره شدن عضله در زمان ورود ضربه، سفتی عضله درد تیرکشنده و بسیار شدید به ویژه هنگام لمس ناحیه آسیب دیده و ایجاد حفره یا برآمدگی در محل درد از جمله مهم‌ترین علائم رگ به رگ شدن است. باید بدانید مهم‌ترین راهکار درمانی استفاده از کمپرس یخ و قرار دادن عضو آسیب‌دیده بالاتر از سطح قلب است و بیمار به چند روز زمان نیاز دارد تا علائم برطرف شود.

روش‌های درمان ضرب‌دیدگی

وارد شدن ضربه به هر یک از بافت‌های نرم اعضای بدن که به دنبال آن پارگی مویرگ‌ها و تجمع خون یا به اصطلاح کبودی زیر پوست ایجاد شود، ضرب‌دیدگی نامیده می‌شود که معمولا با علائمی مثل درد، تورم و کبودی همراه است. به گفته دکتر سلیمی، بهترین اقدام برای درمان این آسیب قراردادن کمپرس یخ یا آب سرد روی ناحیه صدمه دیده است که باعث تسکین درد و تورم می‌شود.

شکستگی

به گفته دکتر سلیمی، شکستگی یا ترک‌خوردگی بر اثر از بین رفتن تداوم و پیوستگی استخوان‌های بدن ایجاد می‌شود و دو شکل متفاوت دارد؛ نوع اول شکستگی‌های باز که در آن پس از شکستگی، پوست بدن پاره می‌شود و متاسفانه احتمال وجود زخم، خونریزی و عفونت هم وجود دارد و نوع دوم شکستگی‌های بسته که در آن هیچ نشانه‌ای از بریدگی، پارگی و... روی پوست نیست. از طرفی در بیشتر شکستگی‌ها علائمی مثل تورم عضو (بلافاصله بعد از وقوع شکستگی رخ می‌دهد)، تغییر رنگ ناحیه آسیب‌دیده، درد شدید، از کار افتادن عضو آسیب‌دیده و... مشاهده می‌شود. حتی در شکستگی‌های شدید لبه‌های تیز استخوان شکسته شده باعث بریده شدن قسمتی از اندام و رگ‌ها شده و خونریزی را به همراه دارد.

نکته بسیار مهمی که در شکستگی‌ها باید به آن توجه کنیم تغییر شکل عضو شکسته است طوری که باعث کوتاه شدن و گاهی زاویه‌دار شدن استخوان بخش آسیب‌دیده می‌شود. این در حالی است که این تغییر شکل در ترک‌خوردگی یا موبرداشتن استخوان قابل رویت نیست و اندام آسیب دیده را باید با اندام سالم طرف دیگر مقایسه کرد. همچنین تغییر رنگ عضو شکسته شده معمولا دیرترین علامتی است که حدود یک ساعت پس از شکسته شدن استخوان ظاهر می‌شود و با رنگ پریدگی یا کبودی در محل شکستگی همراه است.

هنگامی که برای تشخیص شکستگی به پزشک مراجعه می‌کنید، متخصص برای اطمینان شما را به رادیولوژی ارجاع می‌دهد تا از عضو شکسته عکس بگیرید و سپس بر اساس نتیجه آن تصمیم به گچ گرفتن عضو یا جراحی آن می‌گیرد. البته با توجه به گچ‌های جدیدی که در داروخانه‌ها و بیشتر مراکز درمانی عرضه می‌شود، دیگر نگرانی سنگینی گچ‌های قدیم را هم نخواهید داشت. تا پیش از مراجعه به دکتر هم باید مراقب باشید و عضو شکسته‌شده را حرکت ندهید، چون می‌تواند به آسیب‌های بیشتر منجر شود و طول درمان ـ که در شرایط معمول شش تا هشت هفته است ـ به واسطه نیاز به جراحی افزایش یابد.

بعد از باز کردن گچ و اطمینان از جوش خوردن استخوان، پزشک استفاده از محافظ‌های طبی مثل مچ‌بند، انجام نرمش‌های تقویت‌کننده، ماساژ عضو آسیب‌دیده با آب نمک ولرم و... را به مدت چهار تا شش هفته توصیه می‌کند. در مواردی هم که نیاز به جراحی وجود داشته باشد، ممکن است استخوان‌های مصنوعی یا پلاتین مورد استفاده قرار بگیرد.

توصیه‌های طلایی

خیلی‌ها بعد از این‌که بر اثر یک سانحه دچار آسیب می‌شوند توجه چندانی به آن ندارند و حتی به پزشک هم مراجعه نمی‌کنند، چون براین باورند با کمی استراحت، کمپرس یخ، بستن عضو آسیب دیده با باندهای کشی موجود در داروخانه‌ها و حتی استفاده از درمان‌های خانگی توصیه‌شده از سوی قدیمی‌ترها مثلا ماساژ و بستن محل آسیب بازرده تخم مرغ و زردچوبه و... مشکل حل خواهد شد، اما به گفته دکتر سلیمی گاهی اوقات این باور اشتباه به آسیب‌های جدی استخوان، مفصل یا عضله منجر می‌شود و فرد تا مدت‌ها با صدمه وارده دست و پنجه نرم می‌کند در حالی که اگر هنگام بروز آسیب به پزشک مراجعه می‌کرد و تحت درمان قرار می‌گرفت دچار عوارض ناشی از آن نمی‌شد. مثلا بسیاری از افراد که دچار آسیب مچ دست یا پا می‌شوند احتمال شکستگی را ناچیز می‌دانند و چند روز بعد از اقدامات خودسرانه و بهبود نیافتن و بدتر شدن وضعیت‌ خود به پزشک مراجعه می‌کنند که کار از کار گذشته و یک شکستگی ساده که با گچ گرفتن درمان می‌شد نیاز به جراحی و جلسات متعدد فیزیوتراپی دارد. پس توصیه می‌کنیم در صورت بروز کوچک ترین آسیب به مراکز درمانی مراجعه کنید تا دچار دردسر نشوید و سلامت‌تان به دلیل سهل‌انگاری‌های بی‌مورد به خطر نیفتد.

پریسا اصولی ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۹ انتشار یافته: ۱۴۳
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
۱
۷
سلام.انگشت دست من در اثر خوردن توپ دچار اسیب دیدگی شد.با وجود مراجعه به پزشك بعد از گذشت دو سال هنوز هم در بند انگشتم احساس درد میكنم و متورم است.كاش به شكسته بند های تجربی مراجعه میكردم.
محمد
-
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
۵
۱
سلام. من تو فوتبال داشتم بازی می كردم كه یه دفعه دوستم تكل زد وخوردم زمین واز مچ پای چپم قرچ قرچ صدا داد طوری كه دوستم صداشو شنید نمیدونم چی شده نه ترك خورده نه شكسته لطفا كمكم كنید
بهتاش
-
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۱
۳
با درود
امروز كنار خیابون وایستاده بودم یه نامرد از خدا بیخبر با ماشین كه نسبتا سرعت داشت زد بهم و من نقش زمین شدم ، چون ماشین كامل به من نخورد ظاهرا فكركردم پیچ خوردن پایم بوده است خیلی به ان توجه نكردم و به راهم ادامه دادم با همان درد خفیف ، یك ساعت و دوساعت كه از ماجرا گذشت ، و الان محل ضربه خورده دردش زیاد شده و نمیتونم راه بروم ،
سارا
-
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
اگر احساس میكنید درد دش خیلی زیاد است به پزشك مراجعه كنید. و تا وقتی كه به دكتر مراجعه نكردید ازكمپرس اب سرد استفاده نماید. امیدوارم هرچه زود تر خوب شوید
سحر
-
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۱
۲
سلام خدمت شما ساق پای فرزندم ضرب دیده كمی سیاه زیرپوستی اندازه نیم سانت سفت شده
سارا
-
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
نگرن نباشید اگر دردش كم است اگر اول از كمپرس اب سرد استفاده كرده و بعد چند روز كمپرس اب گرم خوب میشود من هم این جوری شده بودم
حامد
-
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
۰
۰
سلام عالی بود ممنونم
سارا
-
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
۰
۲
من در راه پله به زمین خوردم انگشتتم كمی ورم كرد بسیار كم فردا كه به كلاس صخره نوردی رفتم دقت كردم دیدم انگشتم ورمش كمی بیشتر شده نمیدونم چیكار كنم سه شنبه هم مسابقه ی صخره نوردی دارم0 لطفا كمكم كنید
نوید
-
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۱
۲
سلام . من در هنگام ورزش سر خوردم و انگشت بزرگ پام خم شد و روی زمین كشیده شد. بعد متوجه شدم كه انگشتم كمی ورم كرده و نمی توانم درست آن را به بالا خم كنم. لطفا راهنمایی بكنید.
نرگس
-
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
چون شماباید پمادپیروستیكام بگیریدتا ورمش بخوابد اونوقت تا3هفته هروزبمالیددكترهم واسه من همینو نوشته بود چون پای من توفوتبال خیلی ورم كرده بود ودكترگفت تا3هفته هیچ حركتی با انگشت بزرگه نكن حتی شوت زدن وخم خردن انگست (صدای شكستن پا)باتشكر
سمیرا
-
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
۱
۰
سلام لطفا جواب بدید
مادرم براثر زمین خوردن انگشت های پاش دررفته بوده به طوریكه كاملا انگشت هاش منحرف شده بود به خصوص انگشت كوچك پاش.
ولی در همون لحظه خودش انگشتاشو جا انداخته بود اما الان خیلی درد داره وپاش به شدت ورم كرده وكبود شده چیكار كنم
كمك كنید لطفا
حسین
-
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۰
سلام خسته نباشین
من یك دروازه بان هستم پارسال بر اثر برخورد شدید توپ به دستام هر دو تا دستم آسیب دید به دكتر مراجعه كردم یكی از دست هام رو گچ گرفت بعد از باز كردن گچ هر وقت توپ محكم به دست هام میخوره دست هام به طور شدید درد میگیر ه .
دیگه از درد مچ دست خسته شدم
خواهش میكنم یه راهی نشون من بدید ممنون
حسین
-
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
سلام بازم خسته نباشین
من برأی بهبود دست هام مراجعه كردم به دكتر فیزیو تراپ و برام 10جلسه لیزر و فیزیو تراپی تجویز كرد آیا. برای خوب شدنش تأثیر داره ؟
كه دست هام به حالت اولش بر گرده؟
مرسی
آراد
-
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
۰
۱
با سلام و عرض خسته نباشید
چند روز پیش بنده با خودرو ای تصادف داشتم و زانویم آسیب دید بلا فاصله به ارتوپد مراجعه كردم و از زانویم عكس برداری شد و بر اساس آن شكستگی اعلام نشد و دكتر آتل تجویز كرد اما از روز بعدش تا الان احساس بی حسی و سرما روی پایم مدام حس میكنم ، می خواستم بدونم مسـله جدیست یا امری طبیعی است ، با تشكر .
علی احمد
-
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
۰
۲
با عرض سلام وخسته نباشید رانم یك سال پیش به جایی خورد و ورم كرد هنوز ورمش پایین نیامده چكار كنم خواهش می كنم كمكم كنید
سحر
-
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
۰
۳
پایم در روز قبل به سطح سیمانی برخورد كرد و در ابتدا باسوزش ودرد شدیدی همراه بود . این درد به صورتی بود كه ابتدا فكر می كردم شكسته است . امابعد فقط كبودی روی ان دیده می شد و در تكان دادن و راه رفتن من هیچ خلایی وجود نداشت اما شب كمی نورم داشت . همان شب با آب سرد و صابون پایم را شست وشو دادم امروز صبح بااین كه ورمش كمتر شده بود اماباز هم متورم است چی كاركنم؟
پریماه
-
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۱
۴
برادرم انگشت شصت پایش دچار درد شدیدی شده بود كمپرس اب گرم گذاشتم شصتش خوب شد اما حالا محل اتصال انگشت های پایش درد می كند و چند لحظه بعد دوباره همان محل درد میكند وراه رفتن برایش سخت است. خواهش میكنم كمكم كنید.
مصطفی
-
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
منم امروز فوتبال بازی میكردم و موقع شوت زدن پام محكم خورد به سیمان های كف زمین . و شصت پام به شدت درد میكنه و از ظهر لنگ میزنم . با اب گرم مالش دادم اما درد پام به نظرم بیشتر شده . الان با پارچه بستم اما درد داره و میگیره و ول میكنه . پام ورم كرده . نمیدونم چیكار كنم . كمك كنید . لطفا
بهنام
-
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۲
با سلام و خسته نباشی
من حدود 6 سال پیش در مدرسه تو یك روز دوبار خوردم زمین یكبار روی كف دست یكبار پشت دست و همون روز رفتم دكتر مچ دست راستمو اتل گچی گرفتم .
الان تقریبا یك دوسالی هست كه دستم تا كار سنگینی انجام میدادم درد شدیدی میگرفت تا چند روز بعد خوب میشد دو سه جا دكتر هم رفتم گفت موردی نداره و فقط قرص كلسیم میداد
اما الان بعد از عیدی دیگه خیلی دردش شدید شده بعضی موقع ها دردش شدید میشه بعد كه یكم اروم تر میشه با یك كار كوچیك درد میگیره چندجا دكتر هم رفتم بعضی ها گفتن شاید بیماری كین باخ برای همین سه هفته دستم تو گچ بود الان كه درش اوردم بازم همون درد قدیمو داره
چكار كنم تو رو خدا راهنمایی كنید به خدا خسته شدم از این درد
ممنون
الناز
-
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰
۳
با سلام و احترام . من چند روز پیش در اثر پیچ خوردگی پا زمین خوردم. روز اول خیلی درد داشتم با ضماد تخم مرغ و زردچوبه محل ضرب دیدگی را بستم . روز بعد بهتر شد ولی با وجود اینكه یك هفته می گذرد هنوز ورم و كبودی و وقتی پامو زمین می زارم تیر می كشه لطفا" منو راهنمایی كنید.
مرتضی
-
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۰
۱
من دیروز كلید نداشتم مجبور شدم از دیوار بپرم تو خونه افتادنی قوزك پام مستقیم افتاد رو ی سنگ پامو مستقیم نمی تونم زمین بذارم اما می تونم تو هوا مچمو به هر زاویه ای بچرخونم دردی هم ندارم.ولی وقتی مستقیم رو زمین میذارم قوزكم درد میگیره از كنار هم خون مردگی دیده میشه ایا گوزكم شكسته
وحید علوی
-
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
من این اتفاق قبلا برام افتاده قطعا پات شكسته سریعا برو دكتر منم همینجوری بودم.
پری ناز
-
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
احتمالا پاشنه پات دچار آسیب شده- در اثر سقوط از ارتفاع پاشنه پا دچار شكستگی می شود.
فاطمه
-
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۴
۴
سلام.انگشت كوچك پام با شدت به تخت خورد و الان ورم داره و خون مردی.درد داره موقع تكون دادن.میشه بدون دكتر رفتن خوب بشه؟
Saman
-
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۱
۴
من چند روز پیش با یكی از دوستان به شوخی با ساق پام به سق پاش ضربه زدم
چون تكواندو كار بود پام خیلی درد گرفت
كبودی خاصی الان معلوم نیست و عجیبه چرا كبود نشده اما دست میزنم به اون ناحیه به صورت خیلی وحشتناك درد میگیره اما موقع راه رفتن هیچ مشكلی ندارم
باید نگران باشم و به دكتر مراجعه كنم یا مشكلی نداره زود خوب میشه؟
یاسین
-
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۱
۱
اقا دماغم ورم كرده سر تمرین درد میكنه چی كار كنم در رفته یعنی
ارزو
-
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۱
من امروز خوردم زمین مچ دستم به شدت درد میكنه كبود شده وباد كرده خیلی كم میتونم دستمو بالا وپایین كنم لطفا جواب بدید
مهسا
-
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
شوهرم دیشب با سیلی زده زیر چشمم هم كبود شده وهم خیلی باد كرده من چیكار كنم
زهره
-
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
عزیزم به نظر من قبل هر اقدامی برو پزشك قانونی
مدرك و نگه دار شاید یه روزی بدردت بخوره
tahmineh
-
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۲
سلام.زمین خوردم طوری كه دست سمت راستم رفت عقب كه دكترگفته شكستگی نیست و فقط ضرب شدیده.اما ارنجم به شدت درد داره و نمتونم دستمو صاف یا خم كنم.باید چیكار كنم؟دستمو بزور حركت بدم؟اب گرم بزنم یاسرد بهش؟
Saeed
-
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
اگه پا یه بار بشكنه وبعدش ترك بخوره نیاز به پلاتین است؟
arzhang
-
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
سلام لطفا به من كمك كنید لیز خوردم رو اسفالت كشیده شدم زانوی سمت راستم محكم خورد زمین دستمم رفت پشت كمرم الان هم زانوم درد میكنه به سختی میتونم روش راه برم هم دستم یه خورده درد میكنه ولی نه كبودی هست نه چیزی؟؟
Saeed
-
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
سلام اگه پا تو حین فوتبال بشكنه میشه بلندشد و به بازی ادامه داد یعنی دردش این اجازه رومیده؟یااصلا كلا میشه پا رو تكون داد؟؟
سمیرا
-
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۲
۱
سلام ، حدودا یكماه و نیم پیش از پله افتادم ودر ساق و مچ پام درد شدید و به دنبال اون ورم زیاد و كبودی در ناحیه ی ساق پا ایجاد شد ولی فردای اون روز ورم كمتر و درد نسبتا از بین رفت و من فعالیت روزانه رو از سر گرفتم ولی الان بعد از گذشت یكماه و نیم هنوز پایم كبود و كمی متورم است .آیا مشكلی وجود دارد و نیاز هست به پزشك مراجعه كنم ؟
مژگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
سلام داشتم با داداشم بازی میكردم كه متوجه شدم یه خلال دندون فرو رفته داخل پام /كنار زانوم/درش اوردم ولی امروز خیلی درد دارم و اصلا نمیونم درست راه برم خیلی هم ورم كرده باید برم دكتر؟
دریا
Japan
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۱
۰
سلام.سه هفته قبل دست من لای در گیر كرد و چند ضربه به روی دستم وارد سد.
دیتم درد گرفت ولی نه اونجوری كه نتونم از كار بیكار بشم.
با توجه به اینكه من كار تایپ هم انجام می دم دست راست بعد از او ماجرا ریاد اذیت نبود فقط یه مثدار كم كبود شده بود .
حالا پس از سه هفته مثل نصف گردو روی دستم بالا اومده و اگه فشارش بدیم یه ذره درد می گیره.
یعنی دستم شكته بوده حالا بد جوش خورده؟؟
تو رو خدا راهنماییم كنید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۱
۰
سلام

مادر من سنش بالاست، امروز كه كشو كمد رو بیرون می كشید از عقب تعادلش رو از دست داد و افتاد روی فرش. پاش از زانو به بالا درد می كنه ولی هیچ اثری از كوفتگی یا تغییر رنگ یا ورم نداره.
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
با سلام
من یكشب كامل دستم بی هیچ دلیل خاصی(شایدم من یادم نمیاد)درد میكرد
صبح كه از خواب پاشدم ارنج و ساق دستم ورم داشت و درد هم ادامه دار بود
تا شب هم بازو و هم مچ و هم انگشتان ورم كرده بود.اما درد كمتر شده بود.
علت چی میتونه باشه؟!
با تشكر
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
قبل اینكه بخوابم شروع شد دردش.تمام شب درد میكرد.الان دردش كمتر شده شاید به دلیل مسكنی كه دكتر تجویز كرده منتها ورم به بقیه نقاط تعمیم پیدا كرده(بازو و مچ)
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
۰
۰
سلام. راستش من یه هفته ی هست كه متور تصادف كردم و استخوان ترقوه ی من شكسته وبر روی هم سوار شدن.دكتر هم رفتیم بدونه اینكه بهش دست بزنه گفته استراحت كن اما من احساس میكنم شونم فرو رفته میخواستم ببینم باید چیكار كنم چه روش درمانی توصیه میكنید.ممنون میشم
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
سلام. خسته نباشید، من الان نزدیك به یك ماه هست كه زانوم ضربه خورده در فوتبال،تورم ان كاهش داشته ولی هنوز تورم داره،اصلا از پایی ك ضربه خورده استفاده چندانی نكردم، دكترم رفتم و دكتر گفت همون اوایل مشكلی نداری، الان ران همان پام لاغر شده، ایا مشكلی داره به نظرشما؟ هیچگونه دردی هم ندارم.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
ببخشید.ایا طبیعی هس لاغر شده ران پام؟ چون میگن چون ضربه خورده و استفاده نكردی ازش لاغرشده.. اصلا درد هیچی ندارم نمیدونم چرا اینطور شده.
عرشیا
Germany
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
اقای دكتر خواهر من از ارتفاع زمین خورده و ارنج دستش تو یه حالت مونده و تكون نمیخوره ولی انگشتانش و مچ دستش تكون میخوره دلیل این چیه
آهو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
۰
۰
سلام من پام پیچ خورد بعد هنگام پیچ خوردن صدای قروچ قروچ در پام احساس كردم كه اول فكر كردم شاخه درختی زیر پام بوده .عكس گرفتم ازش گفت چیز مهمی نیست اثری از شكستگی هم نداره.الان بعد از دوروز قوزك پام درد میكنه و كلن پام ورم داره اما كبود نشده
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
برادرم شیشه ی میز افتاد رو پاش پاش قد ۱سانت كبوده ولی راحت راه میره ولی دست كه بهش میزنه درد می گیره به نظر شما ضرب دیدگی یا شكسته ؟
لطفا زود راهنمایی كنید
ارشیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
سلام
من دیروز توی باشگاه انگشت شست پام محكم خورد به زانوی هم باشگاهیم
اصلا نتونستم تكونش بدم و الان هم نمیتونم
و بدجوری هم كبود شده و ورم كرده
استخون شست پام هم یه ذره بالا اومده
به نظرتون شكسته
لطفا سریع جواب بدید
ارشیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
۱
۰
خیلی ممنون وقتی عكس گرفتم دكتر گفت شكسته
یاسر 29
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
سلام من شصت پام خیلی درد میكنه طوری كه این درد هفته ای هر روز سراغم میاد از نظر حركتی مشكلی ندارم و ظاهرا مشكلی ندارم فكر كنم پانزده سال پیش كشیده شد روی زمین حین فوتبال چكار كنم دكتر هم رفتم ولی افاقه نكرد چكار كنم ؟؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۰
۰
من استخوان رو پای چپم تو فوتبال ضربه دیده والان یه هفتس خوب نشده میشه روش راه برم اما درد داره واصلا نمیتونم به توپ ضربه بزنم
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۰
سلام من پنج روز پیش تو فوتبال استخوان روی پای راستم ضربه دیده وقتی راه میرم احساس درد میكنم میشه كمكم كنید
مهدیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۱
۰
سلام. من باردارم. و استخوان قوزك پام ترك خورده. پزشك پای مرا گچ گرفت و برای جلوگیری از لخته شدن خون 10 آمپول آناكساپارین بهم داد. تا 10 روز تزریق كنم. الان بعد 4 روز دیدم كه در پایم خون مرده. و پایم درست در جایی كه گچ پایم شروع میشود خون مرده. ءآیا باید نگران شوم.
دكتر سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
با سلام خدمت دوستان با نظر دوستم موافقم و شما نباید یه مدت راه بروید تقربا یه هفته كلسیم زیاد مصرف كنید
محمد
Sweden
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۰
۰
سلام من یك ماهه استخوان كف پام بدجور ضرب خورده جوری كه اوایل پامو نمیتونستم زمین بذارم الان یك ماه و چند روز میگذره ولی پام خوب نشده خیلی اذیتم میكنه جوری كه بعضی روزا لنگ میزنم لطفا كمكم كنید
تنها
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۰
۰
سلام مادرم دستش لای در مونده و روز بعد دستش حس نداره یعنی چه اتفاقی افتاده؟
لطفا سریع خواهش میكنم.
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۰
۲
باسلام و خسته نباشید
ببخشید من دیروز والیبال بازی كردم و هنگام پرتاب توپ محكم خورد به انگشت شستم از دیروز خیلی درد میكنه با آب ولرمم ماساژ دادم ولی هنوزم یه كم ورم داره و شدیدا درد میكنه .ولی كبود نشده .خواهش میكنم كمك كنید كه باید چیكار كنم .ممنونم
مادر
United States of America
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
باسلام.مادرم چند روزه كه در انگشت سوم(وسط اشاره وحلقه)درد شدید و ورم داره.عكس رادیولوژی گرفت ولی نه شكستگی داشت نه در رفتگی.یه روز جسم سنگین برداشت شب دردش شروع شد.خیلی میترسم كه شاید سرطان باشه.البته در هیچ یك از فامیل هامون سابقه هیچ سرطانی نبوده.خواهش میكنم جواب بدین
ملیكا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
۰
۰
من امروز افتادم و سرم خورد زمین خون هم نیامد ولی یك ذره وقتی فشار می دم درد می كنه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
۲
۲
با سلام انگشت كوچیك پای من محكم به میز خورد و الان باد كرده و كبود شده در حالت عادی درد نداره ولی راه میرم درد میگیره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
۰
۰
سلام ....من روز۵شنبه با موتور سیكلت تصادف كردم و استخوان كتفم در رفت بعد به پیش شكسته بند بردم الان بعد٣روز احساس میكنم كه هنوز جا نیوفتاده ولی دستم ورم كرده كه اطرافیانم میگن نشونه جا افتادنه ایا الان من به پزشك مراجعه كنم
mahyar
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
سلام مچ پای من به علت ورزش ضرب دیده با اینكه به مدت زیاد استراحت كردم باز هم با ضربه كوچكی مچ پام درد می گیرد راهنماییم كنید
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
سلام
من ووشو كار میكنم در هنگام ضربه پا به ارنج حریفم خورد الان یه هفته هست كه روی پام درد میكنه و كمی راه رفتن برام سخت شده به نظرتون ترك برداشته؟
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
سلام من دعوا كردم و با پا كمر یكی زدم ولی حالا بین قوزكه پا و انگشت های پام باد كرده پدرومادرم میگن رگ به رگ شده و خیلی درد میكنه شما بگین راه درمانش چیه؟
فاطیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
۰
۰
سلام من چند هفته پیش از پله ها افتادم بعد چندروز تو قوزك پای چپم درد داشتم بدشم ورم كرد ولی راحت راه میرم فعالیتم خیلی زیاده راه رفتنی درد ندارم فقط پموقع نماز رو پام نمیتونم بشینم درد میگیره .یه مدتم خوب شد بعد ورزشمو شروع كردم باز ورم كرده ولی دردش خیلی كم موقعیكه میكشم پامو جلو یكم درد داره انگار رگاش كشیده میشه .بنظرتون چیزی نیس یا برم دكتر پا؟؟؟؟؟؟
mahshid
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
۰
۶
سلام من انگشت كوچك پام به مبل خورد و باد كرد و كبود شده میشه لطفا راهنمایی كنید
hadis
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۲
سلام من چندروز پیش پام پیچ خوردو افتادم روی پای چپم اول زیاد درد نداشت بعدكه یكم روش راه رفتم دردش زیاد شد طوری كه نمیشود روش راه رفت همون موقع رفتم دكتر كمی ورم داشت ولی نه زیاد عكس گرفتم ولی گفتن ضرب دیدگیه من بعد دو روز راه میرفتم ولی الان بعد۴_۵روز دوباره دردش شروع شده وبیشترازقبله دلیلش چیه؟
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
من امروز شست پام محكم خورد به پای یكی دیگه و بسیار درد گرفت وقتی اومدم خونه دیدم یك ذره باد كرده و به اندازه سر سوزن كبود شده و تا حدود زیادی میتونه تكون بدم و رَآه برم و زیاد تو رَآه رفتنم اختلال ایجاد نمیكنه و درد میكنه میخواستم ببینم أیا شكسته یا نه
سمیه
Mauritius
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۱
سلام، چند روز پیش خوردم زمین و زانوم اولش درد نداشت ولی هر روز درد زانوم بیشتر شد تا اینكه تكون دادنش و ایستادن روش برام خیلی درد اوره ولی هیچ تورم و كبودی نداره! یه ضربه هم به ساق پام خورد كه اول اون درد داشت و كبودِ شده بود ولی با ایكس ری گفتن مشكلی توی ساق پا نیست! ولی درد زانوم خیلی بیشتر شده! تشكر اگه راهنمایی كنین
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۰
انگشت شصت پام تو فوتبال ضربه دید الان اطراف انگشت یكم خون مردگی داره و تو راه رفتن نمیتونم درست راه برم حالا نمیدونم شكسته یا نه؟
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
سلام دیروز سر ورزش والبال پام پیچ خورد الان درد شدیدی دارم و نمیتونم زمین بزارم
توی پیچ خوردگی احتمال شكستگی یا در رفتگی هست یا فقط پیچ خوردگی یادس؟؟؟
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۰
ممنون میشم بیشتر راهنماییم كنیم چون كبدیش بیشتر شده و همچنان درد میكنه
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
سلام من دو سه ما پیش یك بار توپ به انگشت سوم دستم خورد ورم كرد بعد با همون حال بازی را ادامه دادم و دوبار توب بهش خورد الان بعد از ۲ یا ۳ماه بند وسط انگشت سوم دست راست و بند انتهایی آن بیشتر بند راستم موقع استفاده كردن برای خم شدن درد خفیفی دارد لطفا راهنمایی كنید
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
۰
۰
خیلی ممنون، رفتنم دكتر عكس گرفتیم شكستگی نبود فقط ضرب دیدگی شدید بود و باند بستند و یه پماد دادن تا خوب شه ازتون بسیار بسیار تشكر میكنم
سمیه
Afghanistan
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
۰
۰
سلام، ٥روز پیش خوردم زمین و ساق پام بشدت درد گرفت طوری كه با حركت خیلی اروم هم دردش شدید میشد، كبودی و زخم داشت ولی با عكس ایكسری گفتن سالمه و ضربه دیده و دردش كامل بر طرف شده الان، ولی تقریبا چند ساعت بعد از زمین خوردن درد زانوم رفته رفته شدیدتر شد تا اینكه از حركت دادن و راه رفتن روی پام موندم ولی بازم دكتر بعدی با دیدن عكس قبلی گفتن شكستگی تو زانو معلوم نمیشه و فقط بست تا بی حركت بشه و به پزشك ارتوپد هم مراجعه نكردم ولی هم چنان دردش زیاده و اصلا كم نشده! كبودی و ورم هم نداره
ممنون اگه راهنمایی كنین!
دیواره داخلی زانوم درد داره
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
۰
۰
با سلام. من در حین كوهنوردی متاسفانه بدنم از ناحیه تحتانی به شدت به سنگ برخورد كرد و الان درد در ناحیه زیر باسن تا پشت كمرم احساس میكنم.ولی علایمی از كبودی و تورم نیست ولی هنگام راه رفتن درد دارم كه قابل تحمله به نظر شما چكار كنم.ممنون
سحر
Pakistan
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۱
سلام من براثردویدن انكشت كوجیك بام ضربه دیدامروز.وقتی راه میرم خیلی درد دارم وانكشتم بعدازیك ساعت ورم كردوكبود هم شده. دكترعمومی رفتم كفتن جیزی نیس اما خیلی درد دارم میشه راهنمایی كنید?ممنون
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
سلام .یه ماه پیش توی حمام خوردم زمین لگنم درد گرفت وبعد خوب شد .اما حالا روی پوست گزگز میكنه وبی حسه دلیلش چیه چیكار كنم ممنون میشم جواب بدید
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
سلام من دیشب از فاصله نیم متری خوردم زمین و به روی پای راستم و سپس بر روی باسن اومدم پایین پای راستم پیچ خورد اولش كمی درد داشتم همون موقع ورم كرد و به راحتی تونستم تا ٣.٤ساعت بعدش راه برم الان كه راه میرم درد نسبتا شدیدی بر روی قوزك پامه و هنوز ورم داره به نظر شما چه نوع اسیب دیدیگی میتونه باشه
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
ممنونم از راهنمایی و سایت بسیار خوبتون
سحر
Pakistan
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
سلام من جندروز بیش انكشت كوجیك بام شدید ضربه دید الان بعد ان كذشت 3 روز ورمش بیشتر شده وكبودیش تقریبا نصف بیشتر بامو كرفته وشباهم درد دارم وتوراه رفتن اذیتم میشه بكیدباس جیكار كنم ?
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
۰
۰
سلام من چهار تا انگشتم دیروز به دیوار كوبنده شد حالا سه تاشون خوب شده اما یكیشون هنوز درد داره وسط انگشت قرمز شده و ابتدا ان كبود امكان شكستگی هست
هوتن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
۰
۰
سلام.انگشت اشاره دست راستم در رفتگی شدید پیدا كرد در بند دوم.به دكتر مراجعه كردم و سه هفته بعد جا انداختن و تو آتل موندن دستم رو وا كردم و دو روزه كه طبق نظر پزشك دارم به انگشتم تمرین میدم ولی هیچ بهبودی ای حس نمیكنم.میشه راهنماییم كنید
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
۰
۰
سلام، وقت بخیر
من امروز داشتم از پله پایین میرفتم كه پای راستم پیچید و شدید خوردم زمین. الان ٥-٦ ساعتی میگذره كه قسمت پشت پام و كنارش درد میكنه ولی ورم شدید یا كبودی نداره، لطفا در این خصوص نظرتونو اعلام كنید.
ایلار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
سلام امروز مادرم داشت میز بدون شیشه را بلند میكرد میز از دست مادرم افتاد و روی پای او روی انگشت یكی مانده به اخر افتاد . مادرم ناله ی بلندی كرد پس از چند ساعت انگشت مادرم سیاه و كبود شد به قدری كه انگار میخواهد انگشت بتركد
. و الان ایشون نمیتواند راه برود ... لطفا كمكم كنید
معصوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
باسلام.من دیروز از بالای چهار پایه خاستم بیام پایین انگشتای پایم به حالت بدی به زمین برخورد كردن و درد داشتن.اما امروز میبینم یكی از انگشتام كمی ورم كرده.میشه راهنماییم كنین
سایه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
سلام من پنج روز پیش كوه بودم پام پیچ خورد عكس گرفتم نشكسته بود ولی در ناحیه مچ درد داشتم دكتر ارتوپد گفتن رباط پاره كردم و پامو گچ گرفتم تا پایین تر از زانو ایا این درمان كافی؟وایا تكان دادن پای گچ گرفتم اشكال دارد؟
Yasin
United States of America
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
۰
۰
سلام من امروز پام شدید ب دیوار خورد و شروع ب درد كرد بعد یكساغت رنگش تیره شد و ورم كرد دردم زیاد داره به دكتر مراجعه كردم عكس گرفت ولی گفت چیزی نیس فقط ضرب خورده ولی پام هنوز درد شدید و ورم شو داره بنظرتون چیكاركنم ؟
ماهان
Netherlands
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
سلام. من حدود 10 سال پیش ورزش رزمی میكردم مچ دستم ضربه خورد، ورم كرد، بستمش و تو مدت كوتاهی خوب شد. تا حالا هم اذیت نكرد. 24 ساعته كه كم كم دقیقا همون جا شروع كرده به درد و الان كاملا هیچ كاری نمیتونم باهاش انجام بدم و مچبند بستم.كوچكترین تورم و قرمزی هم نداره. ضربه نخورده بهش فشاری كه توجهمو جلب كنه هم وارد نشده! پیشنهاد شما چی هست؟
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
۰
۰
سلام . من دیشب تو فوتبال مچ پام ضربه خورده . موقع ضربه هم صدای مچ پام رو شنیدم . نمیدونم شكسته یا پیچ خورده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
۰
۰
با سلام من مچ پام در ورزش والیبال پیچ خورد و عكس گرفتم گفتند نشكسته ولی دكتر بم آتل داد حالا حدودا یه هفته ازش میگذره ولی من مسابقه دارم و باید زود تر برگردم توصیه شما چیه مرسی .
حامد
United States of America
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
۰
۰
سلام سرم با چارچوب در اصابت كرد فقط اون لحظه چند ثانیه ای چشم هامو بستم الان خیلی درد نمیكنه اما احساس میكنم كه یكم متورم شده.... میشه كمكم كنید كه به دكتر نیاز هست با خیر؟ چه ازمایشی یا چه كاری باید بكنم كه از خطر احتمالی جلوگیری كنم؟
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
سلام,زانوم ضرب دیده,یكی محكم افتاده روش,هیچ علایمی كبودی ورم ندارم,دوهفته است به هیچ عنوان دردش اروم نمیشه,بنظرتون شكسته یا موبراداشته؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
۰
۰
سلام من جند روز پیش مشغول زو بازی كردن بودم كه سلق پام با ساق پای دوستم برخورد كرد ورم كرد ولی میتونستم راه برم الان تقریبا ده روزه ورمش كم شده بعد زیر فشار میوم یه چیزی هی میپره این ور اونور چیكار كنم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
سلام حدود سه هفته پیش فوتبال بازی میكردم پامو شوت كردن مچ پام خیلی درد داشت دیگه نتونستم به بازی ادامه بدم وقتی كفشمو دراوردم پام یكم ورم كرده بود رفتم دكتر ازش عكس گرفتم گفت چیزیش نیست ولی این سه هفته هست كه خوب نشده اصلا دردش هم كم نشده چیكار كنم خوب بشه
عارف
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
۰
۰
سلام من انگشت پام در اثربازی دیروز ضربه دید شب خوابیدم .صبح دیدم انگشت پام بنفش و سیاه شده.پام شكسته یا در رفته یاكوفته شده؟
نیل فرحان
United States of America
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
۰
۰
سلام

میشه برام‌بگین مشكلی نداره اگر چند ساعت از ضربه خوردگی از یخ استفاده كنم بالای پام؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۰
۱
سلام من فاطمه هستم چند روز پیش بدون هیچ اتفاقی بازوم شروع كرد به درد كردن ولی دردش كم بود ولی دیروز بازویم دردش خیلی بیشتر شد طوری كه نمیتوانم دستم را تكان دهم چون دردش خیلی زیاد است احساس میكنم یكم آنجایی كه درد میكرد داخل رفته به نظرتانبه دكتر مراجعه كنم چون دردش زیاد است یا اینكه خودتان میدانید بازویم چه شده است لطفا زودتر جواب دهید
امیر حسین مومنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۰
۰
انگشت شستم ورم دارد و هنگامی كه بند ان را تكان میدهم درد میگیرد
امیر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۰
۱
من انگشت دستم در اثر ضربه ورم كرده و سیاه شده و وقتی تكون میدم درد میگیره
مهشید
Germany
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
۰
۰
یك ماه پیش انگشت دستم ضربه دید و به شدت ورم كرد . الان پس از گذشت یك ماه ورمش تمام شده اما قسمت فصل انگشتم هنوز درد می كند .
مهشید
Germany
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
خیر. به دكتر مراجعه نكردم. الان می خواستم ببینم كه هنوز دردش تمام نشده باید به دكتر مراجعه كنم ؟
مارال
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
۰
۰
سلام مچ دست من پیچ خورده خیلی خیلی كم ورم كرده عكس گرفتم گفتن ترك داره ولی هیچ علائمی نداره
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۱
۰
سلام از پله داشتم پایین میومدم كه یه تكه از پله كنده شده بود مچ پای من به یه حالتی پیچ خورد اما بدون مشكل راه میرم دكتر رفتم و رادیولوژی رو نشون دادم گفت چیزی نیست
حالا یكم ورم كرده ولی هیچ تغییر رنگی نداده با یخ خوب میشه در ضمن موقع راه رفتن یكم درد میگیره
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
سلام من دوساعت پیش انگشت كوچكم در اثر ضربه توپ كج شد الان زمانی تكان میدهم درد میگیرد ورنگش هم كمی به كبودی میزند احتمال شكستنش هست؟
فاطیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
۰
۰
سلام
میبخشین من دوروز پیش برادرم با صندلی زد تو صورتم كه پیشونیم خیلی زیاد باد كرد.الان بعد دوروز ورم پیشونیم حركت كرده و به سمت وسط ابروهام اومده.اولش از كمپرس سرد و بعد از گرم استفاده كردم ولی اثری نداشت.ترخدا بگین چكار كنم درست بشه؟ مرسی
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
۰
۰
سلام چند روز پیش از پله افتادم. پام كمی ورم دارد و زخم سطحی.موقع راه رفتن درد میكند احتمال ترك وجود دارد؟
حامد
Germany
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
۰
۰
سلام من دیروز تو فوتبال انگشت شست پام ضربه دید ولی الان نه كبود شده نه در در حالت عادی درد میكنه فقط وقتی میخوام راه برم یكم درد میگیره فقط ورم كرده احتمال شكستگی داره؟؟
Sam
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
سلام
من دو سال پیش تصادف كردم وبعد از تصادف هیچ گونه شكستگی یا در رفتگی نداشتم ولی الان شانه ام یه جوری شده .با شونه های معمولی فرق داره یكم رفته تو.واحساس درد میكنم
طاهر
United States of America
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
۰
۰
سلام چندروزپیش پسرم حین بازی كردن زمین خورد بعدازان شانه ودستش رانمیتواندتكان بدهد وقتی دستش یا شانه اش راتكان میدهد دردمیگیرد ولی شانه اش اصلا كبودوسیاه نشده فقط خیلی كم ورم دارد به نظرشمانیازبه دكتربردن هست
مبین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
من دیروز برادرم با ضربه پا به دستم زد و دستم رنگش تغییر كرده و كمی هم ورم كرده و درد زیادی دارد آیا نیاز به مراجعه به پزشك هست؟
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
سلام من روز اول عید تصادف كردم و ساق دستم بخیه خورد حالا كه زخمم خوب شده و بخیه رو كشیدم متوجه شدم دستم كبود شده و كمی ورم داره و وقتی دستم رو صاف میكنم و چیزی برمیدارم درد میكنه به نظر شما این ضرب دیدگی ساده هست یا به پزشك مراجعه كنم؟
نرجس نیك خواه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
۰
۰
سلام من پنجاه و چهار سالمه یكماه پیش از چهار پایه سقوط كردم و به تشخیص دكتر و عكسبردای ترك لگن تشخیص داده شد حالا سوالم این است كه تا كی باید با واكر راه بروم و كی می توانم ورزش كنم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۰
۰
سلام من سه روزه پیش درحال تمرین فوتبال بودم ك یدفعه یكی ازدوستام از فاصله نزدیك توپو شوتید پامو كه اوردم بالا خورد به بغله ساق پام الاننم اصلا نمیتونم راه برم فقط با عصا بازور راه می رم بدجورم درد میكنه قسمت نازك نی ساقه پام عكس انداختم جیری نشون نمیده دكتر گفته موبرداشته كام ببند خوب میشه الانم دردش هیچ تغییری نكرده
نصیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۰
۱
سلام 4 روز پیش در اثر شلیك تفنگ شكاری ضربه محكمی به وسیله قنداق تفنگ به استخوان شانه ام خورد و درد شدیدی احساس كردم دو روز اصلا نمی توانستم دستم را حركت بدم دردش داره كمتر میشه ولی كمی ورم داره به نظرتون باید به پزشك مراجعه كنم؟
نصیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
سلام 6 روزبعد از ضربه ای كه به شانه ام خورده بود درد وحشتناكی حس كردم عكس گرفتم مشخص شد كه استخوان ترقوه شكسته و خم شده چند روز با كتف بند وبانداژ ثابت نگهش داشتم الان بهتره ولی برامدگی استخوان كنار گردنم مشخصه میخاستم بدونم این برآمدگی برطرف میشه یا ماندگاره؟
نادیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
سلام من خانمی 30 ساله هستم یك هفته پیش ضربه محكمی به استخوان ترقوه ام برخورد كرد تا 3 روز توانایی حركت دادن دست چپم را نداشتم درد به مرور زمان بهتر شد اما گاهی بر اثر تكان دادن دستم احساس درد خیلی شدید و غیر قابل تحملی دارم و موقع خواب خیلی اذیتم میكنه به نظر شما لازمه كه به پزشك مراجعه كنم یه به مرور زمان خوب میشه؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
من خانمی 48 ساله هستم.یك هفته پیش تو حموم روی ساق پام سر خوردم وساقم با چهارچوب در محكم برخورد كردو همه وزنم روی ساقم افتاد ،پام ورم كرده و زمانی ك ب پام دست میزنم درد داره درضمن هیچ كاری مثل یخ گذاشتن یا...انجام ندادم. دكترم نرفتم ب نظرتون ب پزشك مراجعه كنم ؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
با سلام.و وقت بخیر
بنده 25 سال سن دارم
به خاطر ضربه ای كه به شانه ام خورد با شانه خوردم زمین و استخوان بالای شانه ام كه برامدگی هم داره خیلی درد شدید داره
ولی دستم رو میتونم تكون بدم زیاد هم متورم یا كبود نشده
از پماد رزماری هم دارم استفاده میكنم
نظرتون چیه؟؟
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
۰
۰
سلام من پریشب بطری شیشه ای پر آب كه خیلی سنگینه از فاصله یه متری افتاد رو شصت پام درد شدیدی گرفت یه كم كمپرس یخ گذاشتم الان روی ناخنم یه كم كبود شده نوك شصتم قرمزه وبا احتیاط راه میرم به نظر شماشكسته؟
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
۰
۰
سلام آیا اگر بینی دچار شكستگی بشه با درد همراهه یا نه؟
با تشكر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
۰
۰
۱۷ساله هستم توی پارك والیبال بازی میكردیم توپ اومدو من با كتف افتادم زمین بعدش دستم بردم دكتر گفت در رفته وقت گرفتیم برا ام ار ای نرفتم تا الان هر حركت ساده ای مث بالا پریدن مشت ردن به كیسه پكس نمیدونم در میره چی میشه ولی مثلا باشگاه بدن سازی كه میرم اخ نمیگه
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
۰
۰
با سلام و خسته نباشید
حدود دو هفته قبل توپ به دستم برخورد كرد و قسمت روی بند اول انگشت وسطم ورم كرد و درد داشت به خصوص زمانی كه حركتش میدادم ، بیمارستان عكس گرفتم گفتن چیز خاصی نیست ضرب دیدگیه خوب میشه ولی زمان بره . یه هفته تو آتل بود آلان هم موقع حركت دادن درد ندارم فقط هنوز نمیتونم دستم رو مشت كنم و ورم داره و درد هم اگه فشارش بدم البته كم تر ، خیلی كم هم به سمت پایین منحرف شده میخواستم بدونم این انحراف بعد از برطرف شدن تورم درست میشه یا به نظرتون به متخصص مراجعه كنم؟ و دوره بهبودی این جور ضربدیدگی ها چه مدته؟ با تشكر
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
۰
۰
با سلام امروز در زنگ ورزش یك شوت محكم را با كف دستم دور كردم و دستم كمی بر گشت بعد از چند ساعت روی ساق دستم تورم كرد وكبود شد ولی فقط هنگام لمس درد می كند و می توانم مچم را تكان دهم ولی نمی توانم اجسام را به راحتی بلند كنم.لطفا بگویید چه اقدامی باید كنم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
سلام.من حدود دو ماه پیش موقع بازی فوتسال ضربه محكمی به كف پای بازیكن حریف زدم و پام مشكل پیدا كرد اولا به سختی راه میرفتم ولی كم كم بهتر شدم الان میتونم بدوم ولی اگه به توپ ضربه محكم بزنم درد میكنه...چه مشكلی میتونه داشته باشه ممنون..
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
سلام تورو خدا جواب بدید امروز كفش پام بود و پایم خورد به دیوار و انگشت شصتم درد اومد و الان باد(ورم) كرده و اروم اروم راه میرم چه مشكلیه؟ پارسال هم از پله ها كه پایین می امدم شصت پایم گیر كرد به پله و زیادی خم شد و همین ورم پیش اومد و خوب شد آیا اتفاق امروز هم به مرور زمان خوب میشه؟
حجت
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
سلام خسته نباشین سایت علمی خیلی مفیدی دارین
من دیروز داشتم فوتبال بازی میكردم حین بازی روی پام به شدت با نفر روبروییم برخورد كرد ورم نكرده الان ولی نمیتونم روی پام وایسم اگه میشه راهنمایی كنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
۰
۰
با سلام.نو جوانی14ساله هستم.سال پیش در مدرسه با عجله آمدم كلاس و هنگامی كه میخواستم قدم بردارم درست ناحیه ی پایین زنو ام محكم به لبه ی اهنیصندلی خورد و تا حالا درد میكند و خوب نشده. نیم توانم به مدت زیادی زانویم را خم شده نگه دارم نمی توانم زیاد بهش فشار بیاورم درد میكندالبته ناحیه ی پایین زانو یم درد میكند. لطفا راهنمایی كنید به دكتر هم رفتم و گفت ناحیه ی ضربه خورده خرد شده و یك سال طول میكشه خوب شه اما خوب نشده. لطفا راهنمایی كنید. با تشكر
معصومه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
۰
۰
سلام من ۲۳ سالمه. كف دست من به دلیل ضربه شدیداز چند جا شكسته الان تو گچه دستم ولی بعد ۱۰ روز هنوز انگشتام ورم داره میخواستم بدونم طبیعیه یا نه. خیلی ممنون میشم اگه جواب بدین
محسن
United States of America
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
۰
۰
سلام اقای دكتر یه سوالی داشتم اگه ممكنه راهنماییم كنید
من دو هفته پیش تو سالن تو فوتبال از ناحیه پشت پا (عضله پشت ساق پا) ضربه خوردم اولش درد داشت كم كم ورم كرد البته خونمردگی یا كبودی نداشت فقط درد نسبتا شدید داشت تا دو روز ، كم كم ورم كم شد چندتا لكه صورتی رنگ پیدا شد و دردش هم كم شد و میتونستم به راحتی راه برم فقط اگه میخواستم دو زانو بشینم نمیتونستم
بعد گذشت این دو هفته كمی ورم داره
چیزی كه منو نگران میكنه اینكه همون قسمت ضربه وارد شده یه حالته سفتی و حالت تخم مرغی پیدا كرده و كاملا سفت هست
و جالب اینجاست كه من تو دویدن یا راه رفتن مشكلی ندارم فقط گرفتگی و سفتی عضله دارم
متشكرم
فریبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
۰
۰
سلام.بابت سایت وراهنمایی هاتون كمال تشكر رو دارم.یه سوال داشتم ازمحضرتون من امروز تویه نزاع خانوادگی یه وسیله ای محكم به دست راستم طرف انگشت كوچك سمت پایین بین مچ ودست خوردبهم الانم به شدت دردمیكنه ونمیتونم دستموبرگردونم اماجم میشه دستم.چیكاركنم لطفن كمكم كنید ممنون
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
۰
۰
سلام
با تشكر از مطالب خوبتون
من ۳۷ سالمه.روی زانوم یه برآمدگی وجود داره كه در حالت طبیعی هیچ دردی نداره اما همین كه بهش فشار میارم یا ناخواسته به جایی میخوره درد شدیدی تو بدنم می پیچه.نیازی به مراجعه هست؟
كیات
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
۰
۰
سلام با تشكر از مطالب خوبتون و راهنمایی هاتون
یه سوال داشتم من دیروز توی سالن فوتسال بر روی استخوان پایینی سمت چپ زانوم افتادم و بلافاصل دردش شروع شد اما وقتی یكم صبر كردم دردش خوابید و من به بازی ادامه دادم
امشب كه خوابیدم زانوم مشكلی نداشت و درد نمیكرد ولی امروز صبح از وقتی بیدار شدم پام شدیدن درد میكنه
امكانش هست ترك خوردگی استخوان باشه ؟؟
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
۰
۰
سلام من امروز داشتم فوتبال بازی میكردم كه اومدم شوت بزنم شست پام محكم خورد زمین الانم ورم كرده وقتی راه میرم درد میگیره لطفا كمكم كنین فرداهم مسابقه دارم
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
۰
۰
سلام من دیشب در سالن فوتسال روی پام بین قوزك و انگشت كوچك پام در اثر ضربه به زانوی حریف برخورد شدید داشت.حین بازی درد میگرفت ولی میتونستم بازی كنم ولی از صبح خیلی با درد راه میرم و نمیتونم رو پام وایسم احتمال شكستگی داره یا با استراحت خوب میشه ممنون اگه جواب بدین؟
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
۱
۰
سلام،ممنونم از مطالبتون
3_4 روز پیش دچار حادثه شدم و ب اورژانس رفتم،دكتر پس از مشاهده عكس گفت ك استخوان نازك نی دچار شكستگی و ترك شده
اما گچ نگرفتن و باند كشی و پنبه بستن
نگرانیم از اینه ك جوش نخوره و دچار مشكلات عفونتی بشم
ب نظرتون همون باند كشی كفایت میكنه؟؟؟
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
۰
۰
سلام
ممنون از تاپیك خوبتونمن چند خانوم سی30 ساله ام چند سال پیش موقع نشستن رو زمین یه صدای تقه بلندی از زانوم شندیم از همون موقع تا حالا درد شدید دارم دكتر رفتم ولی نظرشون اینه كه من دچار نرمی غضروف دو تا زانو هستم .
چرا بعد از اون نشستن تمام علائم آن مشخص شد .
ممكنه زانویم در رفته باشه ؟؟؟
مارال
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
۰
۰
من روی پام به اهن خورد اونم خیلی شدید الان زاویه دار كمی كبود و شدیدا درد میكنه چیكار كنم
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
۰
۰
پسر سه ساله من درحین بازی افتاد و انگشت شست پاكمی خم شد بعد از اون كمی روی پاش ورم كرد ولی كبودی و تغییر رنگ نداره تا چند ساعت همً نمی تونست راه بره ولی بعدا بهتر شد و راه رفت ولی بعد از دو روز هنوز ورم پاش از بین نرفته و كمی درد قسمت زیر پا داره ولی انگشتای پاشو به راحتی تكون میده احتمال شكستگی هست؟
ملیكا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
۰
۰
سلام من سه هفته پیش با كمر خوردم زمین كمرم ضربه دید از فرداش درد شروع شد ولی كم بود دیروز حالم خوب بود ولی امروز ب شدت درد میكنه ب نظرتون شكسته؟
آرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
۰
۰
سلام
من ۵ روز پیش استخوان قبل انگشت بزرگ پام درد خفیفی پیداكرد ولی از دیروز دردش شدید شده و باد كرده و استخوانش درد داره. می خواستم بدونم مشكلش جدیه؟
همتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
۰
۰
سلام وقت بخیر
ببخشید من موقع دعوا نفهمیدم چی شد و بعد به خودم اومدم دیدم یکی از انگشتام سفت شده و روی دستم ورم کرده (قسمتی که وصله به همون انگشت) الان من نمیدونم چی شده زیاد هم درد نداره اما نمیتونم باهاش کار کنم لطفا کمکم کنین
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
۱
۰
سلام من انگشتم یه توپ اثابت کرد و برگشت الان من انگشتم کبوده و باد کرده چکار کنم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
۰
۰
سلام من مچ دستم هنگام ورزش کش آمده الان چهار روز گذشته ولی هنوز وقتی حرکتش میدم درد میکنه برای این که در سریع ترین زمان ممکن خوب شه باید چکار کنم
Sobhsn
United States of America
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
۰
۰
من الان هشت ماه که تاندوم پام نیمه پاره شده و خوب نشده
من یه کونگ فو کارم و باید تو این رشته آمادگی بالایی داشته باشی
من حتی کچم گرفتم ولی شکوندمش وقتی رفتم باشگاه راه حلی ندارین زود پام خوب شه؟

نیازمندی ها