معاون رئیس‌جمهور آمریکا:

لازم باشد با ایران می جنگیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک اندیشکده آمریکایی ضمن اعلام حمایت از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ تأکید کرد که دولت واشنگتن در صورتیکه لازم باشد، آمادگی دارد با ایران وارد جنگ شود.
کد خبر: ۷۹۳۵۰۴
لازم باشد با ایران می جنگیم

«جو بایدن» که در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن صحبت می‌کرد، با بیان اینکه وقوع جنگ امری «غیرقابل پیش‌بینی» است، گفت با این حال «در صورتی که لازم باشد، اتفاق خواهد افتاد. این ریسکی است که اگر ایران به سمت بمب حرکت کرد، ما باید بپذیریم.»

به نوشته پایگاه «جی‌تی‌ای» بایدن ادامه داد: «بهترین ارتش تاریخ همچنان آماده است. دوست من باراک اوباما را دست کم نگیرید. او مثل فولاد آبدیده می‌ماند و حاضر است هرآنچه را که برای ایمن نگه داشتن هم‌پیمانان ما لازم است، انجام دهد.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا به استقرار کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا برای محافظت از کشتی‌های آمریکایی در خلیج‌فارس به دنبال توقیف کشتی «مرسک» به دلایل حقوقی در آب‌های خلیج‌فارس توسط ایران اشاره کرد و گفت: «ما آماده استفاده از زور هستیم. فقط کافی است به اخباری که امشب درباره آنچه که ما در تنگه‌‌ها صورت دادیم، گوش دهید.»

بایدن همچنین تأکید کرد که اوباما اجازه آمادگی نظامی آمریکا برای شرایطی که تصمیم به حمله به ایران گرفته شود را داده است.

وی در این باره گفت: «قبل از اینکه اوباما اعلام کند، چنین سیاستی وجود نداشت که تمامی ابزار الات نیروی آمریکا برای جلوگیری و نه مهار یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای به کار گرفته شود. او اطمینان داد که ارتش ما قابلیت و توانمندی اجرای این مأموریت را در صورت لازم دارا می‌باشد.»

بایدن در خصوص توافق هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: «به آن‌هایی که می‌گویند، توافق "راه را برای رسیدن ایران به بمب هموار می‌کند"، با احترام می‌گویم که چنین چیزی نمی‌شود.»

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، معاون اوباما ادامه داد که دولت آمریکا توافقی را به امضا درنمی‌آورد که به کاهش فوری تحریم‌ها منجر شود؛ اجازه بازرسی‌های سرزده را ندهد و همچنین زمان گریز هسته‌ای را به بیش از سه ماه افزایش ندهد.

بایدن در اظهارات خود خواسته جدیدی را مطرح کرد: «توافق هسته‌ای، ایران را ملزم می‌کند که ابعاد احتمالی نظامی فعالیت‌های هسته‌ای خود در گذشته را آشکار کند.»

«جو بایدن» در ادامه با رد خواسته‌های ایران برای لغو فوری تحریم‌ها در توافق نهایی هسته‌ای، خواستار دسترسی به تأسیسات نظامی ایران شد.

وی همچون بسیاری از مقامات دولت آمریکا تأکید کرد که کاهش تحریم‌های ایران باید به صورت مرحله‌ای باشد و گفت که باید یک مکانیسم «روشن» در سازمان ملل برای وقتی وجود داشته باشد که ایران توافق نهایی هسته‌ای را نقض کرد.

بایدن همچنین گفت که این توافق «یک فرصت تاریخی برای ایجاد یک راه‌حل بادوام صلح‌آمیز به وجود می‌آورد.»

وی تأکید کرد که طبق توافق هسته‌ای، مسیر ایران به سوی غنی‌سازی پلوتونیوم «تا ابد» بسته می‌شود و مدعی شد که ایران در حال حاضر قابلیت ساخت هشت سلاح هسته‌ای را دارد.

به نوشته پایگاه شبکه سی‌ان‌ان، بایدن ادامه داد: «ما نه تنها سخت‌ترین نظام تحریم در تاریخ را (علیه ایران) کنار هم قرار دادیم بلکه فراگیرترین تحریم‌ها علیه ایران را ایجاد کردیم.»(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
داریوش
Netherlands
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
۰
۰
كوچكترین حماقت علیه ایران موجب شكست سنگین امریكا خواهد شد بعد آبروی این دبدبه و كبكبه میرود پیش افكار عمومی جهان
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها