واکنش نمایندگان ملت به گستاخی عربستان

آل سعود قسر در رفت

تنها کافی بود جنگنده‌های آل‌سعود دست از پا خطا کنند و هواپیمای کمک‌رسان ایران را در آسمان یمن هدف قرار دهند یا آن رابه سوی مقصد دیگری راهنمایی کنند، آنگاه واکنش جمهوری اسلامی ایران را در پاسخ به این اقدام متجاوزانه تجربه می‌کردند و طعم آن می‌چشیدند.
کد خبر: ۷۹۳۳۶۷
آل سعود قسر در رفت

ارتش آل‌سعود بیش از یک ماه است که به یمن حمله می‌کند و هدف حملات آنها هم بیشتر قتل‌عام مردم و زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی کشور یمن است.

هواپیمای کمک‌رسان جمهوری اسلامی ایران که روز سه‌شنبه با دارا بودن مجوزهای لازم پرواز از مسیر آسمان عمان وارد آسمان یمن شده بود، با دو فروند هواپیمای نظامی آل‌سعود روبرو شد که کاپیتان آن را تهدید کردند تا به نقطه‌ای که آنها تعیین کرده‌اند برود و در فرودگاهی در خاک عربستان فرود بیاید، اما شجاعت و جسارت خلبانان هواپیمای امدادی ایران باعث شد تا آنها از دست یافتن به چنین هدفی شکست بخورند و برای این که از فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه صنعا ممانعت کنند، باند فرودگاه و هواپیماهای دیگر این فرودگاه را بمباران کردند.

خشم و کینه خلبانان آل‌سعود از بی‌اعتنایی خلبانان هواپیمای ایرانی بنابر گفته‌های کاپیتان آن، به خاطر این بوده است که می‌دانستند و یقین داشتند که جرات اقدام علیه هواپیمای ایرانی را ندارند واگر اشتباهی در این خصوص انجام دهند باید منتظر پاسخ قاطع از سوی جمهوری اسلامی ایران باشد.

این اقدام هواپیماهای نظامی آل‌سعود از نظر حقوق بین‌الملل هوایی، اقدامی غیرقانونی و متجاوزانه است و ایران حق پیگیری و شکایت از چنین اقدامی را دارد، اما برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی می توان هواپیماهای امداد‌رسان جمهوری اسلامی که حامل کمک‌های انسان‌دوستانه، پزشک و دارو برای مردم یمن است، با اسکورت راهی یمن شود، آنگاه دیگر جنگنده‌های آل‌سعود جرات نزدیک شدن به هواپیمای ایرانی را هم نخواهند داشت.

این اقدام آل‌سعود با واکنش‌هایی از سوی مقامات و شخصیت‌های سیاسی کشورمان همراه شده است. آنها به آل‌سعود هشدار داده‌اند که پس از این مراقب رفتارهای خود نسبت به ایران باشند و از عواقب آن برحذر باشند که می‌توانست «هستی» عربستان را به خطر بیندازد.

عربستان باید پاسخگوی افکار عمومی ملت‌های مسلمان باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بازگرداندن هواپیمای هلال احمر ایران برای کمک به مردم مظلوم یمن خلاف قانون بین المللی است گفت: عربستان باید پاسخگوی افکار عمومی ملت های مسلمان باشد.

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با میزان درباره بازگرداندن هواپیمای هلال احمر ایران توسط عربستان خاطرنشان کرد: سکوت معنادار سازمان ملل نشانه این است که این سازمان بر حسب سیاست های قدرت های بزرگ از جمله آمریکا عمل می کند. وی ادامه داد: سران آمریکایی تنها ادعای حقوق بشر دارند زیرا در عمل با نقض حقوق بشر در قبال کشتار مردم بی گناه تنها سکوت می کنند و یا با حمایت های بی چون و چرای خود عربستانی های آل سعود را در این مسیر کمک می کنند.
وی با بیان اینکه طرح بمباران یمن توسط عربستان همان الگوی اسرائیل در تجاوز به غزه است یادآور شد: عربستان یک حرکت ضداسلامی و برخلاف قوانین بین المللی را با حمله به یمن از خود به یادگار گذاشته است.

عربستان نزدیک بود هستی خود را به تاراج دهد

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی نیز در این خصوص به خبرنگار سیاست روز گفت: در پی تجاوزات آشکار عربستان به یمن و قتل‌عام کودکان، زنان و مردم بی‌گناه و نیز شرایط بهداشتی و درمانی فجیعی که در این کشور حاکم است باز هم سران آل‌سعود از ورود هواپیمای امدادی حامل داروی جمهوری اسلامی ایران ممانعت کردند.

وی افزود :در واقع رفتار عربستان در قبال یمن به نوعی شبیه‌سازی شده رفتار رژیم صهیونیست‌ها در حمله به غزه است.

حسینی افزود: با اینکه خلبان هواپیمای هلال‌احمرکشورمان برای زمین نشستن در فرودگاه صنعا اصرار داشت اما جنگنده‌های آل‌سعود مانع امداد‌رسانی بشردوستانه شدند و این یعنی عمق رفتار سفاکانه عربستان.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران این رفتارهای قابل تامل و متجاوزانه را فراموش نخواهد کرد گفت: به طور حتم عواقب این رفتار به عهده سران آل‌سعود است و ایران قطعا با همیاری نهادهای بین‌المللی از جمله هلال‌احمر تلاش خواهد کرد که بتواند کمک‌های دارویی را به یمن منتقل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به هشدار جنگنده‌های سعودی به هواپیمای حامل کمک‌های امدادی ایران در آسمان یمن، گفت: به رژیم سعودی‌ هشدار می‌دهیم که "هستی" خود در نحوه مواجهه با جمهوری اسلامی ایران به معامله نگذارد.

نقوی در گفت‌وگو با تسنیم نیز با اشاره به هشدار جنگنده‌های سعودی به هواپیمای حامل کمک‌های امدادی ایران در آسمان یمن، گفت: به رژیم سعودی‌ هشدار می‌دهیم که "هستی" خود در نحوه مواجهه با جمهوری اسلامی ایران به معامله نگذارد. برخورد نامناسب سعودی‌ها با هواپیمای ایران می‌توانست "هستی" عربستان را به مخاطره بیندازد.

عربستان روی صهیونیست ها را سفید کرد

محمدصالح جوکار عضو دیگر کمیسیون سیاست خارجی نیز به خبرنگار ما گفت : این رفتار عربستان مغایر با قوانین بین‌المللی است و قانون‌شکنی در حریم هوایی یک کشور به طور حتم عواقب ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اینکه سران آل‌سعود، کشوری همچون یمن را مورد حملات هوایی جنگنده‌های خود قرار می‌دهند، جان مردم بی‌دفاع را می‌گیرند و سپس از ورود کمک‌های امدادی ممانعت می‌کنند این خلاف مقررات بین‌المللی و پروتکل‌ها در عرصه‌ هوانوردی است.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان نام خود را خادم‌الحرمین گذاشته اما روی صهیونیست‌ها راسفید کرده است تصریح کرد: همان طور که رژیم صهیونیستی در تجاوزات خود به غزه اجازه هیچ کمک و امدادرسانی نمی‌داد الان هم ملاحظه می‌کنیم که سعودی نیز در قبال مردم بی‌گناه یمن تا این اندازه قصی‌القلب و گستاخ هستند که از ورود هواپیمای حاصل کمک‌های دارویی کشورمان برای نشستن در فرودگاه صنعا ممانعت می‌کنند.

جوکار با اشاره به اینکه طرح عربستان برای تصرف یمن به شکست منجر شد خاطر نشان کرد و گفت: تمام اهداف آل‌سعود در قبال یمن با بن‌بست مواجه شد، بنابراین با بمباران زیرساخت‌هایی یمن، ممانعت از امداد‌رسانی وعملیات انتحاری می‌خواهند بر روی شکست مفتضحانه سیاسی خود سرپوش گذارند و شاید بتوان گفت در شرایط حاضر عربستان در یک سردرگمی سیاسی ـ نظامی به سر می‌برد که در هر صورت چه این جنگ را ادامه دهد و چه متوقف کند ، تنها زمینه سقوط بیشتر در عرصه منطقه و بین‌الملل فراهم می‌کند.

اقدام عربستان در برخورد با هواپیماهای ایرانی برای ورود به یمن کینه توزانه است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ممانعت هواپیماهای نظامی عربستان از فرود هواپیمای حامل کمک‎های دارویی هلال احمر ایران در فرودگاه صنعا را اقدامی کاملا کینه‎توزانه توصیف کرد.

مرضیه افخم تحرکات نظامی هواپیماهای سعودی را در جهت وارد ساختن فشار هرچه بیشتر به مردم بی‎گناه دانست. وی از سازمان‎های بین‎المللی به ویژه صلیب سرخ جهانی خواست زمینه‎های لازم برای ارائه کمک‎های غذایی و دارویی به مردم یمن را فراهم آورند. طی روزهای اخیر هواپیماهای عربستانی از فرود دو فروند هواپیمای حامل کمک‎های دارویی و غذایی به مردم یمن جلوگیری کرده بود. عربستان حدود یک ماه است که طی عملیاتی موسوم به توفان قاطعیت یمن را زیر حملات هوایی قرار داده و ضمن از بین بردن تاسیسات زیر بنایی این کشور فقیر،مردم بی دفاع را هم زیرآتش جنگنده‎های خود قرار داده است.(سیاست روز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
saber
Sweden
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۰
تنها كافی بود جنگنده‌های آل‌سعود دست از پا خطا كنند.......................................
توهین از این بزرگتر كه بند فرود رو تخریب كنن
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۰
چه عجب ی واكنشهایی دیدیم !!!!! اما كافی نیست وقتی به خودتون میاید كه خدایی نكرده هواپیما رو می زنن تا اینجا هم كه آمدن جلو و این كارها رو با ایران می كنن مقصر خودمونیم باید قاطع تر باشیم
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۰
وقتی به همه ما ثابت شده كه حكام آل سعود فاسد هستند.بیشرم هستند .جنایتكار هستند.روی صهیونیستها را هم كه سفید كرده اند.متجاوزند.مسلمان ها را میكشند.تروریست تربیت میكنند وبه آنها تجهیزات وكمكهای مالی میكنند.درامورتمام كشورهای عربی دخالت میكنند.قصدبراندازی هم كه دارند.قصی القلب وگستاخ هم كه هستند.پس چرامیلیاردهاریال را به خزانه آنها واریز میكنیم ؟تا هواپیماهای جنگیشون حتی نگذارند به مردم بی پناه یمن كمك رسانی وامدادهای پزشكی برسانیم.
رسول الله وقتی در مكه مورد ظلم وستم واقع شدند به مدینه هجرت كردند وسالها خودشان را ازمناسك حج دورنمودند تا كفارفاسد تقویت نشوند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۰
به قول ژنرال ایرانی حاج سردارسلیمانی اگه رهبری اجازه دهد سه روز مهلت زندگی به این وهابیت كثیف میدهیم
شهباز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۰
مگر یمن ضد هوایی یا موشك ندار د جنگنده های آل یهود را سرنگون كند ویا خودش جنگنده ندارد مقابله به مثل كند یكی جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها