جام جم سرا- مواد لازم: گوشت ران گوساله کوچک، هویج: ۲ تا ۳ عدد، سیر: ۱ بوته متوسط، ساقه کرفس تازه: ۱ عدد، نمک فلفل: به میزان لازم، روغن یا کره آب کرده: نصف فنجان، پیاز: ۱ عدد.
کد خبر: ۷۹۲۷۲۳
آموزش آشپزی: طرز تهیه ژیگو

طرز تهیه:

گوشت را تمیز کنید و با یک کارد تیز، دو طرف آن را سوراخ کرده و هویج و سیر و کرفس و پیاز را برش‌های بلند بزنید و از سوراخ‌های ایجاد شده وارد گوشت کنید. روی گوشت را هم نمک و فلفل بزنید و با یک نخ مناسب، گوشت را ببندید که مواد از آن خارج نشود. بعد کره آب شده را روی گوشت بریزید و آن را در فویل پیچیده و در فر با حرارت ۳۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲ ساعت بگذارید تا بپزد. بعد از این مدت فویل را باز کنید و ۳۵ تا ۴۰ دقیقه دیگر با حرارت کمتر بگذارید تا روی آن طلایی و سرخ شود. برای این‌که گوشت نرم و لطیف پخته شود، هر چند دقیقه یک بار از روغن و آبی که زیر گوشت جمع شده، با قاشق روی گوشت بریزید. بعد از پخت کامل ران برشته شده را به دیس مناسبی منتقل کنید و برش بزنید و بعد از برش زدن روی آن را سس بریزید و از مهمانان‌تان پذیرایی کنید.

‌ سس این غذا، مخلوطی از آب قلم، سیر رنده شده و پیاز سرخ شده است که با رب گوجه‌فرنگی تفت خورده شده و دارچین و نمک به آن اضافه کرده‌اید. اطراف آن را هم با چند برش حلقه‌ای لیمو و زیتون و خیارشور تزئین کنید. (جام جم سرا/ چاردیواری، ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها