مشروح مصاحبه وزیر امور خارجه ایران با اشپیگل

روابط حسنه با آمریکا موضوع بحث نیست

جان کری وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفته است که شش قدرت بزرگ و ایران «از هر زمان دیگری در گذشته» به توافق هسته‌ای نزدیکترند.
کد خبر: ۷۹۲۶۰۱
جان کری: ایران و 5+1 از هر زمانی به توافق نزدیک ترند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، جان کری در سخنرانی که در کنفرانس بین المللی بازنگری در اجرای معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای ایراد کرد گفت: دنیا باید یکپارچه بماند و ایده گسترش سلاح های هسته ای را در هر کجا که باشد رد کند.

این اظهارات وزارت خارجه آمریکا درباره ضرورت اتحاد جهانی برای منع گسترش سلاح های هسته ای در حالی است که آمریکا خود بزرگترین دارنده و تولید کننده سلاح های هسته ای و کشتار جمعی در جهان است.

جان کری افزود: امروز امکان رسیدن به توافقی تاریخی وجود دارد. ایالات متحده آمریکا و اعضای 5+1 برای ایران معیارهای محکمی تعیین کرده اند که امکان دستیابی آن کشور به سلاح هسته ای را می گیرد.

این در حالی است که بازرسی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای بارها در گزارش های خود صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید کرده است.

کری تصریح کرد: هنوز کار آماده سازی متن سند آینده توافق تمام نشده و همچنان مسائل لاینحلی باقی مانده مانده است اما اکنون بیش از هر زمان دیگری در گذشته به توافق جامع جدید نزدیک شده ایم.

وزیر خارجه آمریکا گفت که سند آینده بر سازوکار نظارتی خاصی برای اجرای توافق مبتنی خواهد داشت و نه تعهدات یکی از طرفین برای اجرای آن.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها