راهنمایی برای تشخیص ملاک‌ها و معیارهای تشکیل زندگی مشترک

از کجا بدانم آمادگی ازدواج دارم یا نه؟

اهمیت حق انتخاب در زمان خواستگاری

من و پسرخاله‌ام خواستگار یک دختریم

جام جم سرا- جوانی ۱۸ساله‌ام، مشغول کار در دفتر مهندسی شده‌ام و یکی از دخترهای فامیل را انتخاب کرده‌ام برای ازدواج، اما پسرخاله‌ام هم می‌گوید او را می‌خواهد. فکرم بشدت درگیر است.
کد خبر: ۷۹۲۲۷۸
من و پسرخاله‌ام خواستگار یک دختریم

پاسخ مشاور: آنچه در ابتدا به وضوح خودنمایی می‌کند فرصت‌های بی‌شماری است که پیش رو خواهید داشت. برای تصمیم به ازدواج، گام اول بررسی عاقلانه شرایط ازدواج مناسب است به عنوان مثال صرف اینکه شما سر کار می‌روید نمی‌تواند دلیل محکمی بر تواناییتان برای تامین مخارج زندگی مشترک باشد. خوب است تمهیدات لازم را برای تشکیل زندگی مشترک درنظر بگیرید. داشتن استقلال مالی، ثبات کاری، بلوغ فکری و عاطفی و... از جمله مسائلی است که در درجه اول اهمیت قرار دارد.


بی‌گدار به آب نزنید

بهتر است پیش از آن‌که آنچه را در ذهنتان می‌گذرد با کسی مطرح کنید، جوانب تصمیمتان را بسنجید و در اصطلاح بی‌گدار به آب نزنید. عنوان کردن این موضوع بدون در نظر گرفتن مسائلی چون حساسیت‌های خانوادگی و... می‌تواند نتایج غیر قابل پیش بینی در پی داشته باشد. در صورتی که در انتخابتان مصمم هستید می‌توانید این موضوع را با والدینتان یا خواهر بزرگترتان یا بزرگتری دیگر که قابل اعتماد باشد در میان بگذارید؛ به طور مسلم با توجه به‌شناختی که از شما و دختر مورد علاقه‌تان و خانواده وی دارند می‌توانند شما را بهتر یاری کنند.


به دیگران حق انتخاب دهید

دخترها، زمانی که در شرایط سنی مناسبی برای ازدواج قرار می‌گیرند، ممکن است خواستگاران متعددی به آن‌ها پیشنهاد ازدواج دهند. این موضوع نباید شما را تا این حد آشفته و عملکردتان را مختل کند. همان طور که شما از ذهنیت پسرخاله‌تان اطلاعی نداشتید، وی نیز از ذهنیت شما بی‌خبر است و همان طور که شما حق انتخاب دارید پسرخاله‌تان و آن دختر نیز حق انتخاب دارند. توصیه می‌کنم پیش از هر نوع اقدامی، مسئله را با والدینتان مطرح کنید و از آن‌ها کمک فکری بخواهید. (سیمین قربانی. کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها