قدرت‌الله ایزدی، بازیگر «شمعدونی»:

سروش صحت از من خواست «رشید» نباشم

قدرت الله ایزدی در مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت ایفاگر نقش کاراکتری بنام دایی جلال است.
کد خبر: ۷۹۱۸۷۴
سروش صحت از من خواست «رشید» نباشم

قدرت الله ایزدی در خصوص حضور خود در مجموعه «شمعدونی» گفت: «شمعدونی» نخستین اثر تلویزیونی است که من در آن در هیبت شخصیت دیگری به غیر از رشید ظاهر می‌شوم چون در طی سالیان سال مردم مرا با این نقش شناخته‌اند و شخصا نیز تعلق خاطر ویژه‌ای به آن دارم اما سروش صحت که همواره جسارت واگذاری نقش‌های متفاوت به بازیگران برخلاف کلیشه‌های رایجی که از آن‌ها دیده‌ایم و همچنین کشف استعدادهای جدید را دارد از من خواست که این بار رشید نباشم و اتفاقا در یک کاراکتر جدی ظاهر شوم.

وی افزود: دایی جلال شخصیت با نفوذی است و پیرو درگیری یکی از خواهرزاده‌های خود با ماجرای اختلاس، تلاش می‌کند تا از طریق ارتباط با شخصیت‌های مهم دولتی خواهر‌زاده خود را از بحران نجات دهد البته با توجه به مضمون طنز کار در تماس‌های تلفنی او نام دکتر محمد جواد ظریف، دکتر قالیباف، دکتر جاسبی و... برده می‌شود که ما هر یک از این پلان‌ها را در دو برداشت می‌گرفتیم در یک برداشت با نام واقعی این عزیزان و در برداشت دیگر با عناوینی چون دکتر و مهندس که در زمان پخش اگر احیانا اصلاحیه‌ای وارد شد قابل تغییر باشد.

وی تصریح کرد: دایی جلال از قسمت دوازدهم وارد داستان می‌شود و تا قسمت هفدهم حضور دارد و پس از وقفه‌ای مجددا از قسمت چهل و پنجم وارد قصه می‌شود البته من همزمان با این کار در اصفهان مشغول بازی در سریال «رشید حرفه‌ای» بودم که نوروز امسال از شبکه شما پخش شد و طبعا تفکیک بین این دو نقش کار دشواری بود و قطعا راهنمایی‌های درست سروش صحت و همراهی بازیگران در تحقق این امر بسیار موثر بود.

این بازیگر در خصوص همکاری خود با سایر بازیگران کار گفت: نقش خواهر من را خانم آتنه فقیه نصیری ایفا می‌کردند که همکاری بسیار خوبی با یکدیگر داشتیم همچنین سروش صحت این بار نیز چهره‌ای جدید به نام محمد نادری را به عرصه تصویر معرفی کرده است که به شدت مستعد و توانا است و قطعا ماندگار خواهد شد.

ایزدی اذعان داشت: در حال حاضر و در آستانه پخش، طبیعتا قدری نگران هستم که مردم من را در قالب جدید بپذیرند کما اینکه با کسب اجازه از جناب صحت در قسمت‌های پایانی رگه‌هایی از رشید را به شخصیت جلال افزودم اما به هر حال این مردم هستند که در ‌‌نهایت تعیین کننده‌اند و اگر اینجا موفق باشم قطعا این شیوه جدید را ادامه خواهم داد.

این مجموعه داستان دو خانواده است که عطا و هوشنگ سرپرستی آن را برعهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است اما او کودکی کنجکاو است و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است.

قصه‌های این خانواده دوست داشتنی است... آیینه‌ای است که خودمان را در آن می‌بینیم... آدم‌هایی با ضعف و قدرت که دوستشان داریم و تلاش می‌کنند که بهتر باشند...
بازیگران سریال» شمعدونی «عبارتند از: محمدحسن معجونی، آتنه فقیه نصیری، نگار عابدی، رویا میر علمی، محسن قاضی مرادی، محمد رضا داود‌نژاد، ویدا جوان، امیر کاظمی، رضا کریمی،..... و با معرفی محمد نادری، بازیگر خردسال: عرفان برزین.

سروش صحت این بار نیز چهره‌ای جدید را (محمد نادری) به عرصه بازیگری تصویر معرفی کرده و نقش اول این سریال را به او محول کرده است. صحت پیش از این نیز با معرفی بهنام تشکر و پژمان جمشیدی ثابت کرد که در کشف پتانسیل‌های بازیگری مهارت دارد.

فهرست عوامل پشت دوربین این اثر عبارتند از: مشاور پروژه: پیمان قاسمخانی مدیر تولید: رضا کریمی مدیر تصویربرداری: خسرو دادگر مرام، صدابردار: علیرضا نوروزیان طراح صحنه: مهراب قاسمخانی جانشین تولید: پوریا عطابخشی تدوین: شهرام کیور تیراژ و جلوه های ویژه کامپیوتری: اشکان چگینی آهنگساز: شایا و طا‌ها شجاع نوری دستیار اول کارگردان: حسن نوری طراح گریم: ایمان امیدواری طراح لباس: نازنین خزایی برنامه ریز: امین قوام عکاس: بهرنگ دزفولی‌زاده منشی صحنه: گل کوشان مدیر تدارکات: مجید رنجبرمجری طرح: موسسه تصویر غزال.

«شمعدونی» محصول گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما است و پخش آن از شب گذشته آغاز شده است. (جام‌جم سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها