سفیر روسیه در لندن با حمایت از بیانیه هسته‌ای لوزان، یکی از اهداف روسیه در مذاکرات ایران و 1+5 را رفع تحریم های تسلیحاتی علیه ایران دانست.
کد خبر: ۷۹۱۸۶۳
رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران از اولویت‌های روسیه است

الکساندر یاکوونکو سفیر روسیه در انگلیس در یادداشتی در سایت خبری راشاتودی با اشاره به مذاکرات این هفته هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در نیویورک می افزاید: روسیه این بار انتظار معجزه ای ندارد، هدف ادامه مذاکرات لوزان سوئیس است.

وی می‌افزاید: نشانه‌های نگران کننده‌ای از برخی پایتخت‌ها به گوش می‌رسد و ما می‌خواهیم اطمینان یابیم که هیچ چیزی توافقات لوزان را بر هم نمی‌زند.

دیپلمات روس در ادامه می‌نویسد: روسیه اولویت ها و اهداف مهم خود را پیگیری می کند،‌یکی از آنها متقاعدکردن همکاران ما برای پذیرش رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به عنوان اقدامی غیر مرتبط با مسئله هسته‌ای است.

وی ادامه می‌دهد: اظهار نظرهای زیادی درباره روند برگشت پذیری تحریم ها علیه ایران در صورت عدم اجرای تعهدات ایران بیان شده است. ما اصرار داریم که این امر باید از طریق یک رای گیری درباره یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و طبق ضوابط شورا صورت گیرد. پیشنهادات برای اعمال نوعی ساز و کار "خودکار" اقتدار شورای امنیت را تضعیف می‌کند.

این دیپلمات روس تصمیم مسکو برای لغو عدم تحویل سامانه دفاعی اس 300 به ایران نیز اقدامی کاملا قانونی دانست و افزود: نباید فکر کنید که تحویل سامانه در اولین فرصت صورت می‌گیرد. آنچه مهم است تصمیم برای پیشبرد این قرارداد گرفته شد، مطمئن هستیم که این تصمیم مشوقی ببرای گفتگوها خواهد بود و وضعیت امنیتی خاورمیانه را بهبود می‌بخشد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها