سفارت روسیه در امارات مطلبی در پایگاه اجتماعی توئیتر منتشر کرده و از رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص سخنانش درباره حمله احتمالی به خاک ایران سوال پرسیده است.
کد خبر: ۷۹۰۹۲۶
اعتراض روسیه به سخنان جنگ‌طلبانه اوباما علیه ایران

پس از انتشار سخنان دیروز باراک اوباما که گفته بود «لازم باشد، با وجود اس-300 هم به ایران نفوذ می‌کنیم»، سفارت روسیه در امارات به این سخنان جنگ‌طلبانه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، سفارت روسیه در صفحه متعلق خود به در پایگاه اجتماعی توئیتر، باراک اوباما را خطاب قرار داده و نوشته که «تنها سوال این است که چرا ایالات متحده مجبور است به پدافند هوایی یک کشور مستقل و دارای حاکمیت ملی مانند ایران حمله کند.»

این سوال در حقیقت واکنش مستقیم به سخنان دیروز اوباما است که در واکنش به احتمال تحویل پدافند اس-300 به ایران گفته بود «لازم باشد، با وجود اس-300 هم به ایران نفوذ می‌کنیم.»

روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس ـ 300 را به ایران تحویل می‌داد اما در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

هفته گذشته اما پوتین اعلام کرد که این منع فروش با توجه به طبیعت پدافندی اس-300، ارتباطی به تحریم‌های شورای امنیت نداشته و برای کمک به روند مذاکرات ایران و 1+5 به صورت داوطلبانه اعمال شده است.

پوتین دستور داد که این تحریم داوطلبانه برداشته شود و موشک‌ها به ایران تحویل شود.

مقامات رژیم صهیونیستی و نمایندگان کنگره آمریکا اولین افرادی بودند که به تحویل موشک‌های پدافندی به ایران اعتراض کردند و دیروز اوباما هم به این جمع پیوست.

با اینکه اس-300 یک موشک بالستیک است ولی با توجه به کاربردی که برای سرنگون کردن موشک‌ها و جنگنده‌های مهاجم دارد، در زمره تحریم‌های تسلیحاتی ایران نیستند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها