کارمند پاکدست شهرداری قزوین پس از پیدا کردن کیسه پر از اسکناس و چک حامل، آن را به صاحبش بازگرداند.
کد خبر: ۷۹۰۹۱۲
کارمند شهرداری‌‌ 286 میلیون تومان را به صاحبش رساند

به گزارش جام‌جم، شامگاه دوشنبه گذشته مردی که در زمینه خرید و فروش تجهیزات رایانه‌ای فعالیت دارد برای تحویل سفارشات به خیابان شهید بابایی قزوین رفت. او پس از اتمام کار به خانه بازگشت اما در آنجا متوجه شد کیسه‌ای که داخل آن 286 میلون تومان پول و چک حامل بوده را گم کرده است. مالباخته همراه برادرش به هرجایی که احتمال می‌داد کیسه را آنجا گم کرده باشد سر زد اما هیچ اثری از کیسه پر از پول نبود.

آنها وقتی از یافتن کیسه پول ناامید شدند، با حضور در یکی از کلانتری‌های شهر موضوع را به پلیس اطلاع دادند. ساعاتی بعد، یکی از افسران اداره پلیس آگاهی استان قزوین با تلفن همراه مالباخته تماس گرفت و خبرداد که مرد پاکدستی پول وی را پیدا کرده و برای یافتن صاحب آن، موضوع را به پلیس خبر داده است.

مالباخته سریع راهی پلیس آگاهی شد و در آنجا متوجه شد یکی از کارمندان شهرداری کیسه پول را پیدا کرده و آن را تحویل پلیس آگاهی داده بود. مرتضی کریمی پس از یافتن کیسه پر از پول جستجو برای یافتن صاحب آن را آغاز کرده بود اما موفق به یافتن مالباخته نشد و تصمیم گرفت از پلیس کمک بگیرد.

کارمند پاکدست در گفت‌وگویی با جام‌جم می‌گوید: پیش از این در کار آزاد فعالیت داشتم و اکنون یک سال و نیم است که در شهرداری منطقه یک شهر قزوین به عنوان کارمند قراردادی کار می‌کنم. دوشنبه شب ـ سی و یکم فروردین امسال ـ برای خرید یک گوشی تلفن همراه به مغازه‌ای در خیابان شهید بابایی شهر قزوین رفته بودم. پس از نگاه کردن به گوشی، نتوانستم مورد مناسبی پیدا کنم و مغازه را ترک کردم.

ساعت 22 و 30 دقیقه به سمت خودروی پژویم در مقابل مغازه رفتم تا به خانه بازگردم که مشاهده کردم کیسه‌ای پلاستیکی که بخشی از آن پاره شده بود نزدیک خودرو افتاده است. ابتدا گمان کردم درون آن زباله است بنابراین سعی کردم از کنارش رد شوم اما وقتی دقت کردم متوجه شدم پر از اسکناس است.

مرد پاکدست ادامه داد: کیسه را برداشتم و داخل خودرویم گذاشتم. مطمئن بودم فردی آن را گم کرده است بنابراین پیاده شدم و اطراف را جستجو کردم تا شاید صاحب آن را پیدا کنم که تلاشم بی‌نتیجه بود. درون کیسه 66 فقره چک حامل و دسته‌های اسکناس بود. یک دفترچه قسط که متعلق به مرد سالمندی بود نیز داخل کیسه قرار داشت. با توجه به این که حجم پول و چک‌ها بالا بود ترسیدم پای پولشویی در میان باشد، نزد یکی از دوستانم که در اداره آگاهی بود رفتم و برای شناسایی صاحب پول‌ها از او کمک خواستم. از زمانی که پول‌ها را پیدا کردم تا زمانی که قرار بود پول‌های گمشده به صاحبش تحویل داده شود دچار وسوسه نشدم. می‌دانستم صاحب پول چقدر برای آن زحمت کشیده و اکنون ناراحت است.

کریمی درباره نحوه شناسایی صاحب پول‌ها هم می‌گوید: دوستم از طریق کلانتری متوجه این شکایت شده و صاحب پول‌ها را پیدا کرده بود. مالباخته هم با حضور در پلیس آگاهی نشانی کیسه را داده و آن را تحویل گرفته بود. او قصد داشت مبلغی به من به عنوان هدیه بپردازد که قبول نکردم. چون من با خدا معامله کرده بودم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها