ادامه اعتراض جهانی به جنایات رژیم سعودی علیه مردم یمن

برزیل هم روابط دیپلماتیک خود را با عربستان قطع کرد

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

ال سعود کشتار زنان و کودکان را اهداف خود در یمن تعریف می کند

رئیس قوه قضاییه با ابراز تأسف از جنایت سعودی ها در یمن این جنایت را معادل جنایات رژیم صیونیستی در غزه توصیف کرد و افزود: رژیم سعودی اعلام کرده که به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود در یمن دست یافته است و ما بسیار متأسفیم که کشتار زنان و کودکان بی دفاع و نابود کردن زیر ساخت های یک کشور به عنوان اهداف از پیش تعیین شده تعریف شده است.
کد خبر: ۷۹۰۶۴۵
ال سعود کشتار زنان و کودکان را اهداف خود در یمن تعریف می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، ملت یمن را ملتی مقاوم و مظلوم دانست و با تأکید بر اینکه ظلم ظالمان هیچ گاه پا بر جا نخواهد ماند، جنایات عربستان در یمن را برای امت اسلامی غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: در روایات آمده است که حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است و حال باید پرسید آیا سران رژیم سعودی با ریختن خون زنان و کودکان بی دفاع مسلمان، حرمت مؤمن و حرمت کعبه را حفظ می کنند؟

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: صبر جهان اسلام علیه اینگونه جنایت ها حتماً لبریز خواهد شد و آن وقت است که سعودی ها خواهند فهمید که کانون شرارت در منطقه باقی نخواهد ماند.

آیت الله آملی لاریجانی سکوت مجامع بین المللی و سبقت برخی دولتهای اروپایی و آمریکا را در حمایت از سعودی ها موجب تعجب و تأسف برشمرد و افزود: شرم آور است که در جهان مدعی حقوق بشر همگان در مقابل جنایات عربستان در یمن کور و کر شده اند و از ظالم حمایت می کنند اما باید بدانند که مردم یمن راه خود را یافته اند و بهترین راه حل برای پایان دادن به مشکل یمن نیز این است که مدعیان دمکراسی دست کم یکبار هم که شده معرفت به خرج دهند و بگذارند مردم یمن خودشان درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

شیعه اهل ترور و تروریسم نیست

وی شهادت ائمه اطهار (ع) را بالاترین نماد مظلومیت شیعه در طول تاریخ دانست و گفت: اکنون جهان غرب نیز به خوبی می داند که شیعه اهل ترور و تروریسم نیست، همان گونه که اهل سنت واقعی و متدین نیز نسبتی با ترور و خشونت ندارد.

رئیس قوه قضاییه با تسلیت شهادت امام دهم شیعیان و تبریک حلول ماه رجب، شهادت ائمه اطهار را نشانه حقانیت شیعه و نماد مظلومیت آن در طول تاریخ دانست و گفت: ائمه اطهار (ع) وارثان علم نبوی و حاملان ولایت بودند و با مجاهدت و شهادت خود معارف عمیق دینی را به بشر در طول تاریخ منتقل کردند و این شهادت ها و مجاهدت های ائمه (ع) و در اوج آنها شهادت حضرت اباعبدالله (ع) است که موجب شده امروز در فضای ولایت و محبت اهل بیت و معارف آنان زندگی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید همواره شاکر نعمتهای الهی باشیم؛ تنفس در فضای معارف دینی و الهی را بالاترین نعمت دانست و با اشاره به سیره عملی ائمه (ع) در بسط و گسترش انسانیت و محبت به بندگان خدا، شیعه را امتی خواهان صلح و امنیت دانست و گفت: امروزه می بینید که مذاهب ساختگی و مخلوق استکبار مانند وهابیت و سلفی گری و تکفیری، در جهان تروریست پرورش می دهد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: وهابیت، سلفی گری و گروههای تکفیری دست پرورده استعمارگران است که با خشونت های خود به اسلام تعدی می کنند و چهره ای از اسلام به جهان نشان می دهند که چهره واقعی اسلام نیست و جنایت هایی می کنند که سفاک ترین سفاکان نیز اینچنین نبوده اند.

رئیس دستگاه قضا نتیجه عملکرد خشن گروههای افراطی و تکفیری را اثبات حقانیت شیعه و نمایاندن شیعه به عنوان مذهب عقلانی و انسانی به جهانیان دانست و تأکید کرد: ائمه اطهار (ع) نیز همواره با مهر و عطوفت با مردم رفتار می کرده اند و شیعه و سنی واقعی هیچ نسبتی با خشونت و ترور ندارد، کما اینکه گروه هایی مانند داعش و القاعده هم ربطی به اسلام واقعی ندارند و مخلوق رژیم های سفاک اند.

سپاه پاسداران، نیرویی توانمند و مقتدر

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با تأکید بر اقتدار و قدرت سپاه در کشور گفت: قدرت بازدارندگی سپاه پاسدارن امروزه در کشور و منطقه بر کسی پوشیده نیست و توانمندی این نیروی نظامی، ارزشی و انقلابی، تیزبینی حضرت امام (ره) و درک بالای ایشان از شرایط منطقه را نشان می­دهد که چگونه بعد از گذشت سالیان، اینک سپاه پاسداران به نیرویی مقتدر و توانمند هم در بعد نظامی و دفاعی و هم حفظ آثار و ارزش­های انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: بحمدالله وجهه سپاه پاسدارن هم در داخل کشور و هم در خارج کشور کاملاً قابل اعتنا و اعتماد است و ما امیدواریم این نیروی توانمند با تمام توان در جهت حفظ ارزش­های انقلاب و تقویت خود گام بردارد.

ماه رجب، ماه استغفار و دعا

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک حلول ماه رجب مهمترین خصوصیت این ماه را فراهم شدن فرصت دعا و استغفار و رجعت بندگان به معنویات و کمال الهی خواند و گفت: متأسفانه آنقدر در کارهای روزمره و مادی غرق شده ایم که نمی­توانیم به فقر و نداری معنوی خود فکر کنیم و از دعا و استغفار غافل مانده ایم.

آیت الله آملی لاریجانی طلب بندگی و استغفار را تابع شناخت بیشتر انسان از خود و پی بردن به از دست رفتن فرصتهای بندگی دانست و افزود: هر چه بیشتر بتوانیم فکر کنیم که خداوند متعال قیوم و حی و حاضر است و بدانیم که خداوند متعال قوام همه چیز است و محل رجوع همه چیز و همه چیز فانی و نابود است الا وجهه الله کما اینکه در این فقرات دعا آمده است « یا مَنْ کُلُّ شَیْ‏ءٍ قَائِمٌ به یَا مَنْ کُلُّ شَیْ‏ءٍ مُنِیبٌ إِلَیْهِ یَا مَنْ کُلُّ شَیْ‏ءٍ صائر الیه ُ یَا مَنْ کُلُّ شَیْ‏ءٍ مَوْجُودٌ بِه یا من کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إلَّا وَجْهَهُ » آنگاه می­توانیم پی به این حقیقت ببریم که خداوند بر تمام لحظه لحظه زندگی ما ناظر است و این دست ها و ظرف های کوچک ما است که نمی تواند از کمال بی منتهای الهی بهره ببرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: با درک چنین فضایی آرام آرام می فهمیم که چه ظلمی به خود کرده ایم و بجا است که در آن صورت همواره و دائماً بگوییم «یا الهی قد ظلمت نفسی» خدایا ما به خود و نفس خود ظلم کرده ایم و حال می گوییم «یا سیدی قد رجعت یا الهی قد انبت» ما آمده ایم و سپر عبودیت خود را در بارگاه تو انداخته ایم، پس ما را بپذیر.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره فراهم کردن تمهیدات لازم برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری اخیرالتصویب پایان یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها