غواصی در امواج رسانه‌‌های مجازی

هفته‌غم‌انگیز مجازی برای پورشه سواران

نگاهی به تصادف حمیدرضا کمالی از خلال گفته‌های یک دوست صمیمی

جزئیاتی تازه از تصادف مرگبار قهرمان رانندگی در اتوبان همت

جام جم سرا- دو روز از تصادف تلخ خودرو‌های لوکس در پایتخت و مرگ قهرمان رانندگی ایران «حمید رضا کمالی» و چند تن دیگر می‌گذرد. حادثه‌هایی وحشتناک که ٢ خودرو بی‌ام و و پورشه سکانس‌های هولناکی را در بزرگراه همت و خیابان شریعتی در دوربین‌های مدار بسته پلیس راهور ثبت کرده‌اند.
کد خبر: ۷۹۰۶۰۸
جزئیاتی تازه از تصادف مرگبار قهرمان رانندگی در اتوبان همت

فیلم صحنه‌های دلخراش این ٢ حادثه در شبکه‌های مجازی هم منتشر شده است؛ سکانس‌هایی تلخ که تنها چند ثانیه کاربران را میخکوب می‌کند.
در این صحنه‌ها خودرو بی‌ام‌و دیده می‌شود که با سرعت ١٧۶ کیلومتر بر ساعت به گاردریل‌های حاشیه بزرگراه همت برخورد می‌کند و ۴ سرنشین خودرو به بیرون پرتاب می‌شوند. حمید چشمه، شاهین بخشی و حمید کمالی سه قربانی این حادثه تصادف بودند. آرمین بخشی نیز تنها بازمانده این تصادف است که اکنون در بیمارستان به سر می‌برد.
در میان قربانیان، حمیدرضا کمالی قهرمان اتومبیلرانی ایران بود که خبر تصادف وحشتناکش خیلی‌ها را شوکه کرد. این درحالی است که تنها ٣ ساعت پس از این حادثه خودرو پورشه مدل ٢٠١۵ با دو سرنشین در خیابان شریعتی به یک درخت برخورد می‌کند. زن جوان که راننده خودرو بود در دم می‌میرد و سرنشین آن در بیمارستان شهدای تجریش قربانی تصادف مرگبار می‌شود. با مرگ سرنشین پورشه در بیمارستان، آمار قربانیان ٢ حادثه خودروهای لوکس در بامداد آخرین روز فروردین ماه به ۵ نفر رسید.

امیرحسین پورسینا، مدیریت واحد تیونینگ کلوپ خودروهای کار اِن پی و دبیر فنی مجله ماشین که یکی از دوستان بسیار صمیمی حمید کمالی قهرمان اتومبیلرانی بود، در گفت‌وگویی جزییات جدیدی از این حادثه را تشریح کرد.
او در حالی که حمید کمالی را یکی از حرفه‌ای‌ترین رانندگان اتومبیل دانست، گفت: «حمیدرضا کمالی از بهترین دوستان نزدیک من بود. او از‌سال ١٣٨۶ با کلاس‌های آزاد مسابقات سرعت، وارد عرصه اتومبیلرانی شد و با قدرت به این کار ادامه داد. حمید کمالی آن‌قدر به رانندگی و مسابقات سرعت علاقه داشت که در مدتی کوتاه توانست به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کند. او یک مقام قهرمانی در تهران، یک مقام قهرمانی در استان البرز و یک مقام قهرمانی در کل کشور را کسب کرده بود و افتخارات زیادی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده بود.»


پورسینا ادامه داد: «مهم‌ترین خصوصیت اخلاقی حمید کمالی بی‌حاشیه بودن و روحیه مهربان او بود. او تنها به رانندگی علاقه داشت و اصلا وارد حاشیه نمی‌شد و در سکوت به کار خویش ادامه می‌داد. همیشه می‌گفت که اصلا برای کاپ قهرمانی و به‌دست آوردن مدال مسابقه نمی‌دهد و حتی گاهی اوقات کاپ‌هایی را که بدست می‌آورد به دوستانش هدیه می‌داد.»
امیرحسین پورسینا در ادامه با اشاره به شب حادثه می‌گوید: «آن شب حمید به همراه دوستان مشترکمان برای خرید و فروش ماشین از کرج به تهران آمده بود و درخانه یکی از دوستانش در شرق تهران مهمان بود. بعد از مهمانی حمید به همراه دوستانش سوار خودرواش شد و به سمت کرج به راه افتاد. او کاملا هوشیار بود و در حالت طبیعی بسر می‌برد. وقتی شنیدم خودروی حمیدرضا با گاردریل برخورد کرده به‌شدت شوکه شدم. هم من و هم همکارانم پس از شنیدن این خبر حادثه را پیگیری کردیم. حمید از رانندگان حرفه‌ای بود کارش همین بود و می‌توانست هر مانعی و هر خطری را از خود دور کند. از آن شب تا الان خود من بیش از ۵٠٠ بار فیلم صحنه تصادف را دیده‌ام و به‌عنوان کسی که در این زمینه تجربه دارم، احتمال می‌دهم که شاید خودرو دچار نقص فنی شده باشد. تصاویر نشان می‌دهد که خودروی بی‌ام او با سرعت ١٧۶ کیلومتر بر ساعت از مسیرش منحرف می‌شود و لاین خود را تغییر می‌دهد. مستقیم به سمت گاردیل می‌رود و به شدت با آن برخورد می‌کند. با تبحری که من و بسیاری از همکارانمان از حمید کمالی سراغ داریم، مطمئنم که در آن لحظه چیزی مانع کنترل خودرو از سوی حمید شده باشد. چرا که او براحتی می‌توانست خودرو را مهار کند. حمید خودش نمایشگاه اتومبیل داشت و الان ٧‌سال است که با این خودرو‌ها به صورت حرفه‌ای رانندگی می‌کند».


وی اضافه کرد: «وقتی فیلم صحنه تصادف را بررسی کردیم به جرات می‌توانیم بگوییم که این تصادف ناشی از عدم توانایی حمید کمالی در رانندگی نبوده است. ترکیدگی لاستیک، نقص فنی در جعبه فرمان اتومبیل و یا حتی جلوگیری از برخورد با ماشین‌های دیگر از علت‌های این حادثه می‌تواند باشد.» او در ادامه گفت: «یکی از سرنشینان خودرو همکار حمید در نمایشگاه اتومبیل بود و دیگری هم فروشنده لوازم خودروی بی‌ام و بودند که متاسفانه جان خود را از دست دادند. آرمین بخشی نیز یکی دیگر از دوستانمان است که خوشبختانه از این تصادف جان سالم به در برد و درحال حاضر نیز در بیمارستان رسول اکرم بستری است. او دوشنبه شب به هوش آمد و اکنون تنها دست و پایش دچار شکستگی شده است و خطر دیگری او را تهدید نمی‌کند». (شهروند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵۱
Javad
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
۰
۰
ای بابا
baran
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
۰
۱
خدا رحمتشون كنه. اما بزرگراه پیست اتومبیلرانی نیست كه با سرعت 176 كیلومتر رانندگی كنی!!!!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
۰
۱
دوست عزیزی كه نظرات كارشناسی دادی .. دلیل تصادف مشخصه .. اتوبان همت جای سرعت 176 كیلومتر در ساعت هست اخه ؟؟؟
حالت طبیعی داشتن یا نه هم خدا میدونه دیگه ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
۰
۲
سرعت مجاز توی اتوبان همت 90 كیلومتره اگه یه سر سوزن برای جون بقیه ارزش قائل بود با 176 كیلومتر حركت نمیكرد و حتی اگه جعبه فرمان یا لاستیكش دچار مشكل میشد باز میشد ماشینو متوقف كرد!!! به نظر من راهنمایی و رانندگی خیلی خیلی مقصره!!!! حضور گشت نامحسوس كه یك زمان باعث میشد كسی به خودش جرات نده با این سرعت ها برونه الان نزدیك صفر شده؟؟؟؟كامیون ها باری از ساعت 9 شب برای خودشون توی تهران جولان میدن!!!!! توی تونل نیایش وارد شده و سپر به سپر ماشین من داره نور بالا میزنه كه چرا 60 كیلومتر میری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! راهنمایی و رانندگی باید كاری كنه كه كسی جرات نداشته باشه سرعت غیر مجاز بره
علی
United States
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
۰
۴
متاسفم كه دبیر فنی مجله ماشین به جای محكوم كردن صریح راننده به خاطر سرعت بسیار زیاد و خطر افرینی برای بقیه رانندگان عزیز - میگوید كه احتمالا خودروی دیگری مانع حركت او شده است !!! آقای محترم مانع نمیشد چه میشد ؟ میرفت روی 200 كیلومتر و به جای 3 نفر ممكن بود 10 نفر را به كشتن بدهد . او اگر زنده میماند باید به عنوان قاتل مجازات میشد . دیگه مجله ماشین نمیخرم اگر دبیر فنی اش همچین كسی باشد
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
۰
۳
باعث تاسفه.اما تا كی باید چوب زور بالای سرمون باشه.هر كسی اگر اول به فكر جون خودش باشه همه چیزو رعایت میكنه.اكثر تصادف های وحشتناك برای كسایی اتفاق میافته كه توی رانندگی مدعی هستند.ما همیشه فكر میكنیم این اتفاقها مال دیگران. امیدوارم همه ما از این اتفاقات تلخ درس بگیریم.روحشون شاد
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
۱
۱
اقای كارشناس كاش یك توصیه هم میكردی اموزنده باشه برای جامعه عشق سرعت كه جایی عموم مردم رانندگی میكنند باید باسرعت غیرمجاز حركت نكرد و به حقوق شهروندی دیگران احترام گذاشت به هر صورت خدا رحمتشان كند
آرنیكا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۱
۰
متاسفم
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۱
۱
عدم توازن ثروت در كشور بعلت عدم مدیریت صحیح - حق و ناحق كردن و پایمال كردن حقوق ضعفا باعث میشه عده ای نوپا و معلوم الحال صاحب ثروتهای
باد آورده شوند و ........
سعید از سوادكوه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۱
با سلام
در متن سرعت ماشین 176 كیلومتر بر ثانیه نوشته شده كه این صحیح نیست. در واقع سرعت 176 كیلومتر بر ساعت است نه ثانیه.
سرعت هواپیما اینقدر نیست. سرعت هواپیمای جنگی كه از سرعت صوت بیشتر بشه. (یعنی از 320 متر بر ثانیه بیشتر گردد) دیوار صوتی شكسته می شود. حالا حساب كنید 176 كیلومتر در ثانیه باشه!! چی میشه؟!!
samani
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۰
من از آقای مجله ماشسن گلایه دارم سرعت 176 كیلومتر بر ثانیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر جت بوده یا سفینه ی فضایی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۱
برای بازماندگان این اتفاق آرزوی صبر و بردباری می كنم. ولی احتمال اینكه چنین خودرویی دچار نقص فنی شده باشد بسیار كم است. اصلا بر فرض دچار نقص فنی شده باشد، سرعت بالای 170 كیلومتر را چه گونه توجیه می كنید؟
در هر صورت هیچ چیز جز تاسف باقی نمی ماند. وقتی راننده ای با این تجربه و سابقه دچار چنین حادثه ای می شود، از بقیه چه انتظاری دارید؟
مشكل فرهنگی است.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۱
۱
اون فرد اگر راننده حرفه ایی بوده باشه باید بدونه كه تو همت حداكثر سرعت مجاز 90 تا هست نه 176 تا
محمد
United States
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۲
۱
به نظر من سرعت خیلی بالا دلیل این حادثه بوده پس خودتونو توجیه نكنید كه این آقا خیلی حرفه ای بوده به هر حال خدا بیامرزه همشونو وخدا فقط به خانواده هاشون شانس بده .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۱
۱
این آقا با افتخار میگه سرعتش 176 تا بوده .... دبیر فنی ؟؟؟؟ خیلی سرعتش كم بوده از هر آدم ناشی هم بپرسی علت مرگ سرعت بالای خودرو بوده جناب دبیر فنی ...
سرهنگ سپل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۱
۰
علت حادثه در ابتدا سرعت بیش از حد و نكته ای كه اصلا كسی بیان نكرده برخورد اولیه گلگیرعقب سمت شوفر بی ام و در هنگام لایی كشیدن به علت عدم تخمین زدن دقیق فضای كافی عبور توسط رانندBMW از بین ماشینها و نهایتا انحراف خودرو به سمت چپ و برخورد با گارد ریل و بلوك سیمانی و در انتها با خودرو پارس میباشد.
یك مرد آریایی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۱
۰
میگم یعنی این ماشین 633600 كیلومتر بر ساعت سرعت داشته؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
176 هیلومتر بر ثانیه؟!!!!!!!!!!!!!!
خیلیی هااااااااااااااااااااا
دم بی ام و گرم خداییش روی سرعت برق رو كم كرده
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
لطفا درك كن كه منظورش 176 كیلومتر بر ساعت بوده.. 176 كیلومتر بر ثانیه كه یك دهم ثانیه ای كرج بوده
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۱
جناب پورسینا ناراحتی شما رو درك میكنم . . .اما توجیهاتون !!!!!!!!!! اقایون شرقی و اعرابیان رو یادتونه؟كمربند كجای ماشینه قهرمان؟حتما اضافی هست ؟ یا برای قهرمانها بده!!!داداش تصادف به خاطر زاویه تند لایی انتخابی مرحوم بوده و بس.....نقص فنی صورت مساله هست.....فرهنگ رانندگی توئ تهران هم مثل بقیه چیزای تهران بزرگ جنگلی شده....روحشون شاد...ایشالا عبرت بشه.....
حسین رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۱
خیلی جالبه كه این دوستمون اصلا به سرعت بالای ماشین اشاره ای نمیكنه و همش از حرفه ای بودن راننده حرف میزنه خب اگه با سرعت مجاز حركت میكرد تو اون ترافیك اگه هم لاستیكش میتركید به راحتی میتونست ماشین رو كنترل بكنه
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۰
اگر دقت كنید به فیلم حمید خاسته به موتور نزنه با سرعته بالا نمیتونه كنترل كنه
یگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۰
جناب پورسینای عزیزاگر در این حادثه ازسرنشینان سایر خودروهایی كه در اتوبان همت درحال تردد بودند و با احترام به قانون و رعایت سرعت مجاز دچار سانحه مرگی میشدندبازهم باتوجه به سرعت غیرمجاز 176 كیلومتری این خودرو در همت نظركارشناسی میدادی؟دوست عزیزشما یك رسالت مهم اطلاع رسانی و ترویج فرهنگی صحیح رابرعهده داری ، دریغ از یك اشاره شما در سرعت غیرمجاز این حادثه تلخ،درخاتمه ضمن طلب آمرزش برای این عزیزان ، امیدوارم با فرهنگ سازی دوستانی مانند شما شاهد اینگونه حوادث تلخ برای جوانان كشورمان نباشیم
........
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۰
روحشون شاد ........
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۱
بهتربود كه در ابتدا به این عزیزان فرق پیست اتومبیل رانی با اتوبان را یاد میدادند بعدا مدرك قهرمانی میدادند،تا اینگونه جان خود ودیگران را به خطر نیاندازند.
نیما
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۰
وای از پول زیادی
Mr
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۱
اقای پور سیناخودتون میدونین حمید اون شب حال خوبی نداشته.... همین! باورم نمیشه حمید اینطوری مرد:(
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۰
سلام ، جناب پور سینا یه كلمه از گفته های شما درست نبوده چون من اخرین نفری بودم كه حمید كمالی از من طلب مغفرت كردن لطفا نمی خواید ، درست بگید لاپوشی هم نكنید ، این یك ماشین جمع شده ٢٠٠٥ تركیده بود ، كه با این ماشین ممكن بوده با این رانندگی جان ١٠ نفر دیگه به خطر كشیده شود ، دروغ چرا؟؟؟؟؟
ف ت
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
بله میتونه اینطور باشه چون خیلی صحنه ناگهانی وعجیبه
amir
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
حالا سرعت بالاش به كنار شاید هم نقص فنی بوده اما میخوام بدونم كجای دنیا راننده حرفه ای كمربندش رو نمیبنده ؟!؟!
هر كسی بشینه پشت ماشین بخواد سرعت بالا بره كمربند رو میبدنه تو ماشین سقف باز كه اگه اتفاقی افتاد از ماشین پرت نشه بیرون
توی فیلم هم معلومه هموشون از ماشین پرت میشن اینور اونور !!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۱
اقای مدیر فنی مرحوم داستن میرفتن كرج؟؟؟؟ اونوقت تو دهكده المپیك به سمت شرق چیكار میكردن؟؟ در ضمن مگه نمیگید كاپ های قهرمانیشو میداده به دیگران پس كسی با این روحیه و احترام به دیگران با این سرعت باید بره؟؟ نقص فنی ماشین تو سقف سرعت ۹۰ تا كاملا قابل كنترله بای بای كردن با دوربین اتوبان هم جز نقص فنیه ایا؟؟. خدا رحمت كنه كه نه به خودش رحم كرده نه به دیگران اما شما دیگه ماله دستت نگیر.
ژیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۱
این صحبتها توجیه كافی برای قانون شكنی نیست.قوانین رانندگی برای همه یكسان است.جه قهرمان باشی چه نباشی باید رعایت كتی.
km
United Kingdom
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۱
اینطور كه پیداس یكی ( اونم كرجی!!!) كه یه شبی رووو گذرونده میاد آخره شب اتوبانو پیست كنه كهههه مثل اینك نمیشه!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۱
انشالله این عزیزان قرین رحمت خداوند قرار بگیرند . از أصول اولیه رانندگی حرفه ای مسئولیت پذیری و ریسك پذیری حساب شده هست كه متاسفانه در این حادثه رعایت نشده. اشتباه گرفتن بزرگراه همت با پیست مسابقه و راندن یك اتومبیل كروك كه حداقل مشخصات یك اتومبیل مسابقه را ندارد دور از هر گرنه حرفه ای گری است.
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
خیلی جالبه كه اقای كارشناس اصلا حرفی از سرعت بسیار زیاد ماشین نمیزنه!!!
اقای كارشناس وقتی تو حرفات صداقت نداری، ادم ویژگی های توصیفی دیگه ت رو هم باور نمیكنه! صادق باش كارشناس!!!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
تا زمانی كه در هر شهر یك پیست روزانه برای مردم نداشته باشیم كه این انرژی رو تخلیه كنند باید شاهد سرعت های غیر مجاز و تصادفات باشیم.
پیست های موجود برای ماشین های ٤ سیلندر به بالا مثل وارد كردن ماشین های بسیار كوچك شهری در پیست كارتینگ است.
كیوان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
با سلام.٥٠ ٪ راننده مقصر بوده و ٥٠ ٪شهر داری.دقت كنید جایی كه خودرو با كنار اتوبان برخورد میكنه ما بین گارد رَیل فلزی و بتن های روی پل یادگار ١ متر فاصله است كه بعد از اون شب با تكه ای گارد ریل به هم متصل شده.شابد اگر همون شب متصل بود بی ام و با كناره برخورد و بدون توقف بعد از طی مسافتی متوقف میشد.دقت كنید در فیلم پس از برخورد خودرو كله میكنه.یعنی با بتن برخورد میكنه.پیشنهاد میكنم اگر رد از اتوبان همت رد میشدید دقت كنید
........
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
دوستان عزیز سه تا جوان از دنیا رفتن حالا دلیلش سرعت بالا نقص فنی یا هر چی به جای محكوم كردن و دادن نظرات شخصی بهتر نیست برای شادی روحشون یه فاتحه بفرستیم الان دستشون از دنیا كوتاهه
محمد
United States
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۰
176كیلومتر بر ثانیه؟!یعنی چیزی حدود هفتصد كیلومتر بر ساعت . ماشین بوده یا هواپیما؟!
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۰
خدا رحمتشون كنه نمیخوام پشته سرشون حرفی زده باشم ولی حرفه این دوستمون كه میگه نقص فنی صحیح ولی باید پرسید ایشون انگار بزرگراه رو با پیست اشتباه گرفتن كه با سرعته 176 در حركت بودن واصلا اینم هیچ قهرمان اتومبیل رانی وبقیه دوستاشون نمیدونستند كمربندی هم وجود داره و در آخر چرا به دوربینه بزرگراه كه در حاله عكس گرفتن ازشون بوده دست تكون دادند . همیشه حقیقت گرا باشید نه سرپوش گرا
علی چشمه
United States
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۰
آخه امیرحسین هم جزو كارشناسا محسوب میشه نظر داده!؟
البته ما كه یادمون نمیره پورسینا با چه روشی و از كجا به كجا رسیده
هم خود امیرحسین میدونه هم دوستاش كه با همین روشی كه توی گزارش برای همه روشن شد الان بهش میگن كارشناس وگرنه...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۰
ادمین مطلب من چرا منتشر نشد؟
چون واقعیت ماجرا رو گفتم؟
چرا باید قهرمان رانندگی ایران رو از دست بدیم؟
چرا این همه انسان رو در اثر حوادث مرتبط با حركات نمایشی و سرعت باید از دست بدیم؟
جوابش رو من به شما میگم: عدم داشتن یك پیست استاندارد روزانه برای تخلیه آدرنالین راننده ها
وقتی مطلب من رو منتشر نمیكنی نتیجش این میشه كه دنیا فكر میكنن فرهنگ مردم ایران مشكل داره.
آمریكا با ٤٠٠ سال تمدن اصلاً معنی فرهنگ رو متوجه میشه؟
یعنی كل دنیا تو رانندگی فرهنگ دارن كه فقط این اتفاق ها برای ما كه تو تمدن و فرهنگ مرشد دنیا به حساب میایم میافته؟ یا كل دنیا پیست استانداردی دارند كه هر روز برای همه مردم قابل استفاده هست؟
اون مسئولین هم گناهی ندارن تقصیر رسانه های مجازی مثل شما و خیلی های دیگه هست كه انتقاد رو منتشر نمیكنید تا مسئولین تازه متوجه بشن كه شاید حق با اینا باشه
شما خودتون گفتین توهین یا بی احترامی به اشخاص منتشر نمیشه بعد من تعداد متعددی كامنت دارم میبینم كه قهرمان از دست رفته كشور كه دستش از دنیا كوتاهه به باد انتقاد های توهین آمیز گرفته شده
این درسته؟
كامنت هایی رو خوندم كه نوشته شده بود تو اگه قهرمان بودی پس چرا اینجوری شد؟
یا كامنتی خوندم كه نوشته شده بود پول های باد آورده را باد میبرد
این ها توهین نیست؟
یعنی هركی بی.ام.دبلیو و پورشه و مازراتی و بنز و لكسوز و خودرو گران قیمت داره دزده؟
٥ تا قهرمان آزاد كشور. ٣ قهرمان درگ كشور. قهرمان دریفت كشور و خاورمیانه. قهرمان آزاد سابق كشور كه قهرمان خاورمیانه هم شد و الان داره برای قهرمانی در آسیا مسابقه میده كه فعلاً در ٢ كشور قهرمان شده اینها همه دوست های من هستند.
جای حمیدرضا كه دستش از دنیا كوتاهه من دارم زجر میكشم و اشك میریزم و مردمی كه اینها رو باید بی فرهنگ نام برد دارن هرجوری كه دوست دارن راجع به قهرمان كشور كه دستش از دنیا كوتاهه قضاوت و توهین میكنن نه در این سایت بلكه در همه جا و هیچ ادمینی دست به انتشار انتقاد های امثال ما كه از داخل داریم مشكلات هیأت اتوموبیل رانی رو میبینیم نمیزنه.
ما در كشوری زندگی میكنیم كه طبق قانون انتقاد آزاد میباشد اما از جانب شما و شما های دیگر این انتقاد ها كه باعث حفظ جون خیلی ها و آرام شدن خیابان ها و جاده ها میشه نشر داده نمیشود.
كامنتی خوندم كه نوشته بود تقصیر راهنمایی رانندگی است!!!
یعنی ما ملتی هستیم كه باید چوب بالای سرمون باشه تا درست رانندگی كنیم؟ یا واقعاً نیاز داریم در یك مكان ایمن كه جان دیگران به خطر نیفته و بتونیم این آدرنالین و انرژی رو با امنیت هم برای خودمون هم برای مردم تخلیه كنیم.
پس ما چجوری باید حرف دلمون رو با مسئول مرتبط بزنیم؟
پیام
Oman
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۰
چرا الكی میگید،آرمین همونجا تموم كرده.حالا خوبه دوست خود ما بودخ
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۰
من از دوستان حمید شنیدم كه چندماه بود كه نقص فنی داشت كه روز قبل تعمیرش كرده بود
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۱
ماشینش نقص فنی داشت خودشم حالت طبیعی داشت اره؟ادم طبیعی تو همت 180 تا میره با جون زنو بچه مردم بازی میكنه؟
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۰
سلام دوستان.بنده هم مثل شما فیلم رو دیدم ولی بر خلاف دیگران درست دیدم .به نظر بنده اگر گارد ریل اتوبان به هم وصل بود و بین آن فاصله نبود ماشین كله نمیكرد و روی گارد ریل صور میخورد .این شكاف باعث پرت شدن بچها شد .كی مقصره.؟
ali
United States
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
۰
۰
روحشان شاد
مسعود مكرمی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
۰
۱
ببخشید تیتر زدید قهرمان اتومبیلرانی فرمول یك ایران در تصادف درگذشت.
شرمنده در كجای ایران ما پیست فرمول یك داریم؟؟؟ كه آقای كمالی قهرمان آن بودند، لطفا آدرس پیست را بدهید تا من نیز در آن تمرین كنم.
ضمنا اگر نامبرده در خارج از ایران قهرمان شده اند ، چرا تا كنون نام ایران در رنگینگ پیست فرمول یك جایی ندارد. منتظر پاسخ شما هستم و كاری با مقصر ندارم و سرعت و نوع خودرو. با سپاس
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
حتی اگر بهترین هم باشی باید به قوانین احترام بزاری تا سالم بمونی
آیسان
United States
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۱
۰
خدا بیامرزه ... ولی نصف حرفا كاملا دروغ بود .. حالت طبیعی نداشتن اینو همه كرج میدونن
یاسمین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
من چندین بار فیلمو دیدم راننده لای خیلی بدی كشید نمیومد راننده ماهری باشه ممكنه یه لحظه اشتباه كرده باشه واون گارد لعنتی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
۰
۱
دوستان عزیز لطفا بی اطلاع حرف نزنید. كجا حالت طبیعی نداشتن؟؟؟؟؟؟؟؟ نفر چهارم كه جونه سالم بدر برد گفت كه واسه این كه به یك موتوری نزنه یك لحظه فرمون میچرخونه كه همون فرمون چرخوندنش باعث میش چرخش دچار اسیب شه و این بلا سرشون بیاد
خدا بیامرزتش
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها