معاون اول رئیس جمهور:

قدرت خرید مردم افزایش یافت

جهانگیری ‌در نشست شورای اداری ‌ایلام:

دولت برای ادامه تحریم‌ها برنامه دارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: برای سخت‌ترین شرایط برنامه تهیه شده و در کشوی میز دولت برای زمانی که تحریم‌ها تشدید شود فکر شده است.
کد خبر: ۷۹۰۰۶۶
دولت برای ادامه تحریم‌ها برنامه دارد

اسحاق جهانگیری ظهر امروز در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: در سفرهایی که به استان‌های کشور توفیق می‌یابیم افزون بر بازدید طرح‌ها و پروژه‌های مهم در جلسات مشترک با مسئولان استان موضوعات مهم استان نیز به بحث گذاشته می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شورای اداری استان ایلام که متشکل از مدیران دولتی است به سیاست‌های اصلی دولت به اختصار پرداخته خواهد شد تا همه بدانند دولت در مقطع فعلی چه سیاست‌های مهمی در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوعی که در حوزه خارجی در دستور کار دولت است مسئله پرونده هسته‌ای بوده و یکی از سیاست‌هایی که به طور جدی در ابتدای شروع به کار دولت در دستور کار دولت قرار گرفت و رئیس جمهور شخصا برای آن وقت گذاشتند که به نتیجه برسانند موضوع پرونده هسته‌ای کشورمان بود.

این مسئول اضافه کرد: در پرونده هسته‌ای کشورمان به این نتیجه رسیده بودیم که برخی از کشورها از حوزه بی‌احترامی و از حوزه زور و استکبار با ملت ایران بحث می‌کنند و به این بسنده نکرده و وارد تحریم و تهدید نیز شده‌اند.

جهانگیری تصریح کرد: با تشکیل تیم کارشناسی که به عنوان تیم مذاکره‌کننده انتخاب شد از زبده‌ترین کارشناسان جمهوری اسلامی و قوی‌ترین تیم مذاکره‌کننده در سطح بین‌المللی برای این کار در کشور استفاده شده است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: شاید در ابتدای کار برخی تصور می‌کردند که ایران نمی‌تواند تیم مذاکره‌کننده‌ای در حد و اندازه‌ای داشته باشد که در برابر شش قدرت جهانی صحبت کند‌.

وی ادامه داد: روزهای اول خیلی‌ها با تردید به این موضوع می‌‌نگریستند اما امروز حتی در میان دشمنان ایران این مهم به یک واقعیت مبدل شده ‌که تیم مذاکره‌کننده ایران از توان بسیار بالای کارشناسی برخوردار است.

این مسئول اضافه کرد: ما امروز بعد از یک دوره مفصل مذاکره می‌توانیم بگوییم که در مذاکرات به نقطه‌‌ای رسیده‌ایم که تحریم‌کنندگان و کسانی که با زبان زور با ملت ایران صحبت می‌کردند اکنون به حقوق ملت ایران اعتراف می‌کنند.

جهانگیری تصریح کرد: در مذاکرات انجام شده یک قدم از حقوق ملت ایران تخطی نشده ‌و مقام معظم رهبری بر کلیات مذاکره اشراف کامل دارند و خطوط قرمز مذاکره به طور دقیق ترسیم شده ‌و در این روند و حرکت می‌توانیم بگوییم که در خیلی مسائل به توافق رسیده‌ایم و تحریم‌ها باید به صورت کامل لغو شود و حق هسته‌ای و غنی‌سازی در داخل ایران حفاظت و حراست می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: تحریم‌ها به تعبیر رئیس جمهور ضدبشری بوده و وضع‌کنندگان این تحریم‌ها بر‌خلاف حقوق اولیه انسان‌ها در حوزه درمان و غذا و ... ورود کرده‌اند.

جهانگیری تاکید کرد: کشور در دوران تحریم خوب اداره شد و امروز هم حتی برای دورانی که به نتیجه نرسیم و شرایط سخت‌تر شود برخلاف برخی سخنان غیر منصفانه داخلی ما برای سخت‌ترین شرایط برنامه تهیه شده و در کشوی میز دولت برای زمانی که تحریم‌ها تشدید شود فکر شده است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آرش
Armenia
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
۰
۰
بله دولت برنامه داره برای تحریم های احتمالی آینده ، اونم برنامه ای نیست جز جبران اثرات تحریم به وسیله افزایش مالیات و گرون شدن بنزین و مواد خوراكی و مسكن و ماشین و كلا همه زندگی مردم . بعضی از مسئولین هم چون برای چند نسلشون ذخیره مالی كافی دارن تحریم ها روشون هیچ اثری نداره .

نیازمندی ها