عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد:

مقابله با متجاوزان سعودی با هر گزینه ممکن

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن ادعاهای ائتلاف عربستان برای توجیه حملات به مردم این کشور را تمسخرآمیز دانست و تاکید کرد، تجاوز به یمن در واقع خدمت به اسرائیل و آمریکا بوده است.
کد خبر: ۷۸۹۹۹۰
مقابله با متجاوزان سعودی با هر گزینه ممکن

وی اعلام کرد مردم یمن این را حق خود می‌دانند که با متجاوزان بیگانه مقابله کنند. سخنان عبدالملک الحوثی در حالی ایراد می‌شود که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی همچنان شهرهای یمن را بمباران می‌کند و برخی خبرها نیز حکایت از تغییر موضع مصر نسبت به دخالت زمینی در یمن دارد.

به گزارش شبکه العالم، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن با قدردانی از حامیان مردم یمن در برابر تجاوز ائتلاف عربستان، گفت: از حزب‌الله لبنان و همه کسانی که از مردم یمن حمایت کردند، تشکر می‌کنیم. تجاوز به یمن وحشیانه است و متجاوزان پایبند به هیچ اصول و معیاری نیستند.

عبدالملک الحوثی یادآور شد: ادعای دفاع از مکه مکرمه و مدینه منوره برای توجیه تجاوز به یمن، توهین به اسلام محسوب می‌شود. آمریکا و اسرائیل و مزدورانش برای مکه مکرمه و مدینه منوره خطر دارند نه مردم یمن. آمریکا فرماندهی تجاوز به یمن را به‌عهده دارد و اسرائیل از این تجاوز حمایت و پشتیبانی می‌کند. وی خاطرنشان کرد: صدها کودک و زن در یمن در حملات وحشیانه کشته شده‌اند و زیرساخت‌ها تخریب شده است. همه این امور بیانگر غیرقانونی بودن حمله به یمن است.

رهبر انصارالله با اشاره به کارشکنی‌های عربستان در مسیر فرآیند سیاسی و گفت‌وگوهای داخلی در این کشور، اظهار کرد: هدف عربستان از جلوگیری از حل مسالمت‌آمیز بحران یمن آماده کردن خود برای تجاوز بود. عربستان و متحدانش از همان اول برای شکست گفت‌وگوهای داخلی یمن تلاش می‌کردند تا خود را برای تجاوز آماده کنند. این در حالی بود که انقلابیون یمن با همه گروه‌های سیاسی تعامل داشتند.

وی با اشاره به همکاری عربستان و القاعده هشدار داد: عربستان می‌خواهد که القاعده یمن را به تصرف خود دربیاورد. القاعده هم‌اکنون برای جنوب و شمال یمن و برای همه مردم این کشور خطر و تهدید محسوب می‌شود. الحوثی با اشاره به ادعای دشمنان یمن مبنی بر کنترل جمهوری اسلامی ایران بر این کشور گفت: انقلابیون یمن به دنبال استقلال ملی هستند و ادعای سیطره ایران بر یمن صحت ندارد.

وی با بیان این‌که متجاوزان قادر به مقابله با ایران نیستند، تاکید کرد: ایران کشوری مهم و بزرگ است و متجاوزان جرأت مقابله با این کشور را ندارند.

الحوثی با بیان این‌که یمن از حق مقابله با متجاوزان بیگانه برخوردار است، خاطرنشان کرد: مردم یمن نیازی به اجازه شورای امنیت و غیره برای مقابله با متجاوزان ندارند. ما اجازه مقابله با متجاوزان را فقط از قرآن کریم می‌گیریم. رهبر انصارالله یمن گفت: تصور به زانو درآوردن مردم یمن، تصوری باطل است. مردم یمن حق دارند از هر گزینه‌ای برای مقابله با متجاوزان استفاده کنند. درخواست من از مردم یمن ایستادگی و اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی است.

انفجار در صنعا

در بیست و پنجمین روز از حملات هوایی عربستان سعودی به یمن روز گذشته اعلام شد در اثر بمباران شدید انبارهای اسلحه در منطقه «فج عطان» توسط جنگنده‌های عربستانی صدای انفجار شدیدی در صنعا شنیده شده است.

رسانه‌های یمنی می‌گویند این بمباران، شدید‌ترین بمباران از زمان آغاز عملیات «توفان قاطعیت» علیه یمن بوده است. برخی ساکنان در شهر صنعا نیز گفتند که این بمباران پایگاه نظامی حاوی موشک‌های «اسکاد» را هدف قرار داده است. از سوی دیگر گفته شد ده‌ها نفر در صنعا در اثر استنشاق گازهای سمی که در نتیجه بمباران منطقه فج عطان منطقه را فراگرفت، دچار حالت خفگی شدند. از سوی دیگر موسسه خیریه بین‌المللی (آکسفام) حمله هوایی اخیر عربستان سعودی به انبار کالاهای بشردوستانه در شمال یمن را محکوم کرد. گریس عمر، مدیر شعبه موسسه بین‌المللی خیریه آکسفام در یمن در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات هوایی عربستان به یمن گفت که به‌رغم اعلام جزییات مشروح مربوط به فعالیت‌های بشردوستانه این نهاد درخصوص مکان و محتویات انبارها و دفاتر آن، جنگنده‌های سعودی باز هم آنها را بمباران کردند.

همزمان اعلام شد نیروهای امنیتی عربستان به دلیل نگرانی از حمله به تاسیسات نفتی یا مراکز تجاری به حالت آماده‌باش درآمدند. منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان دیروز گفت نیروهای امنیتی عربستان به دلیل نگرانی از حملات احتمالی به مراکز تجاری یا تاسیسات نفتی به حالت آماده‌باش درآمدند. الترکی افزود که اطلاعاتی مبنی بر حملات احتمالی به مراکز تجاری یا تاسیسات نفتی از جمله تاسیسات شرکت نفتی «آرامکو» به دست آمده است. تدابیر امنیتی عربستان به دنبال تهدیدهای انصارالله یمن اتخاذ می‌شود که گفته بود هرگاه اراده کند، می‌تواند تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار دهد.

در یک خبر دیگر مربوط به تحولات یمن اعلام شد هفت فروند کشتی جنگی آمریکایی در نزدیکی تنگه باب‌المندب مستقر شده‌اند. در مورد جزئیات این خبر اطلاعاتی منتشر نشده است.

توطئه علی عبدالله صالح

علی عبدالله صالح، رئیس حزب کنگره مردمی یمن و رئیس‌جمهور پیشین این کشور اعلام کرد از زمان تحویل قدرت در سال 2012 در ارتش هیچ قدرتی نداشته و با انصارالله نیز هم‌پیمان نشده است. به گزارش فارس، دیکتاتور پیشین یمن که مخالفت خود را با تجاوز عربستان سعودی به کشورش اعلام کرده بود در تازه‌ترین موضعگیری خود می‌گوید هیچ‌گونه ائتلافی با انصارالله ندارد. صالح که به موجب قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت سازمان ملل در شرایط تحریم قرار گرفته است، می‌گوید باید با این قطعنامه برخورد مثبت کرد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که در خبرهای دیگر آمده است تعدادی از نیروهای ارتش یمن که وابسته به علی عبدالله صالح بودند، با یک چرخش جدید به عبد ربه منصور هادی پیوسته‌اند. این نظامیان عمدتا در مناطق مرزی یمن با عربستان سعودی مستقر هستند.

آخرین خبر در رابطه با یمن این‌ که شبکه خبری الجزیره در گزارشی نوشت مقامات مصری به مواضع ایران در یمن نزدیک‌تر می‌شوند. به گفته این شبکه، عبدالفتاح السیسی بارها تاکنون از در پیش گرفتن راه‌حل‌های سیاسی برای بحران یمن سخن گفته است و این امر نشان می‌دهد که مصر تمایلی به دخالت زمینی در یمن ندارد. به این خاطر مواضع مصری‌ها دارد به ایران نزدیک‌تر می‌شود که خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران یمن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها