عضو تیم مذاکره کننده هسته ای:

زیاده‌ خواهی نکنند به توافق می رسیم

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: اگر پنج به علاوه یک زیاده خواهی نکنند می توانیم به توافق برسیم.
کد خبر: ۷۸۹۸۵۸
زیاده‌ خواهی نکنند به توافق می رسیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجید تخت روانچی در همایش «مذاکرات هسته ای لوزان از دیدگاه علوم سیاسی:دیدگاه‌های منتقد و موافق»‌ افزود:‌ هدف از مذاکرات اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای و همچنین رفع تحریم هاست.

وی گفت: اسم این را هر چه بگذاریم، فکر می کنم عملی برد-برد است.

تخت روانچی با بیان اینکه ما به دنبال مخفی کاری و سلاح هسته ای نیستیم، افزود : مشکلی در خصوص ارائه تضمین برای صلح آمیز بودن فعالیت ها نداریم و این تضمین ها در چارچوب حاکمیت است .

وی با بیان اینکه ما در فرآیند بده و بستان هستیم گفت:‌ هنر این است که در چارچوب خطوط قرمز به گونه ای عمل کنیم که منافع ملی و دستاوردها حفظ شود و همچنین خون شهدا پایمال نشود .

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: ما می دانیم به دنبال چه هستیم و در یکی دو ماه آینده مذاکرات پیچیده و سختی خواهیم داشت .

تخت روانچی افزود:‌ در مذاکرات لوزان راه حل ها را پیدا کردیم، اما درباره اینکه به توافق می رسیم یا خیر نمی توان به طور قطعی سخن گفت .

وی درپاسخ به سخنان یکی از سخنرانان در این همایش که هدف مذاکرات را رسیدن به توافق بیان کرده بود، گفت: ما نمی توانیم بپذیریم که تحت هر شرایطی به توافق برسیم و با چشم باز و حمایت های مقام معظم رهبری و مردم مسیر را ادامه خواهیم داد.

تخت روانچی همچنین در پاسخ به سخنان یکی از سخنرانان این همایش که بیانیه لوزان را زمینه ساز حمله نظامی به ایران دانسته بود گفت: این موضوع توهین آمیز و به دور از انصاف است،‌ متن بیانیه لوزان را مجددا مطالعه کنید.

وی ادامه داد: گزاره برگ(فکت شیت) آمریکایی ها را ملاک نگیرید، چرا آمریکایی ها فکت شیت منتشر کردند‌؟

تخت روانچی با اشاره به اینکه در مذاکرات لوزان موضوع درباره راه حل ها بود گفت: ما درباره موضوع هسته ای مذاکره کرده و می کنیم و تحریم های مرتبط با هسته ای نیز پس ازتوافق لغو خواهد شد.

وی افزود: طبیعی است که تحریم های حقوق بشر و تروریسم را آنچنان که می گویند ادامه خواهند داد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت : این که گفته می شود پس از 10 سال نیز باید مجددا مذاکره کنیم صحت ندارد.

همایش مذاکرات هسته ای لوزان از دیدگاه علوم سیاسی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها