نیروی هوایی رژیم آل سعود، درپی ناکامی در تجاوز هوایی علیه یمن، به استفاده از گازهای شیمیایی متوسل شد.
کد خبر: ۷۸۹۴۱۹
حملات شیمیایی آل سعود به یمن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از المنار، این سلاح های شیمیایی جدید ، باعث ایجاد حالت خفگی در میان صدها نفر از شهروندان صنعا شده است.

گفته می شود در پی استفاده از این بمب های ناشناخته ، گازی در هوا متصاعد می شود.

سخنگوی ائتلاف تحت فرماندهی عربستان بر ضد جنبش انصار الله یمن اعلام کرد اعضای این جنبش برای عملیات جدیدی در مرز با عربستان آماده می شوند.

احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عاصفه الحزم ( طوفان قاطعیت ) گفت: همه تلاش ها برای جلوگیری از حمله به استان صعده صورت گرفته است و نیروهای نظامی به این منطقه اعزام شده اند.

21 کشته در نبردهای دیشب در جنوب یمن

منابع درمانی و مسئولان محلی روز یکشنبه اعلام کردند در درگیری‌های دیشب انصار‌الله با طرفداران رئیس جمهور فراری در شهر تعز و عتق(به فتح عین و ت) در جنوب یمن 21 نفر کشته شدند.

این منابع اعلام کردند 10 تن از انصار‌الله و 4 تن شبه نظامیان «کمیته‌های مردمی»( وفادار به منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن) در نبردهای شدید شهر تعز کشته شدند.تعز بزرگترین شهر در جنوبی غربی یمن است.

این شبه نظامیان در کنار نظامیان تیپ 35 وفادار به منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن می‌جنگند. این نیروها در نبردهای دیشب از حمایت جنگنده‌های ائتلاف عربستان برخورد بودند که به گفته ساکنان تعز بامداد روز یکشنبه برخی مواضع انصار‌الله را بمباران کردند.

در همین حال نیروهای کمکی انصار‌الله بصورت زمینی از شهرهای حدیده در غرب یمن و اب در مرکز وارد تعز شدند.

تعز که در هفته‌های گذشته از حمله‌ جنگنده‌های ائتلاف عربستان نسبتا در امان مانده بود در چند روز گذشته عرصه نبردهای شدید بین انصار‌الله و طرفداران رئیس جمهور فراری شده است.

منابع قبیله‌ای گفتند در شهر عتق، مرکز استان شبوه در جنوب یمن، 7 تن از نیروهای انصار‌الله در حمله دیشب مردان مسلح قبایل سنی منطقه به مواضع انصار‌الله کشته شدند.

رئیس یکی از این قبایل اعلام کرد در شهر السعید در همین استان هم 3 مظنون به عضویت در القاعده در حمله دیشب یک پهپاد آمریکایی کشته شدند.

به گفته وی این پهپاد سرنشینان یک دستگاه خودروی انتقال سلاح را هدف قرار داد.

به گفته ساکنان عدن ،بزرگترین شهر جنوب یمن، نبرد حوثی‌ها با شبه نظامیان در محلات دارسعد ، کریتر و خور مکسر این شهر دیشب هم ادامه یافت. هنوز آماری از تلفات یا زخمیان این نبردها گزارش نشده است.یک منبع امنیتی از حمله مهاجمان مسلح به مقر نیروهای انصار الله در شهر حدیده در غرب یمن و کشته و زخمی شدن چند تن خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی البشیر ، این منبع اعلام کرد افراد مسلح ناشناس دیروز به یک قلعه تاریخی در شهر حدیده که انصار الله آن را مقر خود کرده بودند ، حمله کردند.

درگیری هایی نیز پیش از این حمله میان مهاجمان و انصار الله روی داد اما تلفات احتمالی این درگیری ها نامعلوم است.

انصار الله هنوز واکنشی درباره حمله به مقرشان در این شهر که از ماه اکتبر به کنترل خود در آورده اند نشان نداده اند.

جنگنده های ائتلاف عربستان چند ساختمان دولتی در تعز را بمباران کردند

جنگنده های ائتلاف عربستان به بمباران مواضع انصارالله و نیروهای طرفدار علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن ادامه دادند و بامداد امروز نیز چند ساختمان دولتی را در تعز بمباران کردند.

جنگنده های ائتلاف در آخرین حملات خود، پایگاه نظامی السوداء در استان ضالع را بمباران کردند. این جنگنده ها همچنین بامداد امروز چند ساختمان دولتی در شهر تعز از جمله پادگان مرکزی نیروهای امنیتی این شهر را بمباران کردند. دیروز هم حملات شدیدی به انبارهای موشکی در دو منطقه عصر و فج عطان در غرب صنعا انجام گرفت. جنگنده های ائتلاف همچنین مواضع نظامی و مراکز امنیتی حوثی ها را در بخش صرواح در غرب مأرب بمباران کردند.

شدیدترین حملات جنگنده های ائتلاف عربی به مواضع نظامی در صنعاء پایتخت یمن به ویژه انبارهای سلاح و موشک در دو منطقه عصر و فج عطان و همچنین پادگان نیروهای ویژه در منطقه الصباحه و انبار اسلحه پادگان الصمع در منطقه ارحب در شمال صنعاء صورت گرفت. این حملات به صنعا همزمان با حملات هوایی شدید به مواضع نظامی و غیرنظامی در استان صعده در شمالی ترین نقطه کشور و به ویژه مناطق صافر یا صفراء و رازح انجام شد. به گفته منابع آگاه، حملات هوایی ائتلاف به تعدادی از مجتمع های مسکونی و بازار تره بار در شهر صعده، تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت. این حملات به استان مأرب نیز انجام شد و جنگنده های ائتلاف پادگان ماس متعلق به گارد جمهوری را نیز که حوثی ها در آن مستقر شده اند، بمباران کردند.

طبق گزارش های بسیاری از منابع و شاهدان عینی، همزمان با ادامه این حملات هوایی، اوضاع انسانی در یمن هم بیش از پیش وخیم شده است. به گونه ای که انرژی، سوخت، مواد غذایی و دارو وجود ندارد و گروه های زیادی از مردم پایتخت و سایر شهرهای یمن آواره شده اند.

حضور پرتعداد هواپیماهای سعودی در آسمان یمن

شبکه تلویزیونی المسیرة یمن از حضور پرتعداد هواپیماهای جنگنده ارتش سعودی در آسمان مناطق شدا و رازح و ساقین و الظاهر در یمن خبر داد.

شبه نظامیان طرفدار عبد ربه منصور های رییس جمهور مستعفی یمن چندین گلوله خمپاره به سوی منطقه « جبل جره » در شهر تعز شلیک کردند و بر اثر آن پنج عضو یک خانواده از جمله چهار زن شهید شدند.

یک مرکز درمانی به طور کامل در حمله جنگنده های سعودی به منطقه آل حجلان در شهرستان صرواح در استان مأرب یمن ویران شد.

ایران از صلیب سرخ بین المللی درخواست کرده است که کمک بشردوستانه ی فوری به یمن ارسال کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
خدا لعنت كنه ال سعود.

نیازمندی ها