مصاحبه اختصاصی جام سیاست با پروفسور نوام چامسکی، نظریه‌پرداز آمریکایی

دهه 1940 آغازی بر پایان آمریکا

نوآم چامسکی فیلسوف سرشناس آمریکایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یورونیوز، آمریکا و رژیم صهیونیستی را «دولت‌های سرکشی» خواند که نمی‌خواهند قدرت بازدارنده ایران در منطقه را تحمل کنند.
کد خبر: ۷۸۹۳۶۷
چامسکی: آمریکا و اسرائیل قدرت ایران را تحمل نمی‌کنند

تجمع دانش‌آموزان مقابل سفارت عربستان

در ادامه اعتراض‌ها به حمله مداخله‌جویانه عربستان سعودی به یمن و همچنین هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی توسط ماموران عربستان سعودی در فرودگاه جده، تعدادی از دانش‌آموزان تهرانی روز گذشته در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، در این تجمع اعتراض‌آمیز، دانش‌آموزان شعارهایی چون «مرگ بر آل‌سعود» و «آل‌سعود، آل سقوط» سردادند.

نیاز اعراب به رابطه با تهران

«خالد بن محمد عطیه» وزیر خارجه قطر در گفت‌وگویی با روزنامه سعودی فرامنطقه‌ای «الشرق‌الاوسط» گفت، اعراب حاشیه خلیج‌فارس به روابط محکم با ایران نیاز دارند.

به گزارش فارس، وی نسبت به حصول یک توافق هسته‌ای خوب میان غرب و ایران ابراز امیدواری کرد و با این حال درباره مناسبات ایران و قطر بیان کرد: اکنون روابط ایران و قطر خوب است اما اختلافاتی در برخی مسائل وجود دارد که اولین آنها مساله سوریه و مساله یمن است.

مواضع جهانگیری درباره انتخابات

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای مرکزی کارگزاران سازندگی در رابطه با اهمیت انتخابات مجلس گفت: «اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود».

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر این‌که باید به دنبال یک مجلس معتدل بود، افزود: مخالفان دولت تلاش می‌کنند نیروهای معتدل از کاندیداتوری رویگردان شوند.

اظهارات عجیب «بایدن» علیه مذاکرات

معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی تأمل‌برانگیز اعلام کرد: در صورتی که مقامات ایران درخواست خود را مبنی بر لغو یکجای تحریم‌ها ادامه دهند، هیچ توافقی با این کشور صورت نخواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن گفت که «اوباما توافقی را که شامل بازرسی‌های سرزده نشود، امضا نخواهد کرد. در ادامه نیز برخی تحریم‌ها علیه ایران لغو خواهند شد.»

سازمان بازرسی، منتظر مستندات پول کثیف

ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اظهارات برخی افراد حقیقی و حقوقی درباره ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات در جمع خبرنگاران یاسوجی تاکید کرده «هنوز مستندات قانونی در رابطه با پول‌های کثیف ارائه نشده است.»/ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها