مرگ شوهر، بررسی‌های قضایی را از مسیر اصلی خارج کرد

ماجرایی خواندنی از ترفند پرستار برای بالا کشیدن ثروت مرد بیمار

جام جم سرا- هنگام انتقال یک بیمار بدحال از خواف به سمت مشهد، همراهان وی متوجه مرگ او در آمبولانس می‌شوند و یکی از آن‌ها با قیچی جراحی به پرستار حمله کرده، او را از ناحیه پهلو مجروح می‌کند.
کد خبر: ۷۸۹۳۵۸

یک آسیب اجتماعی بسرعت در حال فراگیری در جامعه است: خشونت! اگر قبلا خشونت‌ها کلامی و در قالب ناسزاگویی بود اکنون ابعاد آن تغییر کرده و فیزیکی و حتی جانی شده است.
آن طور که قائم مقام سازمان نظام پرستاری ایران گفته است، در هنگام انتقال یک بیمار بدحال از خواف به سمت مشهد، هنگامی که تیم پزشکی در آمبولانس متوجه وضعیت وخیم بیمار می‌شود، ناچار او را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی در تربت حیدریه منتقل می‌کنند اما بیمار فوت می‌کند. همراهان بیمار نیز که دنبال آمبولانس در حرکت بوده‌اند، وقتی به بیمارستان تربت حیدریه می‌رسند و متوجه فوت بیمارشان می‌شوند، با عصبانیت به سمت پرستار مرد حمله کرده و او را با قیچی که دم دستشان بود مجروح می‌کنند.

به گفته احمد نجاتیان، پرستار مرد با انتقال به مرکز درمانی تحت مداوا قرار می‌گیرد و خطر رفع شده است.
اولین حمله به پرستاران توسط همراهان بیماران در ساال جدید، مربوط می‌شود به روز ۱۲ فروردین در بیمارستان شهید مدرس شهرستان ساوه که در آن حادثه نیز دو پرستار از سوی فردی که برای پانسمان دستش به بیمارستان آمده بود، مورد حمله قرار می‌گیرند و یکی از پرستاران که دانشجوی پرستاری است از ناحیه ران پا چاقو می‌خورد.
محمد شریفی مقدم عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، با اشاره به این‌که پرستاران در معرض انواع تهدید‌ها و خشونت‌های کلامی و فیزیکی قرار دارند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ پرستاران در محیط کار، خشونت‌های کلامی و ۳۰ درصد آن‌ها خشونت فیزیکی را تجربه کرده‌اند.
وی با انتقاد از اینکه پرستاران در محیط کاری امنیت لازم را ندارند، افزود: وظیفه تامین امنیت پرسنل بر عهده مدیریت بیمارستان است. ولی متاسفانه در این زمینه کم‌توجهی می‌کنند و همین ضعف مدیریتی باعث می‌شود که پرستاران همواره در معرض خشونت‌های فیزیکی و کلامی قرار بگیرند.
در همین حال احمد نجاتیان قائم مقام سازمان نظام پرستاری ایران نیز گفت: متاسفانه خشونت علیه پرستاران وجود دارد و شاید هر ماه حداقل یک خبر درباره حمله به پرستاران می‌شنویم.
قائم مقام سازمان نظام پرستاری از برخورد قضائی با کسانی که پرستاران را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، به عنوان راهکاری برای مقابله با این قبیل رفتارهای نابهنجار نام برد و افزود: متاسفانه در مواردی از این قبیل حوادث، شاهد هستیم که مسئولان آن مرکز درمانی پیگیر وضعیت پرستار نیستند و گویی دعوای خیابانی بوده است. در حالی که وقتی پرستار در محل کار حاضر است و اتفاقی برای او رخ می‌دهد، مسئولیت رسیدگی به آن بر عهده مدیریت‌‌ همان مرکز درمانی و بیمارستان است. البته واحد حقوقی سازمان نظام پرستاری نیز، پیگیر وضعیت پرستاران مضروب است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها