مدتی است وقتی هریک از صفحات وب را ذخیره و سپس باز می‌کنم، حرف «یـ» کوتاه به شکل «ی» بزرگ نمایش داده می‌شود. ویندوز را تعویض کردم، اما درست نشد.
کد خبر: ۷۸۹۳۵۴
پرسش و پاسخ: مشکل حرف "ی" در ویندوز

محمود مرادی از قزوین: مدتی است وقتی هریک از صفحات وب را ذخیره و سپس باز می‌کنم، حرف «یـ» کوتاه به شکل «ی» بزرگ نمایش داده می‌شود. ویندوز را تعویض کردم، اما درست نشد. ویندوز سیستم من 7 است، البته فلش پلیر هم نصب کردم، باز هم جواب نگرفتم.

پاسخ کلیک: منشأ بروز این مشکل، فونت‌های مورد استفاده است. گاهی فونت‌ها از سمت طراحان وب با مشکل مواجه هستند و گاهی نیز فونت‌های نصب شده در رایانه کاربر موجب بروز مشکل می‌شود. در هر حال شما فقط به رایانه خودتان دسترسی دارید و برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم با جستجو در اینترنت، مجموعه فونت‌های فارسی را دانلود کرده و آنها را روی ویندوز نصب کنید، البته ممکن است اکنون نسخه عربی از فونت‌های فارسی روی دستگاه شما نصب شده باشد. در نسخه جدیدتر فونت‌های فارسی این مشکلات رفع شده است.

همچنین برخی فونت‌های پیشفرض همچون Tahoma و Arial به دلیل نصب برخی برنامه‌ها روی ویندوز با فونت‌های نسخه قدیمی‌تر جایگزین می‌شوند و این مشکلات را دارند. برای رفع این مشکل نیز باید این فونت‌ها را به فونت‌های اصلاح شده تغییر دهید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها