لازم نیست چیزی درباره سپاهان بگویم

برانکو: فردا رفیقم، رقیبم است

جام جم ورزشی: سرمربی پرسپولیس می‌گوید فردا در دیدار مقابل سپاهان با رفیقش، رقیب خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۸۲۵۸
برانکو: فردا رفیقم، رقیبم است

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان گفت: خیلی هیجان‌زده‌ام. به خصوص این که بعد از 10 سال با رفیق و همکارم آقای فرکی روبه‌رو شدم و توانستم او را ببینم و از این بابت خیلی هیجان زده‌ام که فردا قرار است او رقیبم باشد. او نیز در طول چند سال گذشته خیلی از مسائل و وقایع را پشت سر گذاشت. من و او در طول چند سال همکاری لحظات خوشحالی و غم زیادی با هم داشتیم و این زیباترین مسئله‌ای است که بین من و ایشان وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه در اولین بازی باید در داربی پرسپولیس و سپاهان روی نیمکت بنشینم و همان طور که می‌دانید بعد از مسابقه پرسپولیس با استقلال این بزرگ‌ترین داربی است که پرسپولیس دارد.

برانکو ادامه داد: راجع به سپاهان لازم نیست چیزی بگویم. خودتان می‌دانید که در طول 4-5 سال گذشته آنها چه نتایج خوبی را گرفته‌اند.

سرمربی پرسپولیس همچنین درباره بازی با فردا با سپاهان نیز گفت: فردا یک مسابقه پر از هیجان و البته کاملا مبهم است. انتظار مسابقه‌ای را خواهیم داشت که از آن بسیار لذت خواهیم برد. واقعا هیجان‌زده و خوشحالم که دوباره به ورزشگاه‌مان برگشتم و همچنین به جمع تماشاگرانی که بهترین‌های دنیا هستند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال آیا در طول چند روزی که به ایران آمده ‌از پرسپولیس شناختی پیدا کرده‌ است یا نه و این که آیا ترکیب را برای بازی فردا خودش می‌چینید یا دستیارانش گفت: در خلال 9 سال گذشته که در ایران نبودم، به دفعات شد که به خصوص با باشگاه پرسپولیس و همین طور سایر باشگاه‌ها در تماس بودم. البته این من هستم که قرار است تیم را بچینم. به نظرم در این مدت زمان کوتاه توانستم تیم را بشناسم و با هر نوبت تمرین نیز بیشتر و بیشتر با تیم آشنایی پیدا می‌کنم. همچنان که ترکیب تیم را برای بازی با استقلال خوزستان این من بودم که چیدم. امید عالیشاه به دلیل محرومیت فردا نمی‌تواند بازی کند و محسن بنگر در بازی قبل مصدوم شد.

برانکو در پاسخ به این سوال که وقتی در بازی فردا پیام صادقیان و چند بازیکن دیگر را در اختیار ندارد چه تدبیری برای پر کردن جای آنها خواهد داشت، گفت: اجازه بدهید این جزو اسرار پرسپولیس باشد و برای خودمان بماند.

وی در ادامه افزود: ما چندین هدف خواهیم داشت اول اینکه فصل جاری را با آرامش پشت سر بگذاریم و همین امسال به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم. در ادامه در فصل نقل و انتقالات می‌توانیم بازیکنان مدنظرمان را برای فصل بعد انتخاب کنیم. البته بازیکنانی که الان در تیم حضور دارند باید خودشان را تحمیل کنند و نشان دهند که سزاوار پوشیدن پیراهن تیم پرسپولیس هستند. مشخص است که تعداد زیادی از بازیکنان این قابلیت را دارند که فصل آینده هم پیراهن پرسپولیس را بپوشند. البته ما در حال حاضر هیچ بازیکنی را خط نخواهیم زد. قبل از هر چیز به همه شانس خواهم داد. این موضوع مسئولیت را به گردن پرسپولیس سنگین‌تر می‌کند اما با وجود نتیجه کسب شده ما کل تیم را دستخوش تغییر نخواهیم کرد.

برانکو در ادامه درباره تیم سپاهان هم گفت: گفتم که این تیمی است که در طی 5-6 سال گذشته در کسب نتایج خوب استمرار داشته است. البته مربیان کرواتی که همچون لوکا بوناچیچ و زلاتکو کرانچار در سپاهان کار کردند، کیفیت بالایی به بازی سپاهان داده‌اند و هیچ پنهان نیست که حسین فرکی هم به خوبی توانست روی این فوندانسیون بنای خود را بگذارد. شیوه بازی سپاهان با بازی سایر تیم‌های ایران متفاوت است. تا جایی که من سپاهان را دیدم تیم خوبی است که طرز بازی و شیوه بازی‌اش با سایر تیم‌ها متفاوت است. این تیم دو ملی‌پوش بسیار خوب در اختیار دارد و دو بازیکن جوان بسیار خوب را هم در اختیار دارد و هنوز که هنوز است محرم نویدکیا وظیفه سنگینی در مسابقه‌ها بر عهده دارد و هادی عقیلی هم به کار و بازی‌اش مسلط است. سپاهان تیمی است که در تمام خطوطش بسیار خوب چیده شده است.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این که مترجم شما چند سالی در تیم سپاهان فعالیت کرده است، آیا از او برای اتخاذ برنامه‌های تاکتیکی مشاور خواهید گرفت یا خیر گفت: من یک مربی حرفه‌ای هستم و باید کار حرفه‌ای انجام دهم. مترجم من فقط کار ترجمه را انجام می‌دهد و من از او کمک می‌گیرم که با زبان فارسی ارتباط برقرار کنم.

او در پاسخ به سوالی درباره دستیاران ایرانی‌اش نیز گفت: کریم باقری به همراه ما خواهد بود. البته در خلال مدت پیش رو برای حضور یک نفر دیگر هم توافق خواهیم کرد. باید در نظر داشت که برنامه‌ بسیار سنگینی را پیش رو خواهیم داشت و هر سه روز یک بار عملا یک مسابقه انجام می‌دهیم. بعد از مسابقه فردا فولاد دیدار با لخویا را پیش رو داریم همین طور که زمان می‌گذرد ما یک به یک مشکلات و موانع را پشت سر می‌گذاریم. به همین خاطر دو نفر از دستیاران سابق خودم را با خود آوردم تا هدایت تیم را در بازی مقابل استقلال خوزستان بر عهده بگیرند و در خلال تمرین‌ها زمان را از دست ندهیم و تلاش کنیم هرچه بهتر تیم را آماده کنیم.

برانکو در پاسخ به سوالی درباره نبود محمدرضا خلعتبری در تیم سپاهان هم گفت: من به مشکلات سایر تیم‌ها کاری ندارم و فقط خودم را وابسته به خودم می‌دانم اما به نظر من سپاهان بازی آخر را توانست بدون ایشان با پیروزی پشت سر بگذارد.

در ادامه خبرنگاری از برانکو پرسید با توجه به اینکه حسین هدایتی از خرید باشگاه پرسپولیس منصرف شده است این موضوع نگران‌تان نمی‌کند که باشگاه با مشکلات مالی مواجه شود گفت: بالطبع این موضوعی نیست که در این کنفرانس بخواهیم آن را مطرح کنیم. پرسپولیس بزرگ‌ترین باشگاه آسیاست و قطعا راه حل را پیدا خواهد کرد.

در ادامه خبرنگاری از برانکو پرسید آیا در چند سالی که در فوتبال ایران بودید روزی حس کردید که با شما به عنوان یک گروگان رفتار می‌شود زیرا کی‌روش چنین اعتقادی دارد دارد که برانکو پاسخ داد: من نمی‌توانم به داخل افکار آقای کی‌روش بروم. من چه در ایران و چه در خارج از کشور بارها گفته‌ام که 5 سال شگفت‌آور را در ایران پشت سر گذاشتم و هیچ مشکلی در ایران نداشتم. من نمی‌دانم دیگران چه اظهارنظری در این باره کرده‌اند و نمی‌توانم درباره‌ صحبت‌های آن‌ها اظهار نظر کنم. هرگز در ایران مشکلی نداشتم.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها