متهم با همدستی دختر مورد علاقه‌اش، قربانیان را فریب می‌داد

کلاهبرداری تلفنی قاتل زندانی از وکلا

دو مرد زندانی که با کمک همدستان خود در خارج از زندان، به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی همراه اول کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۸۸۱۴۵
کلاهبرداری تلفنی 2 زندانی به بهانه پرداخت جایزه

به گزارش جام‌جم، اوایل فروردین امسال مردی با حضور در پلیس فتای استان مرکزی با طرح شکایتی گفت: چند روز قبل پیامکی دریافت کردم مبنی بر این‌که درقرعه‌کشی همراه اول برنده شده‌ام و باید مشخصاتم را به شماره‌ای پیامک بزنم و پس از تائید هویتم و مشخصات حساب بانکی‌ام، برای پرداخت پول با من تماس گرفته می‌شود. چند ساعت بعد مردی با من تماس گرفت و مدعی شد از همراه اول تماس می‌گیرد و مشخصاتم با نام برنده مطابقت دارد و از من خواست مقابل دستگاه خودپرداز بروم و منتظر تماس وی باشم تا پول را به حسابم واریز کند.

وی ادامه داد: من فریب این مرد را خوردم و تصور کردم، همه چیز واقعی است. با حضور در مقابل خودپرداز همان مرد دوباره با من تماس گرفت و خواست شماره‌هایی که به‌من می‌گوید را در دستگاه ثبت کنم تا یک میلیون تومان جایزه‌ام واریز شود. طبق این خواسته عمل کردم و قرار شد تا یک ساعت دیگر پول به حسابم واریز شود. زمانی که دوباره به خودپرداز رفتم و حسابم را بررسی کردم، پی بردم نه‌تنها پولی به حسابم واریز نشده، بلکه دو میلیون تومان از حسابم برداشت شده است. با شماره مرد شیاد تماس گرفتم که خاموش بود. به اداره مخابرات رفتم که در آنجا متوجه کلاهبرداری شدم.

همزمان با شروع تحقیقات پلیس فتا، ماموران به‌سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد خط تلفن همراهی که با آن پیامک ارسال شده با مدارک جعلی در کرج خریداری شده است.

در ادامه تحقیقات پلیس، چند شاکی دیگر نیز با حضور در پلیس فتا شکایت‌هایی را ارائه کردند که نشان می‌داد، آنها نیز در دام همان افراد کلاهبردار گرفتار شده‌اند. با افزایش شکایت‌ها و بررسی پرونده‌ها ماموران اطمینان یافتند که متهمان باید اعضای یک باند حرفه‌ای باشند که به کلاهبرداری دست می‌زنند. در مرحله بعدی تحقیقات سرنخ‌هایی به‌دست آمد که نشان می‌داد پول‌های سرقتی ابتدا به حساب پنج مرد واریز شده و سپس به حساب دو زندانی که در یکی از زندان‌های کرج دوره محکومیت خود را سپری می‌کنند واریز و پس از آن برداشت شده است.

چند روز پیش، کارآگاهان با هماهنگی قضایی به شهر کرج اعزام شده و در دو مرحله عملیات جداگانه ابتدا پنج‌مردی که پول‌های سرقتی را برداشت کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. متهمان با انتقال به پلیس فتای استان مرکزی به کلاهبرداری‌هایشان در اراک و شهرهای دیگر اعتراف کردند.

یکی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: این کلاهبرداری‌های سریالی را دو مرد کلاهبردار که دوره محکومیتشان را سپری می‌کنند، طراحی کردند. طبق نقشه، ابتدا با مدارک جعلی و سرقتی سیمکارت‌های مختلف خریدیم و با ارسال پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی تلفن همراه اول، مالباختگان را به دام می‌انداختیم و به بهانه واریز جایزه، موجودی حسابشان را خالی می‌کردیم. پول‌های سرقتی به حساب دو زندانی واریز می‌شد و آنها پول‌ها را برداشت و بخشی را هم به ما می‌دادند. از چند ماه پیش که فعالیت‌های مجرمانه‌مان را شروع کردیم، پول خوبی به‌دست آوردیم.

با ثبت اظهارات وی، چهار همدست او نیز گفته‌های مشابهی را مطرح کردند. در حالی که تحقیقات از اعضای این باند ادامه داشت، ماموران موفق به دستگیری دو سرکرده این باند در یکی از زندان‌های کرج شدند. پس از هماهنگی قضایی، آنها نیز مورد تحقیق قرار گرفتند و به طراحی نقشه‌های کلاهبرداری سریالی از مردم اعتراف کردند.

در تحقیقات از این دو مرد زندانی معلوم شد آنها به شیوه‌ای مشابه در شهرهای شیراز، تهران و کرج نیز کلاهبرداری کرده‌اند. رئیس‌ پلیس فتای استان مرکزی در این‌باره به‌جام‌جم گفت: با اعتراف این باند هفت نفره، تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد. افرادی که از متهمان شکایت دارند، می‌توانند به پلیس فتا مراجعه و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

سرگرد مصطفی نوروزی با هشدار به مردم از آنها خواست به هیچ عنوان فریب پیامک‌های ناشناس درباره برنده شدن در مسابقات را نخورند و قبل از هر اقدامی موضوع را از سازمان مربوطه استعلام کنند.

همچنین توجه داشته باشند اگر قرار است پولی به حسابشان واریز شود نیازی نیست عملیاتی را انجام دهند و این کلاهبرداران به‌این بهانه طعمه را پای دستگاه کشانده و با انتخاب گزینه زبان انگلیسی به جای واریز پول، از حساب افراد پول برداشت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها