نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اهمال در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: با راه‌اندازی این شبکه سرعت اینترنت برای کاربران 10 برابر خواهد شد اما وزیر محترم به گونه ای سخن می گوید که ما را متهم به مخالفت با اینترنت می کند در حالی که ما با ضعف مدیریت مخالفیم.
کد خبر: ۷۸۷۹۰۰
سرعت 10 برابری اینترنت با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

به گزارش جام جم کلیک: پژمان‌فر به عنوان یکی از سؤال‌کنندگان از واعظی که برای پاسخگویی به صحن علنی رفته بود افزود: ما با پهنای باند اینترنت مخالف نیستیم بلکه با انجام نشدن تکالیف هم‌عرض این اقدام مخالفیم.

وی گفت: وزیر ارتباطات در سخنانش قیمت اینترنت را ارزان محاسبه می کند در حالی که این نرخ در مقایسه با بسیاری از کشورها بسیار گران‌تر است.
پژمان فر با اشاره به اینکه ما در حاکمیت و مدیریت فضای مجازی نقشی نداریم، افزود: اکنون مدیریت و حاکمیت این فضا مانند اروپا در دست امریکاست.

وی گفت: ما در شبکه ملی اطلاعات باید دقت کنیم تا در این مقطع تاریخی تهدیدها به فرصت تبدیل شود.
پژمان فر افزود: در شبکه های خارجی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات محدودکننده معرفی می شود و مسئولان وزارت ارتباطات نیز راه اندازی این شبکه را اقدامی انجام نشدنی می دانند در حالی که شورای عالی فضای مجازی این کار را تنها با اجرای چند پروژه عملیاتی شدنی می داند.
نماینده مردم مشهد گفت: اجرای شبکه ملی اطلاعات نیازمند عزم و اراده است که متأسفانه در وزارت ارتباطات هیچ کدام از آنها وجود ندارد و اگر نظام تعرفه‌گذاری مدیریت شود این اتفاق رخ خواهد داد.

وی افزود: اکنون وزارت ارتباطات 10 برابر هزینه اینترنت را از مشترکان دریافت می کند در حالی که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هزینه ها به مراتب کاهش می یابد و حدود 150 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

پژمان فر استقلال، رفع وابستگی به خارج و صرفه جویی در خروج ارز را از جمله مزایای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: زمانی که دشمن ما را در معرض حمله شیمیایی خود قرار می دهد نباید مردم را در گودی ببریم بلکه باید آنان را در ارتفاع قرار دهیم.

وی افزود: عدم راه اندازی این شبکه موجب شده است تا روزانه پول از جیب مردم به جیب خارجی ها ریخته شود.
پژمان فر با اشاره به اینکه امروز همه توان وزارت ارتباطات فقط در زمینه فیزیکی خلاصه شده است ، گفت: کره جنوبی و چین با راه اندازی این شبکه باسرعت‌‌ترین و کم‌هزینه‌ترین اینترنت را در اختیار کاربران خود قرار داده اند و 80 درصد فضای اینترنت کره جنوبی از محصولات داخلی است و امنیت خود را در این فضا تأمین کرده است.

وی افزود: وزیر ارتباطات می گوید که این شبکه در چهار، پنج شهر راه اندازی شده و خدمات ارزان و رایگان به کاربران ارائه می شود در حالی که این گونه نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی گوییم جلو اینترنت گرفته شود بلکه معتقدیم کارها باید هم‌عرض هم انجام گیرد و سپس اینترنت توسعه یابد.
وی افزود: پیوست فرهنگی یک صفحه ای با یک امضا زیر آن مسخره کردن فرهنگ کشور است.
پژمان فر گفت: اکنون هزینه های اینترنت افزایش یافته و اجازه فعال شدن ظرفیت داخلی برای فعالیت در این فضا ارائه نشده است.

وی افزود: چه علتی دارد که قبل از توسعه شبکه ملی شبکه های خارجی در کشور ما فعال شده اند و باید جلو تخلفات گسترده در این وزارتخانه گرفته شود.

پژمان فر با اشاره به وعده 11 ماه گذشته وزیر ارتباطات مبنی بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: آقای واعظی در این مدت فقط به ارائه چند اسلاید بسنده کرده و کار دیگری انجام نشده است.

نماینده مردم مشهد عقب ماندگی، جاسوسی اطلاعات و تهاجم فرهنگی را ارمغان وزارت ارتباطات در راه اندازی نکردن شبکه ملی اطلاعات دانست.

با قانع نشدن این نماینده، عملکرد وزیر ارتباطات به رأی نمایندگان مجلس گذاشته شد که پاسخ های وزیر نیز با رأی اکثریت نمایندگان، قانع‌کننده اعلام نشد.

منبع: واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی ش
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
پس استیضاح برای چه روزی است برادر ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها