سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد

هشدار: خطر جدی مکمل‌های عضله‌ساز برای کبد

جام جم سرا- سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درباره مصرف مکمل‌های غذایی عضله‌ساز هشدار داد و اعلام کرد که این مکمل‌ها بر سلامت کبد اثرات سوء می‌گذارد.
کد خبر: ۷۸۷۸۸۱
هشدار: خطر جدی مکمل‌های عضله‌ساز برای کبد

این سازمان اعلام کرد: افرادی که از مکمل‌های غذایی برای رشد ماهیچه‌هایشان استفاده می‌کنند باید نسبت به مضرات و عوارض این مکمل‌ها برای کبد آگاه باشند.
«چارلز لی» از مرکز ارزیابی دارویی سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: محصولاتی از این دست که به عنوان مکمل غذایی مصرف می‌شوند حاوی استروئیدهای آنابولیک هستند که خطر جدی را متوجه سلامت فرد می‌کنند. در حقیقت این مواد خطرات جدی به بسیاری از اعضای بدن وارد کرده و این آسیب‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند.
طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، آسیب دیدن کبد به طور کلی پیامد محتمل مصرف انواعی از مکمل‌های غذایی است که حاوی ترکیب‌هایی شبیه به استروئیدها یا استروئید آنابولیک مصنوعی هستند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، استروئیدهای آنابولیک همچنین ممکن است موجب دیگر پیامدهای بلندمدت شوند که از آن جمله می‌توان به تاثیر منفی بر سطح کلسترول، افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی، ناباروری در مردان، رشد بیش از حد پستان و کوتاهی قد در کودکان اشاره کرد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها