وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد:

دریافت"سامانه اس 300" تا دی ماه

دستور روزگذشته پوتین در لغو ممنوعیت واگذاری سامانه اس 300 به ایران به سرعت در صدراخبار جهانی نشست و البته نگرانی هایی را هم بخصوص در سرزمین های اشغالی رقم زد به طوریکه بلافاصله پس از اعلام تحویل این سامانه، صهیونیستها تصمیم روسیه برای لغو ممنوعیت تحویل سامانه موشکی S300 به ایران را محکوم کردند.
کد خبر: ۷۸۷۸۶۸
واکنش ها به دستور پوتین در باره اس 300

وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی در اولین واکنش مقامات اسرائیلی به خبر تحویل S300 به ایران گفت: تحویل این سامانه به ایران نتیجه مشروعیت بخشیدن به جمهوری اسلامی ایران در تفاهم لوزان است.

همچنین یک مقام نظامی آمریکا نیز در واکنش به این لغو گفت: این اقدام باعث افزایش قابلیتهای نظامی ایران می شود.

«ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به بیانیه روس‌ها در خصوص آمادگی برای تحویل S300 به ایران اشاره کرد و گفت که این کار در میانه مذاکرات، اقدام سازنده‌ای نبود ولی بنظر نمی‌رسد که تحویل چنین موشک‌هایی بر خلاف مفاد تحریم‌های شورای امنیت (علیه ایران) باشد.

وی افزود: جان کری و لاوروف به صورت تلفنی در این خصوص با هم صحبت کرده‌اند و مراتب نگرانی طرف آمریکایی به روس‌ها ابلاغ شده است؛ روس‌ها تاکنون می‌گفتند که بر اساس تحریمی «داوطلبانه»، از تحویل موشک‌های دفاعی فروخته شده به ایران، سر باز می‌زنند.

احمدی نژاد مستقیم وارد انتخابات مجلس نمی شود

معاون پارلمانی رییس دولت دهم ضمن اظهار بی اطلاعی از ائتلاف 20+10اصولگرایان ،گفت:قطعا اگر چنین ائتلافی شکل بگیرد به حوزه تهران مربوط می شود البته طیف های مختلف اصولگرا وجوه مشترک زیادی برای ائتلاف دارند .

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرگزاری آریا، افزود:درانتخابات دوره های قبل هم راهکارهای مختلفی برای ائتلاف و وحدت در طیف اصولگرایان وجود داشته است .ائتلاف هایی که براساس شاخص و معیارهای مشخص بر سر کاندیداها توافق می شد بنابراین در انتخابات این دوره نیز اصولگرایان به همین صورت رفتار خواهند کرد.

میرتاج الدینی در واکنش به مخالفت بخشی از اصولگرایان با حضور احمدی نژاد در انتخابات ،اظهارداشت:آقای احمدی نژاد هنوز به طور صریح درباره حضور در انتخابات اظهارنظری نکرده که اصولگرایان بخواهند ایشان را درجمع خود نپذیرند .آقای احمدی نژاد در عرصه انتخابات مجلس ورود مستقیم نخواهد داشت.

وی تاکید کرد:اگر آقای احمدی نژاد لازم ببیند در انتخابات فعالیت داشته باشد قطعا با طیف های اصولگرا یکی خواهد شد درواقع اینگونه نیست که ایشان پرچم جداگانه ای بلند کند.

عربستان از ملت ایران عذرخواهی کند

امام جمعه موقت اصفهان معتقد است: بعد از این اتفاق تلخ در فرودگاه جده، چندین بار اعلام کردم که جای دارد حج عمره را لغو کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان در گفت‌و‌گو با نامه نیوز در خصوص لغو و به تعلیق درآمدن پروازهای حج عمره از سوی وزیر ارشاد گفت: از آن‌طرف سفیر آنها را نیز اخراج و سفیر خود را فراخوان کنیم و اینگونه یک واکنش تند در مقابل این عمل شنیع ابراز کنیم.

نماینده سابق مجلس با حمایت از وزیر ارشاد در اتخاذ این تصمیم، خاطرنشان کرد: بنده به شدت از اقدام آقای علی جنتی حمایت می‌کنم و این تصمیم را عاقلانه می‌دانم؛ رئیس‌جمهور نیز موضع محکم و درستی را اتخاذ کردند.

محمدتقی رهبر ادامه داد: از همان روز اول این پیشنهاد را ارئه کردم که حتی بسیاری از علما نیز با این تصمیم مخالف بودند. معتقدم این اقدام بسیار واکنش مناسبی در مقابل عمل ناشایست آنان است. آنها باید از ملت ایران عذرخواهی کنند، اگر عربستانی‌ها ذلیلانه از ملت ایران عذر خواهی کردند آنوقت برای آینده تصمیم گیری خواهد شد .

استفاده از لفظ «حضرت امام خامنه‌ای» توسط سعود الفیصل

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود برای مخاطب قرار دادن حضرت آیت الله خامنه ای، عبارت «حضرت امام خامنه‌ای» را مورد استفاده قرار داد.

به گزارش افکارنیوز، «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه با «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد. وی پس از این دیدار که پیرامون مسائل مهم منطقه از جمله حمله عربستان به یمن و پرونده هسته‌ای ایران برگزار شده بود، به همراه همتای فرانسوی خود در کنفرانس خبر مشترک حاضر و به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

اما بخش جالب توجه سخنان وزیر خارجه عربستان مربوط به زمانی بود که راجع به مواضع «رهبر معظم انقلاب اسلامی» در مورد حوادث اخیر یمن سخن می‌گفت. وی در این بخش از سخنان خود برای مخاطب قرار دادن حضرت آیت الله خامنه ای، عبارت «حضرت امام خامنه‌ای» را مورد استفاده قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها