با وجود تمام اختلافات ریز و درشت دو شرکت اپل و سامسونگ، به نظر می‌رسد این دو همتای آمریکایی و کره‌ای چندان هم به همکاری با یکدیگر بی‌علاقه نیستند.
کد خبر: ۷۸۷۵۲۷
تراشه‌های A9 اپل از سامسونگ می‌آید

به گزارش بلومبرگ، شرکت اپل تصمیم دارد وظیفه تولید تراشه‌های A9 این شرکت را که قرار است در نسل بعدی تلفن‌های هوشمند اپل مورد استفاده قرار بگیرد، به عهده سامسونگ بگذارد.

شرکت اپل که پیش از این نیز سابقه همکاری طولانی با سامسونگ داشته، سال گذشته بیشتر سهم تولید تراشه‌های A8 خود را به یک تولیدکننده تایوانی با نام TSMC واگذار کرده بود و سهم سامسونگ از کل پردازشگرهای A8 نزدیک به ۴۰ درصد بود.

با وجود این اپل قصد دارد این بار تمام مسئولیت تولید تراشه‌های نسل بعدی خود را در اختیار سامسونگ قرار دهد. به گزارش بلومبرگ، دلیل اصلی این اقدام اپل، استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری در تولید این تراشه است که با توجه به سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری جدید سامسونگ در زمینه توسعه فناوری ساخت تراشه‌ها، این شرکت کره‌ای می‌تواند بخوبی از پس آن برآید. با این‌که هنوز در مورد نسل بعدی آیفون اطلاعات دقیقی موجود نیست، اما مشخص است مغز متفکر این تلفن همراه از خط تولید شرکت کره‌ای سامسونگ بیرون خواهد آمد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها