بیت تورنت یکی از پر استفاده‌ترین و سریع‌ترین پروتکل‌های به اشتراک گذاری فایل است که با استفاده از روش نظیر به نظیر (Peer-to-Peer)، حجم بزرگی از فایل‌ها را به مقصد می‌رساند. شرکت بیت تورنت در حال آماده سازی برای انتشار پروژه‌ی Maelstrom یا مرورگر تحت شبکه‌ی تورنت است.
کد خبر: ۷۸۷۴۳۷
اولین نسخه آزمایشی مرورگر مبتنی بر شبکه تورنت

به گزارش جام جم کلیک: بیت‌تورنت مرورگر جدید خود را که پروژه‌ی Maelstrom نام دارد، بر پایه مرورگر کرومیوم توسعه داده است. بیت تورنت در این پروژه قصد دارد از شیوه‌‌ و عملکرد مشابه نرم‌ افزار تورنت خود برای مرورگر نیز استفاده کند. اهداف این پروژه ارائه‌ی اینترنتی آزاد برای تمامی کاربران است؛ بنابراین دیگر نیازی به سرورهای کنونی نبوده و کاربران قادر خواهند بود تا اطلاعات خود را در فضایی آزاد منتشر کنند. ۱۰٫۰۰۰ توسعه‌دهنده نرم‌افزاری و ۳٫۵۰۰ کاربر که پخش‌کننده هستند، از زمان اجرای نسخه اولیه‌ بیت‌تورنت در این پروژه نقش ایفا می‌کند.

به نظر می‌رسد مرورگر بیت‌تورنت از لحاظ امنیتی نیز قدرتمند باشد، زیرا اطلاعات منتشر شده از طریق این مرورگر امکان کنترل بیشتری را روی اطلاعات شخصی برای کاربران فراهم می‌کند،‌ این مرورگر از سرور خاص و مشخصی استفاده نمی‌کند، بلکه همه‌ی اطلاعات خود را از منابع مختلف استخراج می‌کند و تنها به یک سرور وابسته نیست؛ پروژه‌ی Maelstrom از آدرس URL استفاده نمی‌کند و به جای آن رشته‌هایی از اعداد و حروف را به کار می‌گیرد. بیت‌تورنت در داخل مرورگر امکان اضافه کردن لینک‌های تورنت و دانلود آن‌ها را تعبیه کرده است. اولین نسخه‌ی آزمایشی این مرورگر برای ویندوز ارائه شده و می‌توانید آن را از این لینک دانلود کنید.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها