«4 سال حبس و 1000 ضربه شلاق؛ مجازات ماموران متجاوز فرودگاه جده»

امیرعبداللهیان: حکم منتشره در روزنامه های عربستان سندیت ندارد

به‌دنبال نامه رئیس‌جمهور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد پیگیری ماجرای فرودگاه جده، علی جنتی دیروز به خبرنگاران گفت: طبق قولی که عربستان به ما داده است، اشد مجازات را برای مرتکبان این حادثه در نظر گرفته و تا حد اعدام هم پیش خواهد رفت.
کد خبر: ۷۸۷۲۸۶
اشد مجازات برای ماموران خاطی سعودی

به گزارش جماران، وی افزود: ما باید به این موضوع واکنش جدی‌تری نشان دهیم. با توجه به نظرات برخی علما که نظرشان را در مورد عمره اعلام کردند که سفر حج فقط یک حرکت مستحبی است، نیازمندیم به صورت جدی با این مساله برخورد کنیم. از آنجا که مردم و نخبگان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند تمام تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد و با وزارت امورخارجه رایزنی می‌کنیم و ظرف امروز و فردا پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

همزمان حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با رئیس کمیسیون امنیت ملی تذکرات لازم در مورد موضوع فرودگاه جده داده شده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد طرح یک فوریتی لغو حج عمره افزود: این طرح ‌اکنون با ۱۵۰ امضا آماده تحویل به هیات‌رئیسه است و بزودی در صحن علنی بررسی می‌شود.

در همین حال، روزنامه الصباح چاپ کویت در مورد حادثه فرودگاه جده نوشت: در اولین جلسه بازپرسی از یکی از دو پلیس متجاوز به نوجوانان ایرانی مساله مهمی عنوان شد. این پلیس جوان سعودی اظهار کرد: این عمل را به تشویق شیخ ابومرزوق امام جماعت مسجد جامع جده انجام داده است!

آن‌طور که سایت انتخاب نقل کرده، شیخ ابومرزوق، شیعه را نجس و مشرک می‌داند و با علم به اختلافات شدید دو حکومت ایران و عربستان، از ما خواست تا با این عمل، خشم حکومت و شیعیان تندرو ایران را برانگیخته و شعله‌های قهر و تحریم سفر به عربستان برافروخته‌تر شود!

شمخانی به مسکو می‌رود

علی شمخانی، نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی با قبول دعوت نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه برای شرکت و سخنرانی در دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای به مسکو سفر می‌کند.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، شمخانی در این سفر دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با برخی مقامات سیاسی و امنیتی روسیه و همچنین همتایان حاضر در اجلاس خواهد داشت.

این اجلاس فردا با حضور کشورهای عضو شامل قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان و همچنین نمایندگان کشورهای ناظر شامل افغانستان، هند، ایران، مغولستان و پاکستان در مسکو، پایتخت روسیه آغاز به کار خواهد کرد.

روایت انصاری از توصیه روحانی به وزرا

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به پاسخ رئیس‌جمهور به عده‌ای «کارشکن»، درباره مخاطب اظهارات روحانی تصریح کرد: اگر صحبتی در جایی مطرح می‌شود خطاب به کسانی است که منافعشان از آنها گرفته شده و حالا جلوی کار دولت را هم می‌گیرند. آقای روحانی خطاب به آنها صحبت کرده است.

نمایندگان نباید این حرف‌ها را به خودشان بگیرند. تا به حال نمایندگان 1585 سوال از دولت داشته‌اند. اگر بدون فضای همدلی می‌خواستیم عمل کنیم باید می‌گفتیم که خیلی از این سوال‌ها هیچ ارتباطی با کار وزرایی که از آنها سوال شده ندارد، اما رئیس‌جمهور برای آن‌که فرهنگ احترام به مجلس جا بیفتد به وزرا گفته‌اند تا هر اندازه هم که تذکر گرفته‌اید اشکال ندارد، بروید و پاسخگو باشید.

نخستین سفر استانی روحانی به تهران

سید حسین هاشمی استاندار تهران دیروز در نشستی خبری، از برگزاری سفر رئیس‌جمهور به استان تهران در ادامه سفرهای استانی دولت خبر داد و گفت: این نخستین سفر رئیس‌جمهور به استان تهران در راستای سفرهای استانی است که در آینده نزدیک و پس از بازگشت از سفر گیلان انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور در جریان این سفر از سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار دیدن می‌کند.

حمله هکرهای سعودی به العالم

حساب کاربری شبکه خبری العالم روی توییتر و شبکه یوتیوب توسط عربستان سعودی هک و به صورت موقت از فعالیت خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هکرهای وابسته به حاکمان سعودی با این اقدام برنامه‌ریزی شده، خبر کذبی روی صفحه اول توییتر العالم قراردادند تا آن را به این شبکه منتسب کنند.

آزادی حمیدرضا سیاسی با قید وثیقه

حمیدرضا سیاسی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که مدتی پیش دستگیر شده بود با قید وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش فارس، سیاسی هنوز هم مسئولیت مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس را بر عهده دارد.

مقیمی، رئیس ستاد انتخابات شد

وزیر کشور در حکمی، محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزارتخانه کشور را به عنوان رئیس ستاد انتخابات در امر برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری منصوب کرد.

بذرپاش: کسانی خون به دل امام کردند که جام زهر را به او نوشاندند

مهرداد بذرپاش، نماینده تهران در مجلس با اشاره به برخی مواضع گفت: کسانی که در آن سال‌ها جام زهر را به امام نوشاندند، امام را اذیت کردند، نه کسانی که نگران منافع ملی هستند.

به گزارش فارس، بذرپاش با حضور در برنامه چرایی مذاکره برای رسیدن به یک تفاهم با عنوان «از رنجی که می‌بریم» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان این‌که سخنان ما برای تصحیح روند کار است، گفت: برخی اصرار دارند مرتب با تحقیر افرادی که نگران منافع ملی و اتفاقات خاصی که در کشور صورت می‌گیرد هستند، نگذارند صدای آنان شنیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها