روز گذشته جمعی از مردم در اعتراض به هتک حرمت دو زائر نوجوان ایرانی توسط پلیس فرودگاه جده، در مقابل سفارتخانه عربستان سعودی در تهران تجمع کردند و خواستار تعطیلی این سفارت و به تعلیق درآمدن سفر عمره شدند.
کد خبر: ۷۸۶۸۹۴
موج محکومیت آل سعود در میان هنرمندان کشور

این در حالی است که اقشار بسیاری از ائمه جمعه و روحانیون گرفته تا استادان دانشگاه و دانشجویان در اعتراض به این بی‌حرمتی خواستار واکنش دولت و مسئولان کشور شدند. در این میان هنرمندان نیز از این قافله عقب نماندند و شاید بیشتر از هر گروهی به طور رسمی و غیررسمی به این عمل غیراخلاقی و ناپسند سعودی‌ها واکنش نشان دادند.

جمعی از هنرمندان مانند مسعود جعفری‌جوزانی، علیرضا رئیسیان و علی معلم در بیانیه‌ای این حرکت شرم‌آور ماموران سعودی نسبت به دو نوجوان ایرانی را بشدت محکوم کردند و خواستار برخورد شایسته و شدید دستگاه‌های مسئول در مقابل حفظ حرمت هموطنانمان در خارج از کشور شدند.

با این همه، در این چند روز شاهد واکنش هنرمندان و چهره‌های فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی نیز بودیم. حتی در برخی از این گروه‌ها اشعاری از شاعران نام‌آشنای کشور در ذم این عمل شنیع دست به دست شد.

از سوی دیگر برخی بازیگران سینما و تلویزیون و خوانندگان مشهور نیز در صفحات شخصی خود رفتار بی‌شرمانه مأموران سعودی را محکوم کردند. رضا صادقی، خواننده پاپ، با اشاره به شعر «ای قوم به حج رفته کجایید، کجایید ‌/‌ معشوق همینجاست بیایید، بیایید» نوشته دلش از شنیدن این خبر سوخته است.

امیر جعفری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون نوشته است: «ما منتظر واکنش مسئولان به این عمل زشت هستیم.»

لاله اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به مسابقه تیم‌های فوتبال ایران در مقابل تیم‌های عربستان سعودی، در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «پیروزی بزرگ جوانمردان ایرانی پاسخی است بر رفتار بیشرمانه پلیس عربستان. امید است مرهمی باشد بر زخم دل آسیب‌دیدگان فرودگاه جده. حضور صدهزار هوادار در استادیوم آزادی در روزهای بی‌تماشاگر فوتبال، اعتراضی آشکار بود به [این] بی‌اخلاقی.»

ملیکا شریفی‌نیا نیز این‌گونه به این عمل بیشرمانه واکنش نشان داده است: «براستی که قباحت دارد بی‌حرمتی به مهمانان در هر مکان و به‌هر طریق و شگفتا از این عمل وحشیانه و شنیع که سخت منقلب می‌سازد حال هر انسانی را بی‌حرمتی به مهمانان «خدا»! در خانه‌اش.»

نیوشا ضیغمی نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اعتراض هنرمندان به عمل شنیع سعودی‌ها؛ ما همگی با امضای این بیانیه خواستار رسیدگی مسئولان هستیم.» بهنوش بختیاری نیز در صفحه اینستاگرام خود بشدت این رفتار را محکوم کرده است.

مهدی پاکدل، بازیگر تئاتر و تلویزیون نیز در صفحه شخصی خود این‌گونه به این عمل زشت سعودی‌ها واکنش نشان داده است: «خدایا خانه‌ات در آسمان آبی دل‌های ماست، برای دیدنت کافی‌است به صدای درونمان گوش فرا دهیم. شرم باد بر خاندان منحوس آل سعود که این روزها آسمان دل ما را کدر کرده‌اند.»

بامداد محمدی ‌-‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها