رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که یمن تبدیل به باتلاقی خواهد شد که متجاوزان در آن فرو خواهند رفت گفت: تجاوز کشور عربستان به یمن با کمک چند کشور عربی، اشتباهی جدی و استراتژیک از سوی این کشورهاست و شروع جنگ و آثار و عواقب شوم تفرقه‌انگیزی در سراسر جهان اسلام، بسیار خطرناک خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۶۸۶۹
هاشمی: مسئولان تازه‌ کار عربستان دچار اشتباهی فاحش شده‌اند

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دیروز در نخستین جلسه مجمع در سال جدید اظهار داشت: متاسفانه مسئولان تازه کار عربستان دچار اشتباه فاحش محاسباتی و تحلیل سیاسی و نظامی در مورد شرایط یمن شده‌اند و بدون مطالعه و در نظر گرفتن عواقب شوم شروع آتش جنگ در منطقه با ائتلافی شکننده و ناقص وارد جنگی ویرانگر شده‌اند، لذا انتظار می‌رود تا دیر نشده، عقلای این کشورها هر چه سریع‌تر مانع ادامه آتش‌افروزی‌های تازه کارها شوند و تجاوز به یمن و جنگ را متوقف کنند.

فرمانده سپاه: موضوع چگونگی لغو تحریم‌ها می‌تواند به عدم توافق منجر شود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که هنوز هیچ توافق الزام‌آوری صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: راه‌حل‌هایی به دست آمده و به نظر می‌رسد اصول و خطوط قرمز جمهوری اسلامی در مباحث فنی، از سوی دشمن پذیرفته شده است، لکن هنوز در نحوه برداشتن تحریم‌ها، ابهاماتی وجود دارد که باید شفاف شود و باید بدانیم که همین موضوع چگونگی لغو تحریم‌ها می‌تواند به عدم توافق نیز منجر شود.

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری اظهار کرد: اهمیت مذاکرات در قالب نرمش قهرمانانه، در این است که کل این تحریم‌ها در قبال امتیازاتی که ایران می‌دهد، به طور یکجا برداشته شود.

ظریف به قزاقستان می رود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، امروز به دعوت یرلان ادریس اف، وزیر امور خارجه قزاقستان به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، این سفر در چارچوب رایزنی‌های مستمر وزارتخانه های امور خارجه دو کشور و پیگیری توافقات به عمل آمده در سفر شهریور ماه سال گذشته رئیس‌جمهور کشورمان به قزاقستان انجام می‌شود و در آن آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می گیرد.

هیات پارلمانی آلمان در تهران

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیات پارلمانی آلمان ـ بوندس تاگ ـ به ریاست رئیس کمیسیون گردشگری برای دیدار با برخی از مسئولان کشورمان به ایران آمده و اکنون در تهران به سر می‌برد.

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به این‌که این هیات پارلمانی از روز پنجشنبه گذشته به تهران آمده است، گفت: سفر این هیات پارلمانی به کشورمان چهار روزه خواهد بود.وی افزود: اعضای هیات پارلمانی آلمان به ریاست هایکه بریمر، رئیس کمیسیون گردشگری این کشور به تهران سفرکرده‌اند.

لاریجانی: مردم به دنبال صیانت از دستاوردهای هسته‌ای هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران در بحث هسته‌ای به دنبال این است از دستاوردهایی که خود به وجود آورده، صیانت کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی لاریجانی در دیدار با کارکنان زن مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: نکاتی که رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر فرمودند نکات بسیار مهمی بود و حکایت از آن داشت که در بیان مطالب و قضاوت درباره مساله هسته‌ای و راه حل‌هایی که امروز پیگیری می‌شود نباید عجولانه قضاوت کرد و باید موضوع را آگاهانه پیش برد.

وی گفت: من حتماً توصیه می‌کنم به کسانی که به سرنوشت ایران علاقه‌مندند در موضوعات ملی کشور که یکی از آنها مساله هسته‌ای است با دقت و طمأنینه به حفظ منافع کشور توجه کنند.

جوادی‌آملی: سپاه خود را فرزند معنوی اسلام و روحانیت بداند

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار اعضای شورای مرکزی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر سپاه همواره خود را فرزند معنوی و دینی روحانیت و اسلام بداند هم خود را حفظ خواهد کرد و هم محافظ اسلام خواهد بود. این اصلی است که باید همواره در سپاه بر آن تاکید شود.

به گزارش فارس، وی با اشاره به شمار زیاد شهدای روحانیت در طول دوران دفاع مقدس تاکید کرد: حفظ دین همواره موجب حفظ کشور و نظام خواهد بود چنانکه در طول دوران دفاع مقدس پرچم‌های یا حسین(ع) و یا زهرا(س)، پرچم سه رنگ کشور را حفظ کرد.

تکذیب ادعای معاون وزیر علوم از سوی سازمان بازرسی کل کشور

سازمان بازرسی ادعای معاون وزیر علوم درباره بورسیه‌های تحصیلی را کذب خواند.به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، این سازمان اعلام می‌دارد هنوز گزارشی درخصوص بورسیه‌ها به دستگاه‌های اجرایی ارسال نکرده است.

اخیرا معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی گفته بود سازمان بازرسی کل کشور موضوع بورسیه‌ها را غیرقانونی تشخیص داده و این وزارتخانه را موظف به بررسی این موضوع کرده است.

نامه 15 نماینده مجلس به روحانی درباره واردات انحصاری

15 نفر از نمایندگان مجلس درباره تصمیم دولت در زمینه واردات دو میلیارد دلاری به شکل انحصاری به‌دست دو شرکت دولتی شامل شرکت فرآورده‌های دامی جاهد و شرکت جهاد تحقیقات آب و انرژی، نامه‌ای به رئیس‌جمهور ارسال کردند.

به گزارش فارس، در این نامه با درخواست از رئیس‌جمهور برای توقف این روند آمده است: باید ارزها در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد تا بتدریج در بازار تشنه ارز فروخته شود و ریال آن را که از جامعه جمع می‌شود در اختیار وزارت نیرو قرار دهد تا بدون معطلی برای مداوای درد مهار آب‌های مرزی اختصاص دهد. کار تجارت را نیز به مردم و در موارد مجاز قانونی، به شرکت‌های دولتی مسئول تامین کالاهای استراتژیک بسپارید. منتظر اقدام سریع شما هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها