قدردانی مردمی از برنامه های نوروزی رسانه ملی

بیشترین میزان رضایت برای سریال «درحاشیه»

بسیاری از مخاطبان حرفه ای ، کارشناسان و عموم مردم در اظهار نظرهای متفاوت، برنامه های رسانه ملی در نوروز امسال را موفق ارزیابی کردند.
کد خبر: ۷۸۶۶۸۲
بیشترین میزان رضایت برای سریال «درحاشیه»

تقسیم بندی برنامه های رسانه ملی در نوروز امسال به دوبخش برنامه های مناسبتی و مفرح به مناسبت تقارن با ایام فاطمیه و روز های پس از آن ، بازتاب های مثبتی در میان مردم و صاحب نظران داشت .

سیاست گذاری تولید و پخش برنامه های نوروزی امسال در نخستین جلسات دکتر سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما با معاونان و مدیران شبکه ها ، علی رغم فرصت کوتاه برای تولید ویژه برنامه های نوروزی آغاز شد که به اذعان بسیاری از مخاطبان، سبد رسانه ملی برای پر کردن اوقات فراغت مخاطبانش در ایام نوروز 94 نسبت به گذشته شنیدنی تر و دیدنی تر بوده و رسانه توانسته است با آمادگی لازم و موفقیت ، نوروز امسال را پشت سر گذارد .

ویژه برنامه های تلویزیونی تحویل سال در شبکه های سراسری امسال با اقبال مخاطبان همراه بود. درتماس هایی که بینندگان با امور مخاطبان در روابط عمومی رسانه ملی داشتند، از ایجاد فضایی معنوی در برنامه های تحویل سال ابراز رضایت شده است .

اشاره مخاطبان روی گنجاندن بخش هایی در باره بزرگداشت خانواده های شهدا ، حضور آنان در برنامه های مختلف ،حضور جانبازان گرانقدر در برنامه ها و همچنین گفت و گو با زحمت کشانی بوده که در لایه های مختلف اجتماعی عموما دیده نمی شوند .

نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما در تهران و شهرستان ها نشان می دهد که بیش از 75 درصد از مردم ، بیننده حداقل یکی از سریال‌های نوروزی سیما بوده‌اند و بر اساس همین نظرسنجی، میزان بیننده و رضایت مردم از برنامه‌های سیما، بیش از سال گذشته بوده است.

طبق این نظرسنجی عمومی، مجموعه‌های تلویزیونی درحاشیه (شبکه سه )، فوق سری (شبکه یک)، کلاه قرمزی (شبکه دو) و سر به راه (شبکه پنج) به ترتیب، رتبه اول تا چهارم میزان رضایت مخاطب را کسب کرده‌اند .

کارشناسان مرکز تحقیقات صدا و سیما این نظر سنجی را به تفکیک در باره دو بخش برنامه های مناسبتی در ایام فاطمیه و برنامه های مفرح در نیمه دوم تعطیلات نوروز انجام داده اند .

طبق این مطالعات میدانی ، مخاطبان در بخش اول ، مجموعه روزگار مادری را با اعلام بیش از 80 درصد رضایت ، بهترین مجموعه تلویزیونی در نیمه اول تعطیلات نوروز برگزیده اند ، برنامه آفتاب شرقی در شبکه سه سیما نیز موفق به کسب بیشترین میزان رضایت در میان مخاطبان شده است . این میزان ، به رقم 87 درصد رضایت ، در میان افرادی رسیده است که در سنین و قشر های مختلف ، هدف سوال کارشناسان مرکز تحقیقات قرار گرفته اند .

مستند" ایرانگردی" و برنامه های "عید شرقی" ، "خبردارم خبر" ، " نشان مهربانی " و " امضاء" با کسب رضایتمندی بالای 60 درصد مخاطبان نیز ، در رده های بعدی رضایت مخاطبان در روز های نخست فروردین امسال بوده اند .

اما در نیمه دوم تعطیلات نوروز و دور جدید برنامه های نوروزی که از ششم فروردین آغاز شد ، در میان مجموعه های تلویزیونی ، سریال "درحاشیه" موفق شد با کسب بالاترین میزان رضایتمندی ، در رده اول جدول نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما قرار گیرد .

پس از آن مجموعه های تلویزیونی " فوق سری " ، "کلاه قرمزی" ،" سربه راه " و " آسمان من" به ترتیب بالاترین میزان رضایت را در میان مخاطبان کسب کردند .

برنامه های نوروزی شبکه ها نیز از موارد سوال کارشناسان مرکز تحقیقات از مخاطبان بوده است . این نظر سنجی نشان می دهد مستند "ایرانگردی" در شبکه یک ، برنامه "عموپورنگ" در شبکه دو ، "سمت خدا" در شبکه سه ، "طنزپیشگان" در شبکه چهار ،" بچه های دیروز بچه های امروز " در شبکه پنج ، "قند پهلو" در شبکه آموزش و "یاد خدا " در شبکه قرآن ،به ترتیب بالاترین میزان مخاطب و رضایت آنان را داشته اند .

جامه آماری این نظرسنجی از شهر تهران و 31 شهری که مرکز صدا و سیما در آن ها فعالند انتخاب شده است .

همچنین باید یادآورد شد که تماس های تلفنی مردم با امور مخاطبان روابط عمومی نشانگر رضایت عمومی از ویژه برنامه ها بوده است . استخراج 6722 تماس تلفنی مخاطبان در تعطیلات نوروز که در بر گیرنده نگاه های کارشناسی تماس گیرندگان بوده است نشان می دهد برنامه های شبکه های سه، پنج، یک و دو پر بیننده ترین برنامه ها بوده و همچنین دیگر شبکه های تلویزیونی نیز به سهم خود با پخش برنامه هایی متنوع ، مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده اند .در نوروز امسال به علت همزمان شدن مذاکرات هسته ای با تعطیلات نوروزی ، بخش های خبری شبکه های رادیو و تلویزیونی نیز از اهمیت ویژه در نگاه مخاطبان برخوردار بودند . چهار محور اصلی در تماس های مردمی نسبت به حوزه خبرسازمان مورد توجه بوده اند : قدردانی از اطلاع رسانی مناسب نسبت به وضعیت آب و هوایی ، ترافیک جاده ها ، گزارش های نوروزی که از شهر های مختلف پخش شد و مهمتر از آن رضایت از پوشش خبری مذاکرات هسته ای .

در این میان شبکه های رادیویی نیز حجمی از تماس های مردمی را به خود اختصاص داده اند و علاقه مندان ویژه برنامه های نوروزی رادیو از پخش برنامه های طنز ، موسیقی های بهاری ، برنامه های جُنگ ، نمایش های رادیویی مناسب با ایام ، اطلاع رسانی مناسب از رویداد ها قدردانی کرده اند .

از سویی ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قدردانی از برنامه های نوروزی رسانه ملی،از تقسیم بندی این برنامه ها در دو بخش مناسبتی و شاد ابراز رضایت کردند .

این نمایندگان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی ، تقسیم‌بندی برنامه های رادیو و تلویزیون را در دو بخش "مناسبتی" در ایام فاطمیه و "شاد و مفرح " در نیمه دوم تعطیلات نوروز هوشمندانه و شایسته قدردانی خواندند .
عزت الله یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت : صداوسیما در ایام نوروز همه مخاطبان خود را راضی نگه‌ داشت .وی با تشکر از ریاست سازمان صداوسیما و همه همکاران رسانه ملی گفت : صداوسیما با توجه به کاهش اعتبارات و بودجه کم موفق شده است در ایام نوروز ویژه‌برنامه‌های بسیار خوبی را روی آنتن ببرد .

صفر نعیمی زر ، نماینده مردم آستارا هم ویژه برنامه‌های نوروزی امسال صداوسیما را بسیار خوب توصیف کرد و گفت‌ : ویژه‌برنامه‌های نوروزی رسانه ملی اعم از سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی،گزارش‌ها مستندها و برنامه‌های ورزشی بسیار عالی بود و به عبارتی رسانه ملی نمره قبولی گرفت .

عبدالرضا مصری ، نماینده مردم کرمانشاه با قدردانی از صداوسیما به سبب تولید و پخش برنامه‌های نوروزی گفت: انصافاً ویژه‌برنامه‌های رسانه ملی در نوروز امسال بسیار خوب و مثبت بود به طوری که همه از برنامه‌های نوروزی رضایت داشتند .

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد همدان نیز ضمن قدردانی از مدیران و عوامل صداوسیما در تولید و ارائه ویژه برنامه‌های نوروزی گفت : رسانه ملی در نوروز 94، کارهای ارزشمندی را به مخاطبان ارائه کرد . وی با اعلام این مطلب که رسانه ملی توانسته در چند روز اول ایام نوروز که مصادف با ایام فاطمیه بود برنامه‌هایی بهارانه را با حال و هوای آن ایام پخش کند ، افزود: صداوسیما پس از ایام فاطمیه نیز برنامه‌های شاد و پرطراوتی را برای مردم پخش کرد که به نظرم بسیار موفق عمل کرده است .

بسیاری از خبرگزاری ها، سایت های خبری و روزنامه ها نیز در مطالب گوناگونی از ابتکارات صدا و سیما در پخش برنامه های نوروزی ، تولید مجموعه های نوروزی مناسب با ایام فاطمیه و روزهای پس از آن ، پخش فیلم های سینمایی و مستند های داخلی و خارجی و ویژه برنامه های نوروزی در شبکه های رادیویی و تلویزیونی قدردانی کرده اند. (روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها