هکرهای روسیه ایمیل‌های رییس‌ جمهور امریکا را شنود کردند

جنگ سرد در دنیای هکرها ادامه خواهد یافت

دولت روسیه در یک اقدام عجیب اعلام کرد که انتشار شوخی‌های تصویری اینترنتی یا Meme درباره افراد مشهور در این کشور ممنوع است.
کد خبر: ۷۸۶۵۶۶
شوخی اینترنتی با افراد مشهور ممنوع شد

جام جم کلیک: همه ما در شبکه‌های اجتماعی با تصاویری از افراد مشهور روبرو شده‌ایم که شامل تعدادی متن و محتوای طنز نیز هستند؛ این ساختارها در زبان انگلیسی به نام Meme شناخته می‌شوند و در بسیاری از موارد تنها جنبه سرگرمی و تفریح را داشته و قصد بی‌احترامی به فرد مورد نظر را ندارند. در میان لیست افرادی که در سطح اینترنتی به دفعات دست مایه ساخت meme شده‌اند، نام ولادیمیر پوتین نیز به چشم می‌خورد و علیرغم حساسیت بالایی که دولت روسیه بر روی این شخصیت دارد، تا به حال اقدامی در برابر این امر صورت نگرفته بود.

ظاهرا این شوخی‌ها سرانجام دولت روسیه را به واکنش واداشته است و در همین راستا نیز در قانونی جدید، شهروندان روس حق ندارند که از Memeهای مربوط به شخصیت‌های مشهور استفاده کنند. این قانون بر اساس اعلام دولت روسیه برای از بین نرفتن اتحاد ملی صادر شده است ولی عملا همه افراد هدف این قانون را می‌دانند.

جالب است بدانید که Meme پیش از اینکه به یک شوخی صرف تبدیل شود، در ابتدای امر به‌ عنوان ابزاری برای نشان دادن اعتراضات سیاسی در قالب شوخی و با لحنی نه‌چندان نیش‌دار استفاده می‌شد. این ساختار برای نخستین بار در سال 1989 میلادی مورد استفاده قرار گرفته و پس از همه‌گیر شدن اینترنت، با تغییر نسبی کاربری روبرو شد ولی همچنان کاربری اصلی خود را نیز حفظ کرده است. به همین دلیل نیز بسیاری از دولت‌ها با meme مشکل دارند ولی کمتر پیش آمده بود که به‌ این وضوح، قانونی برای منع استفاه از آن‌ها اعمال شود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها