تلویزیون بساط اعتراض‌ها را برچیند

امین زندگانی: پزشکان وارد بازی‌های کودکانه نشوند

امین زندگانی - بازیگر سینما و تلویزیون - در حمایت از سریال «در حاشیه»ی مهران مدیری از تلویزیون خواست تا بساط این اعتراض‌ها را که به نوعی تبدیل به سنت شده‌اند، برچیند.
کد خبر: ۷۸۶۵۰۸
امین زندگانی: پزشکان وارد بازی‌های کودکانه نشوند

وی سپس اظهار امیدواری کرد، مدیریت جدید از سریال در حال پخش «در حاشیه» حمایت کند.

این بازیگر در نقدی که نسبت به کارهای نوروزی امسال داشت، خاطرنشان کرد: سریال «در حاشیه»‌ کار خوبی از آب درآمده است و نیاز به حمایت دارد و تلویزیون باید بالاخره مقابل این سنت اعتراض‌ها که از دو سال پیش، بیشتر رواج پیدا کرده است را بگیرد. در تلویزیون حاشیه‌ی هنرمندان هیچ وقت اصل ماجرا نبوده است، هنرمندان یک شخصیت حقیقی و حقوقی دارند و این حاشیه‌ها در خیلی مواقع چه در اعتراض به قصه فیلم و سریال‌ها و چه در اعتراض به لهجه‌ها رُخ داده است؛ البته ناگفته نماند اگر لهجه‌ای مورد تمسخر قرار بگیرد و یا به شغلی بی‌احترامی شود، شخصا به شدت مخالفم اما وقتی کاری بدون ایراد باشد دلیلی برای اعتراض وجود ندارد. ما در همه جای دنیا اقوام خوب و بد داریم و خوب و بد بودن اصلا ربطی به اقشار خاص ندارد. حالا جامعه پزشکی نیز به شدت در مواجهه با سریال «در حاشیه»‌ ظریف و شکننده برخورد می‌کند و به نظرم این اعتراض در تلویزیون تبدیل به سنت شده است و تلویزیون باید دو سال پیش مقابلش را می‌گرفت و بساط اعتراض‌ها را جمع می‌کرد.

زندگانی سپس اظهار کرد: امیدوارم مدیریت جدید از سریال مهران مدیری دفاع کند؛ چراکه این‌طور نمی‌شود هر فیلم و سریالی که ساخته شود هر صنفی بیایند و اعتراض کنند و در کار هنر دخالت کنند؛ به قول آقای سیروس مقدم تنها قشری که در فیلم‌سازی اعتراض نمی‌کنند دزدان و قاچاقچیان هستند. ما نباید به این موضوع کودکانه نگاه کنیم. خوشبختانه جامعه پزشکی ما قشر تحصیل کرده هستند و ما توقع داریم کمی متفاوت‌تر برخورد کنند؛ ضمن اینکه در سریال «در حاشیه» هم به نظرم هیچ بی‌احترامی به پزشکان نمی‌شود و پزشکانی را که نشان می‌دهد اصلا پزشک نیستند ولی در مقابل رئیس بیمارستان شخصی با وجدان، معتقد و مقرراتی است، پس بیاییم به این مقوله گسترده‌تر نگاه کنیم. به نظرم همیشه اشکال از صنف نیست بلکه از شخصیت است و این شخصیت‌ها در همه اصناف می‌توانند دیده شوند.

بازیگر سریال‌های «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته»، «طلسم شدگان»، «همه چیز آنجاست» و ... در ادامه عنوان کرد: جامعه پزشکی باید خوشحال باشند که به شکل طنز به شغل آن‌ها پرداخته می‌شود. به نظرم پزشکان باید کمی سعه‌ی صدرشان را بالا ببرند؛ چراکه ما قبل از اینکه به آنها طبیب و پزشک بگوییم، آنها را حکیم خطاب می‌کردیم، پس انتظار داریم در چنین مواقعی پخته‌تر برخورد کنند و شأن خودشان را حفظ کنند و وارد بازی‌های کودکانه نشوند.

وی در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود «کلاه قرمزی» و «بچه‌های دیروز، بچه‌های امروز» را از جمله برنامه‌های موفق نوروزی برشمرد و گفت: «کلاه قرمزی» مثل همیشه نیازی به تعریف ندارد و آرم برنامه‌های نوروز ماست و همه آن‌را دوست دارند. همچنین برنامه‌ «بچه‌های دیروز، بچه‌های امروز» که خانم گیتی خامنه اجرای آن را بر عهده داشت، خیلی خوب بود و من شخصا دوست داشتم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها