امنیت بیشتر در استفاده از موبایل بانک

از کیف پول دیجیتال خود محافظت کنید

اگر مجبور شده اید در یک رستوران یا کافی شاپ امور بانکی خود را انجام دهید (البته این کار توصیه نمی شود) همواره مراقب محیط اطراف خود باشید. فردی که در کنار شما نشسته ممکن است شما را زیر نظر گرفته باشد.
کد خبر: ۷۸۶۱۵۱
از کیف پول دیجیتال خود محافظت کنید

به گزارش جام جم کلیک: امکان این که تلفن همراه هک شود و یا به سرقت رود ممکن است ذهن شما را در استفاده از بانکداری همراه به خود مشغول کرده و تامل بیشتری در این زمینه به خرج دهید. با این وجود، اقداماتی وجود دارند که با اتخاذشان می توانید از اطلاعات مالی خود در برابر کلاهبردان که آماده سو استفاده از آنها هستند، محافظت کنید. در حقیقت، بهره‌مندی از راحتی و ایمنی به همراه هم امکان پذیر است. هنگامی که اقدامات محافظتی درست را بکار بگیرید، بانکداری همراه روشی بسیار خوب برای پیگیری امور مالی خواهد بود.

مصرف کنندگان با آهنگی کند روند استفاده از تلفن همراه برای انجام امور بانکی خود را دنبال می کنند اما به تدریج در حال بالا بردن سطح راحتی خود هستند. بنابر گزارش بانک مرکزی آمریکا، طی سال گذشته 39 درصد از مالکان تلفن همراه در این کشور از این دستگاه برای دسترسی به خدمات بانکداری خود استفاده کرده اند که نسبت به آمار 33 درصدی سال 2013 و 29 درصدی سال 2012 روند افزایشی را نشان می دهد. در میان مالکان تلفن هوشمند، 52 درصد از بانکداری همراه استفاده کرده اند که افزایش یک درصدی نسبت به سال 2013 را نشان می دهد. در ادامه با برخی از اقدامات کلیدی برای امن نگه داشتن کیف پول دیجیتال بیشتر آشنا می شویم.

قفل نمایشگر را فعال کنید

تعیین گذرواژه برای تلفن همراه یا تبلت سطح محافظتی اضافی را فراهم می کند. هنگامی که یک گذرواژه تعیین می کنید در صورت سرقت یا گم شدن دستگاه کار سارقین برای دسترسی به اطلاعات خود را دشوار ساخته اید. بسیاری از کاربران تلفن همراه این اقدام ساده را انجام نمی دهند.

از گذرواژه های مشابه استفاده نکنید

ممکن است استفاده از یک نام کاربری و گذرواژه مشابه برای چند حساب کاربری راحتی استفاده از آنها را به همراه داشته باشد اما اقدامی هوشمندانه محسوب نمی شود. اگر یک هکر تنها به یکی از گذرواژه ها دست یابد تمامی حساب های کاربری شما در معرض خطر قرار می گیرند. اندکی زمان اختصاص داده و انتخاب هایی کمی پیچیده‌تر داشته باشید. نسبت به استفاده از ترکیب اعداد، حروف و نمادهای ویژه که حدس زدن نام کاربری و گذرواژه را دشوارتر می سازند، اطمینان حاصل کنید.

پس برای حساب های کاربری مختلف خود نام کاربری و گذرواژه های مختلف تعیین کنید. از امن بودن اتصال خود اطمینان حاصل کنید و تا حد امکان از شبکه های وای فای عمومی دوری کنید.

از اپلیکیشن های امنیتی تلفن همراه استفاده کنید

برای افزایش امنیت تلفن همراه خود می توانید از یک اپلیکیشن قدرتمند و مناسب برای حفاظت در برابر جاسوس افزارها و بدافزارها استفاده کنید. به عنوان مثال اپلیکیشن Lookout Mobile Security این وظایف را انجام می دهد و امکان ردیابی تلفن همراه سرقت شده یا گمشده را نیز فراهم می کند. همچنین این اپلیکیشن درباره اپلیکیشن هایی که قصد دسترسی به موقعیت مکانی یا اطلاعات شخصی شما را دارند، هشدار می دهد. یکی دیگر از اپلیکیشن های سودمند در این زمینه TrustGo است که با موتور متا-جستجو خود اپلیکیشن ها را بر اساس سطح تهدید طبقه بندی می کند. بر همین اساس، می توانید تصمیم گیری عاقلانه‌تری برای دانلود اپلیکیشن ها داشته باشید. از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن می توان به پشتیبان گیری از داده ها و حفاظت از دستگاه اشاره کرد.

مراقب محیط های شلوغ باشید

اگر مجبور شده اید در یک رستوران یا کافی شاپ امور بانکی خود را انجام دهید (البته این کار توصیه نمی شود) همواره مراقب محیط اطراف خود باشید. فردی که در کنار شما نشسته ممکن است وانمود کند مشغول انجام کار دیگری است اما در حقیقت شما را زیر نظر گرفته باشد. هنگام استفاده از تلفن همراه یا تبلت در محیط های عمومی و انجام امور بانکی از طریق این دستگاه ها مراقب چشمانی که شما را زیر نظر دارند باشید.

فعالیت حساب های بانکی خود را کنترل کنید

همواره تراکنش های حساب های بانکی خود را کنترل کنید. از این طریق فورا متوجه هر گونه خرید و تراکنش ناآشنا و غیر معمول می شوید. فعالیت های غیر معمول یکی از نخستین نشانه های دسترسی یک هکر به حساب بانکی شما محسوب می شود. در نتیجه، به طور مرتب حساب های بانکی خود را کنترل کنید تا در برابر فعالیت های غیر مجاز واکنش سریع نشان دهید. از جمله نشانه های دسترسی غیر قانونی می توان به کار نکردن گذرواژه، تغییر آدرس ایمیل یا آدرس پستی و البته برداشت ها یا خریدهای بزرگ اشاره کرد.

منبع: عصر ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها