رییس بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل با گستاخانه دانستن حملات عربستان سعودی به یمن، از ریاض خواست به بمباران این کشور پایان دهد و بیش از این منطقه را متشنج نکند.
کد خبر: ۷۸۶۰۹۰
حملات عربستان به یمن گستاخانه است

«سانجی بری» در گفت و گو با تلویزیون مرکزی چین گفت: تنها اثر حملات نظامی عربستان سعودی به یمن کشته شدن غیرنظامیان و به خصوص کودکان و شکل گیری یک فاجعه انسانی است.

وی تاکید کرد: حملات هوایی عربستان سعودی باعث مرگ بسیاری از غیرنظامیان شده است و این نوع رفتارها، نقض آشکار اصول و قوانین بین المللی است.

رییس بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل تصریح کرد: وضعیت اسفبار و غم انگیزی در یمن شکل گرفته و حملات عربستان سعودی بسیاری از غیرنظامی را هدف قرار داده است.

به گفته این مقام مسئول ارشد سازمان عفو بین الملل، دسترسی به آوارگان و پناهجویان یمنی با توجه به بمباران هوایی عربستان بسیار دشوار است.

سانجی بری افزود: عربستان سعودی باعث بروز بحران انسانی رو به رشدی در یمن شده است.

وی تصریح کرد: اگر جامعه بین المللی اقدامی نکند و حقوق انسانی یمنی ها به این شکل نقض شود، فاجعه بشری دیگری در این نقطه از جهان رخ خواهد داد.

مسئول ارشد سازمان عفو بین الملل از عربستان خواست دست از حملات هوایی برداشته و از تحمیل تلفات بیشتر به غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی خودداری کند.

در تجاوز نظامی هواپیماهای عربستان سعودی و هم پیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از نیروهای «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری آن کشور، تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان جان باختند.

در این حملات گسترده، هواپیماهای 10 کشور از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) جنگنده های ارتش عربستان را همراهی می کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها