طراحی دشوار تصاویر پس‌زمینه متحرک ساعت اپل

شاهکاری روی ساعت اپل

ساعت اپل به تصاویر پس زمینه متحرکی مجهز خواهد بود که شامل شکفتن گل یا حرکت عروس دریایی هستند. به تازگی مشخص شده است که همه این موارد تنها با عکس‌برداری وفیلم‌برداری از نمونه‌های حقیقی ساخته شده است.
کد خبر: ۷۸۶۰۸۸
شاهکاری روی ساعت اپل

جام جم کلیک: شرکت اپل شاید در زمینه دقت به جزئیات در ساخت محصولات خود به عنوان یکی از نمونه‌های کم‌نظیر در صنایع فناوری اطلاعات مطرح باشد ولی این دقت در بسیاری از موارد توسط بیشتر کاربران نادیده گرفته می‌شود. نمونه بارز این موضوع را می‌توان تصاویر متحرک برای پس زمینه ساعت اپل دانست.

این تصاویر شامل مواردی مانند شکفتن یک گل، شنا کردن یک عروس ماهی، حرکات صورت یک انسان و غیره هستند و بیشتر افراد فکر می‌کنند که این موارد با کامپیوتر و سیستم‌های گرافیکی ساخته شده‌اند ولی یکی از طراحان اپل به نام آلن دای با توضیح دادن درباره نحوه ساخت این تصاویر پس زمینه نشان می‌دهد که اپل چه تلاشی برای این موضوع به خرج داده است و در حقیقت شاهد شرح یک شاهکار بر روی ساعت اپل هستیم.

دای درباره این موضوع می‌گوید:

«ما برای طراحی تصویر شکفتن گل در پس زمینه ساعت اپل به تلاشی طولانی و دشوار نیاز داشتیم، برای برداشت این تصویر لازم بود تا برای مدت زمان 285 ساعت به کار بی‌وقفه بپردازیم و با برداشت بیش از 24 هزار تصویر، سرانجام موفق شویم تا این تصویر را تولید کنیم. برای ساخت حرکت عروس ماهی نیز مجبور شدیم تا در استودیوی طراحی اپل، یک آکواریوم بسازیم و با قرار دادن یک عروس ماهی از او با یک دوربین بسیار ویژه با کیفیت بسیار بالا و نرخ فریم بسیار نیرومند فیلم‌برداری کنیم. نرخ فریم فیلم ما 300 فریم برثانیه بود و کیفیت فیلم‌برداری نیز 4K بود.»

نکته جالب اینجاست که تمام این تلاش‌ها برای نمایش یک تصویر پس‌زمینه در رزولوشن 312 در 390 پیکسل است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها