جام جم سرا- دختری ۲۲ساله‌ام. چند هفته است پسری که با او آشنا هستم طی یکی از صحبت‌های تلفنی که با من داشت به من ابراز علاقه کرد. تا چه حد می‌توانم به این گفته او اعتماد کنم و رابطه‌ام را با او ادامه دهم.
کد خبر: ۷۸۶۰۵۱
شما بگویید؛ به خواستگار تلفنی‌ام چه جوابی بدهم؟

پاسخ مشاور: برای من اینجا ۲ سؤال پیش می‌آید؛ یکی اینکه آشنایی شما با او از ابتدا از طریق تلفن یا ارتباطات مجازی انجام شده یا اینکه قبل از ارتباط تلفنی آشنایی‌ای وجود داشته. دوم اینکه ایشان ابتدا شما را دیده‌اند بعد به شما تلفن کرده‌اند یا نه.
اگر ایشان از قبل با شما ارتباطی نداشته، خیلی نمی‌توان به اطلاعاتی که از پشت تلفن به شما داده‌اند، اطمینان کرد. حتی این امکان وجود دارد که ایشان از این طریق با افراد دیگری هم‌ چنین رابطه‌ای داشته باشد.
چنانچه ارتباط قبلی‌ای وجود داشته و دست‌کم همدیگر را دیده‌اید و به نوعی توجه همدیگر را جلب‌کرده‌اید، این مسئله مطرح است که شما از طریق دوست یا آشنایی به یکدیگر معرفی شده‌اید یا خیر؟ اگر آدم خبره‌ای شما را به یکدیگر معرفی کرده است با فرض اینکه آن شخص با‌شناختی که از شما ۲ نفر داشته تشخیص داده است که شما را به همدیگر معرفی کند درجه‌ای از اطمینان را می‌توان به این مسئله‌ بخشید. در غیر این صورت باید بگویم که جای امیدواری چندانی نیست.


به نظر من دختری در سن و سال شما به این راحتی نمی‌تواند چنین خطر و ریسکی را انجام دهد. ادامه چنین رابطه‌ای به‌احتمال زیاد در شما وابستگی و دلبستگی ایجاد می‌کند و ایجاد وابستگی در رابطه‌ای پوچ و بی‌هدف ممکن است مشکلاتی را در آینده برای شما ایجاد کند. اگر رابطه‌ای از طریق تماس تلفنی یا هر نوع ارتباط مجازی دیگر شکل بگیرد و شما به شناخت درست و قابل اطمینانی از طرف مقابل نرسیده باشید و با ابراز علاقه او ایجاد وابستگی و دلبستگی در شما به وجود بیاید و در‌‌ نهایت مثلا شما متوجه شوید که خیلی از اطلاعاتی که به شما داده صحیح نبوده یا اینکه او تصمیم بگیرد رابطه را پایان دهد، احساس کفایت شخصی و اعتماد به نفس شما پایین می‌آید و سبب ایجاد بدبینی در شما می‌شود.
به هر حال در صورتی که تصمیم دارید به ازدواج با او به طور جدی فکر کنید، توصیه من این است که یک فرد قابل اطمینان مثل یکی از افراد خانواده یا والدینتان را با خانواده او آشنا کنید. افراد به صورت غیر مستقیم اطلاعاتی را از خود می‌دهند که یک شخص خبره و بی‌طرف بهتر می‌تواند آن اطلاعات را گرفته و تجزیه و تحلیل کند. ممکن است این فرد از نظر کلامی و در سخنوری فرد توانمندی باشد. پس دریافت اطلاعات غیر کلامی که افراد در ارتباط حضوری از خود می‌دهند بمراتب مفید‌تر و مؤثر‌تر خواهد بود. (دکتر فریدون یگانه - مشاور خانواده/ ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهیار
United Kingdom
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
۰
۰
اعتماد نكن به هیچ وجه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها