فن‌آوری‌های جدید در پوشاک و سلامت

تولید جلیقه‌ای که باعث کاهش اضطراب می‌شود [عکس]

جام جم سرا- یک شرکت کانادایی جلیقه‌ای تولید کرده که با متورم‌ شدن، استفاده کننده از آن را بنوعی در آغوش گرفته و از اضطراب وی می‌کاهد!
کد خبر: ۷۸۶۰۱۸

شرکت Wearable Therapeutics در ونکوور کانادا جلیقه‌ای تولید کرده‌ که از شیوه‌ای بالینی موسوم به درمان فشار عمیق برای شبیه‌سازی آغوش استفاده می‌کند. گفته می‌شود این جلیقه به کاهش اضطراب و استرس کمک کرده و در درمان افراد مبتلا به اوتیسم و اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی کارساز است.

جلیقه Snug Vest مجهز به یک پمپ دستی است که استفاده کننده از آن می‌تواند برای اعمال فشار به شانه‌ها، پشت و پهلو‌هایش از آن استفاده کند. این امر به توزیع مناسب فشار کمک می‌کند و تصور می‌شود چنین فشاری آغوش را شبیه‌سازی می‌کند که این خود دارای اثری آرامبخش است.

آزمایشهای بالینی نشان می‌دهند این جلیقه دارای اثری بسیار مثبت بر روی اوتیسم و اختلالات حسی دیگر و همچنین بزرگسالان مبتلا به اختلالات استرس و اضطراب است. جلیقه مزبور از لحاظ بالینی دو بار و توسط تیمی از دانشگاه ویکتوریا و تیم سازنده آزمایش شده است. هر دوی این آزمایش‌ها نتایج بسیار مثبتی را نشان داده‌اند مبنی بر اینکه این جلیقه اضطراب و تروما را کاهش می‌دهد و عواطف مثبت را با فعال‌کردن سیستم عصبی پاراسمپاتی (که اعمال ناخودآگاه را تنظیم می‌کند) افزایش می‌دهد، با این حال گفته می‌شود، تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در این آزمایشات بسیار پایین بوده و بنابراین نتایج بدست‌آمده قطعی نیستند.

جلیقه مزبور برای استفاده روزانه طراحی شده و بر تحرک‌پذیری کاربر اثر نمی‌گذارد. فشار اعمال‌شده توسط این سیستم توسط پمپ دستی تنظیم می‌شود و اندازه آن را می‌توان تا پنج سانتی‌م‌تر برای کودکان در حال رشد تنظیم کرد. همچنین کلاه قابل‌اتصال آن، نور و مولفه‌های دیداری و پرت‌کننده حواس را در لحظه‌ای که کاربر نیاز به آرامش دارد، مسدود می‌کند. این جلیقه در رنگ‌های قرمز و مشکی یا فیروزه‌ای و مشکی به قیمت ۳۱۲ دلار به بازار عرضه شده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها