جام جم سرا- جوانی ۲۳ ساله‌ام که یک ازدواج ناموفق داشته‌ام. بعد از گذشت یک ماه از طلاق، تصمیم به ازدواج گرفتم و با دختری خوش اخلاق و مهربان ازدواج کردم. یک هفته از ازدواجمان گذشته، اما حالا مشکلم این است که این خانم زیبا نیست و به دلم نمی‌نشیند. زمانی که خواستگاری رفتم هم دودل بودم، فقط به خاطر زیبایی. لطفا راهنمایی کنید.
کد خبر: ۷۸۵۷۰۷
در ازدواجی مجدد: خانمم زیبا نیست؛ به دلم نمی‌نشیند

پاسخ مشاور: طلاق فرآیندی است که برای هر یک از زوجین تبعات خاص خودش را دارد و بسیاری از افراد برای رهایی از مشکلات بعد از طلاق نظیر احساس تنهایی، نیاز مالی، سرپرستی از فرزندان و فرار از نگاه‌ها و طعنه‌های سرزنش آمیز اطرافیان، ممکن است دست به اقداماتی چون ازدواج مجدد بعد از مدت بسیار کوتاهی بزنند که بی‌شک این تصمیم عجولانه نتایج مطلوبی در پی نخواهد داشت؛ بنابراین یکی از دلایلی که شما در حال حاضر دچار مشکلاتی در زندگی مشترک جدیدتان شده‌اید این است که در کمتر از یک ماه بعد از شکست در زندگی قبلیتان دوباره ازدواج کرده‌اید و طبق شواهد، بدون بررسی کامل جوانب ازدواج مجدد هم دست به این کار زده‌اید.


تازه طلاق گرفته‌ها بخوانند

با توجه به اهمیت تصمیم به ازدواج بعد از طلاق، لازم است به این نکته اشاره شود که بهتر است افراد بعد از جدایی به خود فرصت دهند تا با مرور زندگی گذشته، حذف نکات منفی و تقویت ویژگی‌های مثبت در خود، آماده پذیرش فردی دیگر و قبول مسئولیت زندگی مشترک جدیدی شوند.
ازدواج، مهم‌ترین قدمی است که یک فرد در زندگی بر می‌دارد و این امر باید با رضایت و خواسته طرفین بر مبنای آزادی کامل ۲ طرف انجام گیرد چراکه اگر فقط بر اساس احساسات سطحی و زودگذر انجام شود آثار سوئی برای زوجین و فرزندان در پی خواهد داشت و به مشکلات گوناگون روانی و سرشکستگی اجتماعی منجر خواهد شد.


زیبایی، نسبی است

توجه داشته باشید که یکی از ملاک‌های مهم در امر ازدواج، تناسب و همسانی دو طرف از نظر زیبایی، قد و اندام است. البته زیبایی امری نسبی است و بیشتر به افکار، خاطرات، تجربیات و آنچه در ذهن افراد است بستگی دارد تا آنچه که در واقعیت و ظاهر افراد وجود دارد؛ اینکه مدام در ذهنتان مرور کنید که «خانمم به دلم نمی‌نشیند»، نتیجه‌ای جز سرد شدن شما از همسرتان نخواهد داشت. همچنین فراموش نکنید که زیبایی با صفات دیگری چون مهربانی و طینت زیبا به کمال می‌رسد که بنا به گفته خودتان، همسرتان خوش اخلاق و مهربان است؛ بنابراین اگر به ویژگی‌های مثبت همسرتان فکر کنید به مرور زمان احساستان درباره چهره همسرتان تغییر خواهد کرد.


مسئولیت انتخابتان را بپذیرید

همان طور که گفتم شما خیلی سریع برای تشکیل زندگی جدید بعد از طلاق اقدام کرده‌اید اما در هر صورت شما با انتخاب خود در شرایطی قرار دارید که بازگشت از آن، ضربه‌های جدیدی به شما و طرف مقابلتان وارد خواهد کرد.
لازمه زندگی مشترکی که برای زوجین آرامشبخش باشد ویژگی‌های زیادی از جمله با ایمان بودن، محبت، مهربانی، امین بودن و داشتن صداقت است و زیبایی تنها یکی از عوامل این انتخاب است. بهتر است عجولانه تصمیم نگیرید و مسئولیت انتخاب خود را بپذیرید.


به خودتان و همسرتان فرصت دهید

اجازه دهید مدتی از زندگی مشترکتان سپری شود تا با خصوصیات بیشتری از همسرتان آشنا شوید. همچنین دقت کنید که زخم‌های کهنه حاصل از زندگی گذشته را به زندگی جدیدتان وارد نکنید و احساسات آسیب دیده خود را متوجه همسر جدیدتان نکنید. در افکار خود همسر فعلیتان را با شریک قبلی مقایسه نکنید و اجازه ندهید در دام مورد مقایسه قرار گرفتن توسط دیگران بیفتید. از بند احساسات منفی و مثبت درباره زندگی قبلی خود‌‌ رها شوید و در واقعیت کنونی ویژگی‌های مثبت و منفی همسرتان را محک بزنید و به خود فرصت دهید تا به او نزدیک‌تر شوید.
با او در دنیای واقعی به دور از افکار آزاردهنده قبلی زندگی کنید و از دلجویی‌ها و غمخواری‌هایش بهره‌مند شوید و اگر باز هم در کنارش احساس آرامش و امنیت نکردید، آن‌گاه با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. (منیژه مسگری، کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
س
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
۰
۰
توی 23 سالگی دوبار ازدواج كرده؟ من عهد بوقی ام یا اینا خیلی پیشرفته ؟؟؟؟؟!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
پول دل نسوخته داره عزیز
...
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ما عهد بوقی هستیم تو 30سالگی !!
...
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
۰
۰
رفتی خواستگاری چشمات همراهت نبود؟؟
mm
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
۰
۰
ما 30سالمون است هنوز ازدواج نكردیم.برای اینكه خانومت خوشكل بشه یك مقدار چشمت رو درویش كن .همه چیز خوشكل میشه
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
۰
۰
زن خوب طلاست دیوانه نشو هر وقت رفتی اون دنیا چند تا حور خوشگل بهت میدن نگران نباش
بابك
France
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
۰
۰
با ملكه زیبایی دنیا هم ازدواج كرده باشی اگر تفاهم و همدلی نباشه توی دو ماه زندگی مشترك همه آن زیبایی ها محو شده و ابداً به چشم نمیاد
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
۰
۰
پای سگ بوسید مجنون ، گفتند كه بود؟ گفت این سگ چندباری كوی لیلی رفته بود
باید نظر همسرتان را در مورد شما شنید ، شاید دل به دل راه داشته باشد!
رها
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
۰
۰
خودشكن آینه شكستن خطاست...مشكل ازخودته
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
۰
۰
طوری نیست طلاقش بده یك ماه دیگه یكی دیگه بگیر هیچ عیبی نداره
سحر امینی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
۰
۰
عالی بود ممنون از دلسوزیتون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها