فصل زیبای بهار از راه رسید و موجبات انبساط خاطر همه ما را فراهم کرد. گل‌ها شکفته‌اند، درختان جوانه زده‌اند، بلبلان و قناری‌ها نغمه عشق سر داده‌اند، و عطر تولد و تازگی در همه جا به مشام می‌رسد. همه جا سبز و پرنشاط است و حال و هوای امید و شور و نشاط در هر گوشه و کناری حس می‌شود. خوب است ما هم در بهار به فکر عیان‌تر کردن زیبایی‌های این فصل باشیم و برای تجلی رویش‌های رنگارنگ آن تلاش کنیم. اگر دوست دارید حیاط و باغچه‌تان دارای ظاهری چشمنواز و منحصر به فرد شود، از راهکارهایی که در اینجا به شما ارائه می‌کنیم بهره بگیرید:
کد خبر: ۷۸۵۴۲۳
بهار‌ در‌ حیاط و باغچه

• دوچرخه: شاید دوچرخه‌ای کهنه، قدیمی و رنگ و رورفته از دوران کودکی یا نوجوانی شما یا یکی دیگر از اعضای خانواده‌تان باقی‌مانده باشد که دیگر به درد نمی‌خورد و در حال خاک خوردن گوشه انباری است. دوچرخه می‌تواند منظره‌ای خاطره‌انگیز و رویایی را برای ما تداعی کند، زیرا یادآور یکسری روزهای قشنگ گذشته است که روی آن سوار می‌شد‌یم و لحظات لذتبخشی را روی این مرکب تجربه می‌کرد‌یم. شما می‌توانید آن را در گوشه‌ای از حیاط قرار دهید و بر رویش یک گلدان پر از گل یا برگ بگذارید. تلفیق نوستالژی دوچرخه و گل و گیاهان روی آن، هر بیننده‌ای را به عالم رویا هدایت می‌کند. شما می‌توانید دوچرخه را به رنگی متناسب با گل‌ها نیز دربیاورید تا هماهنگی بیشتری وجود داشته باشد.

• یک صندلی پر از گل: صندلی کهنه هم مانند دوچرخه یادآور یکسری خاطرات قدیمی است که اکنون با چاشنی سلیقه شما، به رنگ و عطر گل‌ها نیز مزین شده و ظاهری جدید پیدا کرده است. معمولا از این صندلی‌های قدیمی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. یکی از آنها را بردارید و به رنگ مورد نظر درآورید. سپس گلدانی بزرگ را روی آن بگذارید تا گل‌ها و برگ‌ها روی صندلی را بپوشانند. می‌توانید کمی ابتکار به خرج دهید و برگ‌ها را از لابه‌لای چوب‌های صندلی عبور دهید. صندلی پرگل‌تان را در قسمتی از حیاط قرار دهید که براحتی نگاه هر واردشونده‌ای را به خود معطوف کند.

• قارچ‌های گلدانی: احتمالا شما هم مانند من گلدان‌هایی دارید که سال‌های پیش میزبان گل و گیاه بودند، اما چندی است که بی‌مصرف درگوشه‌ای افتاده‌اند و هنوز برای استفاده مجدد از آن تصمیمی نگرفته‌اید. نگران نباشید، چون پیشنهادی جالب برای تبدیل آنها به یک اثر هنری دارم. آنها را به قارچ تبدیل کنید! می‌پرسید چگونه و من پاسخ می‌دهم بسادگی. گلدان را برگردانید و آن را به رنگ سفید درآورید تا نشانگر ساقه قارچ باشد. قسمت پایینی را کمی سبز کنید تا یادآور برگ‌ها شود. حالا نوبت کلاهک قارچ است. زیرگلدانی را به رنگ قرمز با خال‌های سفید درشت دربیاورید و روی گلدان قراردهید. قارچ گلدانی شما حاضر است. چند قارچ در ابعاد مختلف درست کنید و در باغچه منزل‌تان کنار هم بگذارید تا ظاهری بامزه پیدا کند.

• آدمک‌های گلدانی: این هم یک ابتکار دیگر با گلدان هاست. کمی صبر و حوصله نیاز دارد، اما درعوض نتیجه‌ای فوق‌العاده به همراه خواهد داشت. یک گلدان به شکل برعکس روی زمین قرار می‌گیرد تا نشان‌دهنده بدنه آدمک باشد. آن را به رنگ موردعلاقه‌تان درآورید و یقه لباس و دامن آدمک‌تان را روی آن نشان دهید. سپس گلدان حاوی گل را روی آن قرار دهید. این گلدان در جایگاه سر آدمک است. روی آن، یک جفت چشم عروسکی بچسبانید و بینی و دهانی خندان بکشید. در اینجا با استفاده از چند گلدان کوچک که یک تکه سیم از آنها ردشده دست و پاهای گلدان درست شده‌اند، اما شما می‌توانید دست و پاهایی از جنس پارچه یا مقوا هم بسازید. دقت کنید که گلدان بالایی، تکیه‌گاهی قرص و محکم داشته باشد و همچنین سعی کنید آن را از پشت به دیوار تکیه دهید تا احتمال برگشتن آن روی زمین به حداقل برسد.

• شیر آب: به این شیر آب و قطره آب درشتی که در حال چکیدن از آن است نگاه کنید. واقعا ابتکاری جالب توجه است. اگر در گوشه‌ای از حیاط یا در یک باغ و باغچه، شیر آبی وجود دارد که لوله آن درست کار نمی‌کند این نقشه را برای آن بکشید. یک اشک بزرگ کریستالی را با چسب چوب به شیر بچسبانید تا قطره در حال چکیدن را نشان دهد و سطلی را از شیر آویزان کنید تا بیان کند که شما تا چه اندازه به هدرنرفتن آبی که می‌چکد اهمیت می‌دهید. منظره‌ای ساده و در عین حال چشمنواز پدید می‌آید.

• تخته رنگی از جنس بهار: تخته رنگی بزرگ با رنگ‌هایی از جنس گل‌های بهاری‌! صحنه‌ای بی‌نظیر که شاید به ذهن کمتر فردی خطور کرده باشد. یک تخته چوب بزرگ و پهن و در عین حال بی‌استفاده را به نجاری بسپارید تا آن را به شکل تخته رنگی با جایگاه هفت رنگ درست کند. سپس هفت گلدان از رنگ‌های متنوع را در هفت قسمت رنگ‌های آن بگذارید و بیل و شن‌کش را در جایگاه قلم موها قرار دهید. به‌به ‌به این تخته رنگ بی‌نظیر!

• آدم‌آهنی:‌ مدتی قوطی کنسروهای مختلف در اندازه‌های ریز و درشت را جمع کنید تا مواد لازم برای درست کردن این باغبان از جنس آدم‌آهنی را داشته باشید. برای بدن آن از لوله‌ای پهن و بزرگ استفاده کنید. با استفاده از چسب چوب، قوطی‌ها را به هم بچسبانید تا سر، سینه، دست‌ها و پاها هم شکل بگیرند. اعضای صورت را بکشید تا کامل شود. سپس آدم آهنی را در گوشه‌ای، مثلا جلوی یک درخت بزرگ ایستاده قرار دهید. می‌توانید مانند این عکس یک شلنگ به دست آن دهید و با اشک‌های کریستالی که به وسیله سیم به یکدیگر و در انتها به شلنگ وصل شده‌اند منظره آب دادن آدم‌آهنی به باغچه را پدید آورید.

• خانه درختی: بیشتر ما در دوران بچگی در این رویا بودیم که مانند سنجاب کارتون‌ها، خانه‌ای در دل درختان داشته باشیم.

منظره‌ای بسیار زیبا و خاص در این خانه نهفته است که برای درک واقعی آن، باید دوباره کودک شویم. اگر در گوشه‌ای از باغچه حیاط یا باغچه خارج از منزل‌تان درختی تنومند وجود داشته که عمر آن پایان یافته بوده و قطعش کرده‌اند، همان تکه باقی‌مانده برای درست کردن این خانه درختی کافی است. با استفاده از تخته‌های بی‌استفاده، از نجار بخواهید برای شما سقف، در و پنجره درست کند و پس از رنگ کردن، آنها را با میخ و چکش در جایگاه مناسب وصل کنید. می‌توانید عروسکی را روی ایوان خانه قرار دهید تا نشان دهید که صاحب خانه اصلی کیست.

لیلا رعیت / چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
۰
۰
خیلی خوشم اومد. مخصوصا از اون شیرآب.
لیلا رعیت
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
ممنون از نظریات پرمهرتون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها