در راستای حمایت از بیماران کودک نقص ایمنی در روز نهم اردیبهشت مدیرعامل بنیاد کودک آمریکا - که یک ایرانیست - به ایران سفر می کند تا در بزرگداشت روز حمایت از بیماران نقص ایمنی شرکت کند و همچنین طی مراسمی آتیلا پسیانی به عنوان سفیر انجمن خیریه کودکان نقص ایمنی ایران معرفی می شود.
کد خبر: ۷۸۴۸۵۴
آتیلا پسیانی سفیر کودکان نقص ایمنی شد

به گزارش جام جم آنلاین، روال مرسوم با توجه به جایگاه اجتماعی هنرمندان و ورزشکاران و محبوبیت و استقبال عمومی از این قشر جامعه، خیریه حامیان کودکان نقص ایمنی نیز برای بهبود شرایط خیریه و حمایت از کودکان تحت پوشش خود اقدام به این کار کرده است. سفیر خیریه نمایانگر شخصیت بیرونی و اعتبار آن می‌باشد که می تواند راهگشای اذهان عمومی در ارتباط با بیماری‌های خاص باشد.

همچنین در کنار هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های خیر و نیکوکار، دکتر پیمان رئوفی، مدیر عامل بنیاد کودک آمریکا به دعوت خیریه حامیان کودکان نقص ایمنی و در حمایت از بیماران نقص ایمنی ایران، در روز نهم اردیبشهت ماه در این مراسم حضور خواهد داشت.

گفتنی است مقابله با بیماری نقص ایمنی که متاسفانه به دلیل ازدواج‌های فامیلی در ایران شایع است و کمتر به آن توجه شده، احتیاج به آگاه‌سازی خانواده‌ها دارد و انتخاب هنرمندی به عنوان سفیر که در عرصه تاتر ، تلویزیون و سینما فعالیت می‌کند می تواند حوزه وسیعی از اطلاع رسانی را در بربگیرد.

این خیریه قصد دارد با انتخاب سفیر پژواک رساتری از صدای خویش را در جامعه منعکس کند و سه مرحله اساسی تشخیص، پیشگیری و درمان بر روی بیماران نقص ایمنی با آگاهی و دقت بیشتری انجام شود.

این خیریه در سال 1390 به یاد دو کودک (شیدا و نیکو) که جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری نقص ایمنی از دست دادند آغاز به کار کرد.

بیماری‌های‌ نقص‌ ایمنی‌ عبارت‌ است‌ از وجود نقص‌ در دستگاه‌ ایمنی‌ بدن‌. دستگاه‌ ایمنی‌ سالم‌ بدن انسان را در برابر میکرب‌ها باکتری‌ها( ویروس‌ها و قارچ‌ها)، سرطان‌ (حفاظت‌ نسبی‌) و هرگونه‌ جسم‌ خارجی‌ که‌ وارد بدن‌ می‌شود محافظت‌ می‌کند. زمانی‌ که‌ دستگاه‌ ایمنی‌ نتواند به‌ نقش‌ خود خوب‌ عمل‌ کند، بدن‌ مستعد عفونت‌ و سرطان‌ می‌شود. نقص‌ ایمنی‌ می‌تواند هم‌ در مردان‌ و هم‌ در زنان‌ و در تمام‌ سنین‌ رخ‌ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها