نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارتی جدید خواستار افزایش فشار بر ایران به عنوان راه حل سوم برای حل موضوع هسته‌ای شد.
کد خبر: ۷۸۴۸۳۵
نتانیاهو: راه سوم را در برابر ایران درپیش بگیرید

بنیامین نتانیاهو با تاکید بر اینکه چارچوب تفاهم ایران و کشورهای 1+5 در لوزان سوییس یک «توافق بد» است، گفت: راه سومی به جز جنگ و توافق بد در تقابل با ایران وجود دارد و آن «تشدید فشار» بر جمهوری اسلامی است.

او همچنین مدعی شده که تفاهم لوزان «جرقه مسابقه تسلیحاتی با کشورهای سنی» را خواهد زد.

نتانیاهو در مصاحبه با تلویزیون سی‌ان‌ان، گفت: اگر کشوری که تعهد کرده ما را نابود کند و هر روز با ابزاری متعارف و غیرمتعارف برای رسیدن به این هدف کار می‌کند، اگر چنین کشوری توافقی داشته باشد که راهش را به سوی سلاح هسته‌ای هموار می‌کند، این بقای ما را در خطر خواهد انداخت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پیشتر و اندکی پس از قرائت بیانیه مشترک وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی تلفنی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به او گفت که این توافق «حیات و بقای اسرائیل را سخت به خطر می‌اندازد».

نتانیاهو شب گذشته به تلویزیون سی‌ان‌ان نیز گفته که بر اساس تفاهم لوزان، «زیرساخت‌ های گسترده اتمی ایران را باقی نگاه می‌ دارد، حتی یک سانتریفیوژ نابود نمی‌ شود، حتی یک تاسیسات هسته‌ای شامل تاسیسات زیرزمینی تعطیل نمی‌شود و هزاران سانتریفیوژ برنامه غنی‌ سازی اورانیوم را ادامه می‌دهند. این یک توافق بد است.»

این در حالی است که دولت آمریکا به ریاست باراک اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه این کشور که مسئول ارشد مذاکرات اتمی با ایران بود، از تفاهم لوزان به عنوان یک «توافق خوب» یاد کرده‌اند که امنیت متحدان آمریکا را فراهم می‌کند.

نخست وزیر اسرائیل در واکنشی به پرسش رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه چه راه‌حلی به جز دیپلماسی برای حل بحران برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد؟، گفته است: «من فکر می‌کنم آلترناتیوهای موجود تنها جنگ و توافق بد نیستند. راه سومی هم وجود دارد و آن این است که محکم بایستید و فشارها را تشدید کنید تا توافق بهتری به دست بیاورید.»

نتانیاهو در توضیح «توافق خوب» از دید خود گفته است: «یک توافق خوب زیرساخت‌های گسترده برنامه هسته‌ای ایران را به عقب می‌برد، ایران را ملزم می‌کند که رفتار خصمانه‌اش در منطقه، ترور جهانی و خواسته‌ها و اقدامات‌اش برای نابودی اسرائیل را متوقف کند.»(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
۰
۰
نابودی اسرائیل هدف اصلی ملت ایران است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها