حمید رسایی نماینده تهران:

لوزان عبور از خط قرمزها بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از تفاهم‌نامه لوزان این تفاهم‌نامه را عبور از خط قرمزها خواند و اظهار داشت: متاسفانه منافع سیاسی جلوی چشم دوستان را گرفته است.
کد خبر: ۷۸۴۴۶۸
لوزان عبور از خط قرمزها بود

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه در تذکر شفاهی پایان جلسه گفت: همکاران محترم و ملت شریف، به موجب اصل ۱۵۳ قانون اساسی هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی ارتش شود، ممنوع است، حتی مجلس چنین حقی را ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: متاسفانه در روزهای اخیر بعد از توافقنامه ژنو، تفاهم‌نامه‌ای به سوئیس به عقد و امضا رسیده که عبور از خطوط قرمز است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند توافق نباید کلی و جزئی در دو مرحله باشد، هر کسی می‌خواهد توافق کند فقط در یک مرحله.

رسایی اظهار داشت: یکماه از این فرمایشات نگذشته است، اما توافق اخیر روی کلیات و جزئیات مبهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه توافق نباید همراه با ابهام باشد باید شفاف باشد تا دبه نکنند، ادامه داد: هنوز امضای توافقنامه و هنوز قرائت آقای ظریف تمام نشده بود که آمریکایی ها نقض کردند و گفتند ما برداشت دیگری داریم.

عضو فراکسیون اصولگرایان اضافه کرد: بین متنی که طرف غربی خواند و آقای ظریف خواند، تفاوت وجود دارد.

عضو جبهه پایداری با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه تحریم ها باید به یکباره برداشته شود، این در متن مذاکرات است نه نتایج مذاکرات، اظهار داشت: این توافقنامه مجددا وعده سرخرمن داده است. آقای ظریف در رسانه اعلام می کند که هنوز هیچ توافقی اعلام نشده و هیچ چیز الزام‌آور نیست، پس این جشن و سرور برای چیست؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: چرا ملت را سرکار می گذارید؟ اگر هیچ چیز الزام‌آور نیست، چه پیروزی بدست آوردید؟ چه تبریکی نیاز است؟ دولت خودش به خودش تبریک می گوید، آقای ظریف به آقای روحانی تبریک می گوید، آقای روحانی به آقای ظریف تبریک می گوید.

وی افزود: اگر این تفاهم‌نامه پیروزی بزرگ است، چرا مسئولین دیگر صحبت نمی کنند؟ اگر این پیروزی بزرگی است، چرا بقیه صحبتی نمی کنند؟

نمایندگان با فریادهای دو دو و وقت تمام شد به اظهارات رسایی اعتراض کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس توضیح داد: چرا اقتصاد کشور را پیوند می زنید به نقطه های خیالی؟ مردم مثل مارگزیده ها شدند، بعد از اینکه دیدند پیروزی بزرگ توافقنامه ژنو یک دروغ بزرگ بود، دیگر از ریسمان سیاه و سفید توافقنامه سوئیس می ترسند و هنوز باور ندارند.

رسایی با تاکید بر اینکه در توافقنامه سوئیس بیشتر از توافقنامه ژنو عقب نشینی کردیم، گفت: در توافقنامه ژنو از غنی‌سازی ۲۰ درصد ما را به غنی‌سازی ۵ درصد رساندند و گفتند این پیروزی بزرگ است، در توافقنامه سوئیس غنی‌سازی ۵ درصد را به ۳.۵ درصد رساندند، کجای این پیروزی بزرگ است؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: بر اساس توافقنامه ژنو، تحریم های هسته‌ای باید لغو می شد، اما در توافقنامه سوئیس اتحادیه اروپا باید توافقنامه های مالی و اقتصادی اش را برمی دارد و آمریکا هم فقط تحریم های ثانویه را تعلیق می کند آن هم مشروط، لغو نمی‌کند.

رسایی ادامه داد: در فوردو فقط یک‌هزار ماشین سانتریفیوژ باقی می‌ماند که فقط دو آبشار می چرخد آن هم فقط می‌چرخد و غنی‌سازی نمی کند.

وی تاکید کرد: اگر قرار است این دو آبشار بچرخند و غنی‌سازی نکنند، به دردی نمی خورند.

عضو جبهه پایداری اظهار داشت: ما کسی را متهم به خیانت نمی کنیم، اما منافع سیاسی متاسفانه جلوی چشم بعضی ها را گرفته است.

عضو فراکسیون اصولگرایان با تاکید بر اینکه کسی را متهم نمی کنیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه دوستان ما به مذاکره معتاد شده اند و طرف مقابل هم این را فهمیده است.(مهر)رسایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
با سلام به همه هموطنان.به نظر بنده تصمیم گیری سریع در مورد نتایج این تفاهم نامه و انجام مفاد مربوط به امریكا كه نشان داده در مورد مردم ما و كشور ما دشمنی قلبی دارد زود است .انشاالله هرچه میشود به نفع ملت و كشورمان باشد.در ضمن بنده با سخنان نماینده محترم تهران حاج اقا رسایی موافق هستم.
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
هموطن :آقای رسایی تحصیلات و تخصص خود را ذكر كنند. مقام معظم رهبری در پیام نوروزی از تیم هسته ای برای چندمین با حمایت كردند. برخورد مردم رو هم می بینید. سیاسی كاری تا كجا؟؟

نیازمندی ها