جام جم سرا- جوانی ۲۴ ساله‌ام و بتازگی ازدواج کرده‌ام. پدر خانمم می‌خواهد من را به عنوان مدیر کارگاهی که بتازگی خریده است، منصوب کند. در قبول پیشنهادش مرددم چون می‌ترسم رابطه‌ام با او خراب شود. معتقدم کار، ناخودآگاه تنش می‌آورد. چه کنم؟
کد خبر: ۷۸۴۴۵۷
دانستنی‌های روابط کاری با پدرزن

پاسخ مشاور:‌ اگرچه اشاره نکرده‌اید که اکنون مشغول به کارید یا به دنبال کار می‌گردید، با این حال نکاتی در ادامه مطرح خواهد شد تا بتوانید برای قبول مدیریت کارگاه مذکور بهترین تصمیم را بگیرید.


توجه به مهارت‌ها و علایقتان

به مهارت‌ها و علاقه خودتان توجه کنید. در صورتی که تخصص و مهارت کاری خاصی دارید یا به کاری علاقه‌مند هستید که پیشرفت آن را در آینده بیشتر از شغل پیشنهادی پدرخانمتان می‌بینید، بهتر است روی آن برنامه ریزی و تصمیم پخته تری اتخاذ کنید. البته این تصمیم بستگی به میزان سرمایه شما هم دارد که به نظر می‌رسد باید با اطلاع کاملتری از شرایطتان، خودتان در این باره تصمیم بگیرید.
فراموش نکنید که اگر به کار پیشنهادی پدر خانمتان علاقه‌ای ندارید، یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای موفقیت شغلی را دارا نیستید.


در نظر گرفتن شرایط کنونی زندگیتان

شرایط کنونی زندگی خود را در نظر بگیرید. اگر برای اولین بار می‌خواهید وارد عرصه کار و تلاش شوید و شرایط مناسبی از جمله سرمایه لازم برای شروع کار جدید را ندارید و ایجاد شرایط بهتری نیز فعلا برایتان مقدور نیست، بهتر است با لحاظ کردن همه این شرایط، معقول و منطقی مسئولیت کار پدر خانمتان را بپذیرید. البته بعد از پذیرفتن این مسئولیت، باید با یک برنامه ریزی دقیق طوری عمل کنید که تا حد امکان مشکلی در کار پیش نیاید.


رابطه کاری الزاماً مشکل زا نیست

توجه داشته باشید که همیشه داشتن رابطه کاری با فرد دیگری، رابطه بین فردی یا خانوادگی با او را خراب نمی‌کند البته تا حدودی این رابطه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حال و اگر شما و پدرخانمتان با صداقت و حسن تدبیر و رعایت سلسله مراتب مسئولیت و مدیریت، کار را شروع کنید و در مسیر پیشرفت و توسعه همسو باشید می‌توانید به بهترین حالت در شغلتان پیشرفت کنید و زمینه پیشرفت و تقویت همدیگر را نیز فراهم آورید.


اگر در همکاری با پدرخانمتان به مشکل خوردید...

برای همکاری با پدرخانمتان پیشداوری نکنید و منطقی باشید. گذشت زمان درجه همکاری و تعامل پدرخانمتان با شما را نشان خواهد داد. البته این احتمال نیز وجود دارد که شرایط کاری بر وفق مراد یکی یا هر دو شما پیش نرود. در این شرایط توصیه می‌شود قبل از ایجاد تنش، با حفظ احترام متقابل شرایط کار خود را تغییر دهید یا تعویض کنید و اجازه ندهید مشکلات حوزه کاری وارد محیط خانوادگی یا رابطه بین فردی شما شود. (عباسعلی براتی، کار‌شناس ارشد روان‌شناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها