یک مقام ارشد عربستان سعودی می‌گوید، نیروهای ویژه این کشور وارد خاک یمن شده‌اند.
کد خبر: ۷۸۴۴۰۴
نیروهای ویژه عربستان وارد یمن شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پرس تی وی، یک مشاور ارشد در دولت عربستان سعودی روز شنبه (15 فروردین) به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای ویژه ارتش و نیروی دریایی این کشور عملیات نظامی ویژه‌ای را در خاک یمن انجام داده‌اند، اما درباره عملیات زمینی این نیروها سخنی نگفت.

حملات هوایی عربستان سعودی به یمن از 6 فروردین با هدف بازگرداندان عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور پیشین این کشور و هم‌پیمان نزدیک ریاض، به قدرت آغاز شده است. دراین حملات حدود 10 کشور به عربستان پیوسته‌اند.

این مقام ارشد سعودی افزود: نیروهای دریایی نقش «هدایت و هماهنگی» هواداران هادی را بر عهده دارند تا توانمندی آن‌ها را برای حمله به مبارزان انصارالله تقویت کنند.

وی همچنین گفت: نیروهای ویژه ارتش سلاح و تجهیزات ارتباطی در اختیار نیروهای هوادار هادی در شهر عدن قرار داده‌اند.

این در حالی است که، عادل الجبیر، سفیر عربستان در آمریکا، روز پنج‌شنبه حضور نیروهای عربستانی در شهر عدن را تکذیب کرد و گفت عربستان نیروی نظامی در عدن ندارد.

وی تاکید کرد موضوع اعزام نیروی زمینی «بر روی میز است اما تصمیم‌هایی که گرفته خواهد شد به شرایط و نیاز بستگی دارد.»

مشاور ارشد دولت عربستان همچنین گفت: نیروهای ویژه این کشور به همکاری خود با نیروهای وفادار به هادی ادامه خواهند داد.

به گفته او نیروهای ویژه عربستان در حملات هوایی روز پنج‌شنبه به مبارزان انصارالله در جزیره میون در تنگه باب المندب نیز شرکت داشته‌اند.

سرتیپ احمد عسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان روز جمعه گفت: در حملات هوایی به جزیره میون، «تجهیزات نظامی و موشک‌های» متعلق به نیروهای انصارالله منهدم شد.

والریه آموس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در ناآرامی‌های دو هفته اخیر یمن، دست‌کم 519 نفر از جمله زن و کودک کشته و 1700 نیز زخمی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها