رویترز نوشت: مقامات کشورهای عرب خلیج فارس که به طور سنتی نگرانی هایی در مورد ایران دارند روز جمعه در واکنش به موافقتنامه اولیه ایران و قدرت های جهان که در شهر لوزان سوییس به دست آمد سکوت اختیار کردند و رسانه های دولتی این کشورها نیز تنها گزارشی را درباره این تحول منتشر کردند.
کد خبر: ۷۸۳۷۰۵
سکوت اعراب نسبت به تفاهم لوزان

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، تلویزیون عربستان سعودی تنها بخش هایی از برنامه مربوط به اعلام این موافقتنامه را پخش کرد.

یک مقام بلندپایه عرب خلیج فارس گفت هرگونه واکنش به این توافق طی چند روز آینده و به طور انفرادی از سوی کشورها صورت نخواهد گرفت بلکه واکنشی جمعی از سوی شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود که متشکل از امارات عربی متحده ، عربستان سعودی ، قطر ، عمان ، بحرین و کویت است.

یک منبع دیگر خلیج فارس گفت واکنش کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پس از آن صورت خواهد گرفت که کشورهای عضو این شورا توافق به دست آمده را بررسی کنند.

داعش درحال فروپاشی

وزیر خارجه عراق در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه گفت: داعش در نتیجه حملات کوبنده نیروهای عراقی شکست‌های سختی خورده و درحال فروپاشی است.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در بغداد دیدار و با وی درخصوص اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و حمایت مسکو از عراق در جنگ علیه داعش و روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی پیروزی‌های درخشانی را به دست آورده‌اند و تروریست‌های داعش شکست‌های پیاپی از این نیروها می‌خورند. داعش در نتیجه حملات کوبنده نیروهای عراق درحال فروپاشی است.

دو طرف در این دیدار درخصوص بحران یمن و اوضاع سوریه بحث و تبادل‌نظر کردند.

انتقاد جمهوری خواهان آمریکا از بیانیه لوزان

سناتورهای جمهوری خواه آمریکا درباره بیانیه تفاهم هسته ای لوزان ابراز تردید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کنگره آمریکا بار دیگر درباره بیانیه تفاهم هسته ای لوزان ابراز تردید کرد.

سناتورهای جمهوری خواه کنگره روز پنجشنبه در پی تفاهم هسته ای لوزان بین ایران و 6 قدرت جهانی ابراز تردید کردند و مجددا بر حق نظارت خود بر توافق نهایی تاکید کردند.

«مارک روبیو» که احتمالا نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور خواهد بود در واکنش به این تفاهم آن را یک «اشتباه بزرگ» خواند.

همچنین «جب بوش» و «اسکا والکر» از دیگر نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امتیازهای زیاد واشنگتن به ایران را محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
۰
۰
درود بر سردار سلیمانی ودكتر ظریف دو مرد سرنوشت ساز معادلات منطقه وجهان
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها