بمباران میادین نفتی در استان مأرب

پهپاد سعودی در یمن سقوط کرد

خطیب نماز جمعه تهران، ضمن محکوم کردن تجاوز عربستان به خاک یمن گفت: این تجاوز و دخالت در امور داخلی یمن است. ما این را محکوم کرده و به بازماندگان شهیدان تسلیت عرض می نماییم.
کد خبر: ۷۸۳۰۰۸
خطیب نماز جمعه تهران: لغو تحریم ها نتیجه مذاکرات نیست

آیت الله صدیقی در خطبه های اولین نماز جمعه تهران در سال ۹۴ ریشه بسیاری از مشکلات را گناه دانست و گفت: گناه تنها غیبت و تهمت، دروغ، تقلب، ربا و ناپاکی دامن نیست بلکه ترک واجب هم گناه است. ترک جهاد، امر به معروف و ایفای مسئولیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی گناه است.

وی همچنین با اشاره به شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب شعار سال را «همدلی و همزبانی دولت و ملت» نامیدند و ایشان به موضوع خوبی اشاره داشتند و آن این است که تا مردم اعتماد کامل به مجریان و قوای سه گانه نداشته باشند، دولت مانند دولت های دیگر کشورها تکیه گاه و دلگرمی در داخل نخواهد داشت.

آیت الله صدیقی، دولتی را موفق دانست که پشتوانه مردمی داشته باشد و افزود: دولت باید از مستضعفین و پابرهنه‌ها فاصله نگیرد، نسبت به آنان بی خبر نماند و نسبت به مشکلات قشر پایین جامعه حساس باشد، دردشان را بشناسد و در حد امکان مشکلاتشان را رفع کند و اگر هم نمی تواند وعده خلاف ندهد بلکه همدردی کند که این رمز موفقیت دولت است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وظیفه مردم در همراهی و حمایت از دولت، تصریح کرد: رمز موفقیت مردم هم در این است که دولت صادق، کارآمد و متدین را همراهی و حمایت کند.

وی یکی از مهمترین ویژگی های دولت کارآمد و شایسته را تدین نامید و گفت: آن چیزی که انقلاب و نظام را نگه داشته است قداست رهبری و قوای سه گانه ما است. اگر قوا کارآمدی خود را از دست بدهند، نظام نیز کارآمدی خود را از دست خواهد داد. همچنان که در برهه‌ای تسامح و تساهل بود، عفت مخدوش شد و بدحجابی آمد و روی نماز و روزه و حیا تأکید نشد و به مقدسات مردم حساسیت نشان داده نشد و شاهد بودید که نتیجه بسیار بدی به دنبال داشت؛ اما این مردم را دین و اعتقاداتشان نگه داشته است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب ما اسلام حداقلی را نمی خواهیم، اظهار داشت: این نظام در سایه دیانت و کشتی اهل بیت(ع) محفوظ است لذا قوای سه گانه نیز باید بر حفظ این دیانت بکوشد و دولت ما زمانی می‌تواند دولتی مردمی باشد که به دیانت مردم بیش از همه چیز توجه کند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به مساله امر به معروف و نهی از منکر، افزود: در راس مهروف ها تشکیل نظام اسلامی و حمایت و حفاظت از آن نظام است که با خون شهیدان آبیاری شده لذا یکی از معروف های دولت که باید به آن توجه داشته باشند، حفظ این دستاورد است.

وی اظهارداشت: بزرگترین منکر هم عبارت است از تضعیف نظام، ارتباط با دشمنان نظام و تقویت دشمن.

آیت الله صدیقی افزود: همچنین بالا بردن سطح فرهنگ و شکوفایی اقتصادی نیز از دیگر معروف ها است که دولت و دیگر دستگاه های نظام باید دست به دست هم دهند تا آن را تحقق بخشند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین در واکنش به پیام نوروزی اوباما گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و دیدید که در این پیام، اوباما چگونه می خواست توپ را به زمین ایران بیاندازد و بگوید که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید، تقصیر برخی تفکرت در ایران است که هم دولت، هم ملت و هم رهبری نظام تاکید دارند ما اهل مذاکره و منطق هستیم، اما آنچه که با آن مخالفیم و تیم مذاکره کننده نیز بر آن تاکید دارد این است که ملت ایران زیر بار زورگویی نخواهد رفت.

وی با اشاره به خط قرمزهای مذاکرات هسته ای گفت: همانگونه که رهبر انقلاب تاکید کردند مساله تحریم ها نتیجه مذاکرات نیست بلکه متن مذاکره است و بدون لغو تحریم ها، ملت ایران زیر بار مذاکره نخواهد رفت.

آیت الله صدیقی همچنین با اشاره به ۱۲ فروردین، افزود: این روز یک پدیده نوظهور، مبارک و رحمت جدیدی بود و مردم خود حافظ و عامل بقای این نظام هستند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به حمله هوایی عربستان به یمن، گفت: مردم مقاوم و بصیر یمن انقلاب کردند و خواستند خودشان صاحب رأی باشند و رئیس جمهور وقت این کشور نیز تعهداتی داد که به آن تعهدات عمل نکرد و مجبور به استعفا و فرار شد و مردم یمن خواستند که خود این کشور را اداره کنند.

وی با اشاره به تجاوز ائتلافی از برخی کشورها با محوریت عربستان به یمن گفت: اسرائیل و آمریکا پشت سر این ائتلاف مصنوعی هستند.

آیت الله صدیقی افزود: شهادت مردم یمن در زیر این بمباران ها که دل مردم دنیا و خصوصا ملت‌های اسلامی را به درد آورد، تسلیت می گوییم و این حمله تجاوزکارانه و غیرقانونی به یمن که دخالت در امور داخلی این کشور محسوب می شود را محکوم می کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها