نسخه‌های غول‌آسای سرفیس مایکروسافت هم‌اندازه تلویزیون‌های بزرگ هستند

عرضه سرفیس با نمایشگر 55 و 84 اینچی

سرفیس ۲ آخرین تبلت مایکروسافت با سیستم‌عامل ویندوز RT بود. مایکروسافت پس از آن سرفیس پرو ۳ را روانه‌ی بازار کرد اما خبری از نسخه‌ی ارزان‌تر مبتنی بر پردازنده‌ی ARM نبود. حال شایعه شده که قرار است یک سرفیس ارزان قیمت با پردازنده‌ی اتم اینتل عرضه شود.
کد خبر: ۷۸۲۹۳۷
جایگزین سرفیس 2 (RT) ساخته می‌شود

به گزارش جام جم کلیک: مایکروسافت سال گذشته خود را آماده‌ی رونمایی از سرفیس مینی کرد اما چند روز پیش از رونمایی این محصول، از عرضه‌ی آن منصرف شد و تمام تمرکز خود را روی سرفیس ۳ گذاشت.

اما حالا شایعه شده که مایکروسافت قصد دارد جایگزینی برای سرفیس ۲ روانه‌ی بازار کند که خوشبختانه این بار به جای پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم و سیستم‌عامل ویندوز RT به پردازنده‌های کم‌مصرف و بدون نیاز به فن از اینتل و نسخه‌ی کامل ویندوز ۸ یا ۱۰ مجهز خواهد شد.

گفته می‌شود تبلت سرفیس جدید به پردازنده‌ی اتم یا پردازنده‌ی Core M مجهز خواهد شد. تلاش اینتل طی سال‌های اخیر منجر به کاهش مصرف انرژی در پردازند‌ه‌های این شرکت و افزایش قدرت و بازده‌ی آن‌ها شد. این دو عامل موجب شد تا پردازنده‌های کم مصرف اینتل حداقل در شاخه‌ی تبلت‌ها بتوانند به راحتی با پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم رقابت کنند و این به معنی مرگ ویندوز RT است. از سال گذشته هیچ محصول مبتنی بر ویندوز RT تولید نشده است و حتی خود مایکروسافت نیز دیگر میلی به تولید سرفیس بر پایه‌ی این سیستم‌عامل ندارد.

انتظار داریم که تبلت سرفیس جدید کمی قبل از کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگان مایکروسافت (BUILD) رونمایی شود. بنابراین احتمالا در زمان عرضه، تبلت سرفیس جدید با سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ همراه خواهد شد، اما مایکروسافت در تابستان بروز رسانی به ویندوز ۱۰ را برای این تبلت ارائه خواهد کرد.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها