سرپرست اداره جرم یابی مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد: عکس های خصوصی خود که در ایام نوروز و سفر نوروزی گرفته اند بر روی شبکه های اجتماعی قرار ندهند.
کد خبر: ۷۸۲۹۳۲
مراقب عکس‌های خصوصی نوروزی خود باشید

به گزارش جام جم کلیک: سرگرد حمید کیانی با بیان اینکه برخی از افراد از عکس های شخصی کاربران سوء استفاده می کنند، گفت: حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای سایبر بیش از آن که به نرم افزارها و قابلیت های شبکه های اجتماعی بستگی داشته باشد به خود کاربران بستگی دارد که چگونه از حریم خصوصی خود در این فضا مراقبت و نگهداری نمایند.
وی ادامه داد: متاسفانه کاربران زیادی بدون توجه به حساسیت این موضوع و فقط جهت سرگرمی و یا فراخوان های اعلام شده از سوی سایت های خاص اقدام به بارگذاری تصویر شخصی و خصوصی خود در فضای سایبر می کنند. در حالیکه هیچ کدام از این سایت ها در قبال فراخوان های خود برای حفظ امنیت عکس های کاربران تضمین و ضمانتی نداده اند.
سرگرد کیانی با بیان اینکه بسیاری از عکس های بارگذاری شده کاربران در فضای سایبر مورد سوء استفاده افراد مجرم قرار می گیرد، گفت: پرونده های اخاذی زیادی در پلیس فتا تشکیل شده است که متاسفانه خود کاربران به دلیل اهمال و عدم توجه به حریم خصوصی خود برای خود و خانواده شان ایجاد مشکل کرده اند.
سرپرست اداره جرم یابی مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا از خانواده ها خواست تا با نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان خود مانع سوء استفاده مجرمان از عزیزانشان شوند و هدایتگر آنها به فعالیت های پاک در فضای سایبر باشند.
وی به خانواده ها توصیه کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود و فرزندانشان نهایت دقت و تلاش را داشته باشند و مانع انتشار آنها در فضای سایبر از سوی فرزندانشان شوند.
سرگرد کیانی گفت: کاربران باید فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند و به فراخوان های سایت ها برای این ایام که دعوت کرده است تا عکس ها و کلیپ های نوروزی خود را در سایت ها بارگذاری کنند اهمیت ندهند.
وی در پایان یادآور شد: پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها